On jäänyt vaivaamaan mitä Hiskin päässä pyöri silloin kun hän kuunteli Paavon juttuja pöydässä kun likat tanssivat hitaita keskenään. Oliko mustasukkainen toiselle naiselle vai luuliko että Paavo haluaa kimppakivaa?
Ihan mustasukkaisuudesta on kyse. Paavo on juuri vihjaillut että Nelli on vaikeasti "kesytettävissä" ja Hiskin päähän on jäänyt möyrimään ajatus siitä että Nelli on varmasti maannut kaupungin jokaisen jätkän (ja vähän naistenkin) kanssa ja että aina Hiskin kääntäessä selkänsä Nelli säntää jonkun toisen kainaloon.
Nellihän suhtautuu varsin vapautuneesti seksiin eikä Hiski kykene handlaamaan asiaa. Hiukan myöhemmin lausuttu repliikki "Oisit antanu lääppiä vaan. Siitähän sä tykkäät" kertoo karua kieltään siitä kuinka paljon Hiski tyttöystäväänsä pohjimmiltaan arvostaa.
Kyllä tästä vielä paremman olisi saanut jos olisi laajentanut ihan kunnolla.
Sen verran jäpäkkä paketti kuitenkin, ettei tosta olis voinu mitään ottaa pois. Eteni johdonmukaisesti.
Yks arvokkaimmista asioista mitä mä tätä tehdessä opin, oli se ettei mun kannata ahtaa mun tarinoita liian tiukkoihin raameihin. Ettei välttämättä kannata edes yrittää tehdä tarinaa (lyhyenkään) romaanin muotoon. Ei sillä että kokisin siinä täydellisesti epäonnistuneeni mutta luulen että niille tarinoille joita haluan piirtää, tekee hyvää kun on enemmän hengitystilaa ympärillä.
Mun seuraava isompi projekti tulee luultavasti olemaan usean (kymmenen?) albumin mittainen kokonaisuus joissa keskitytään pienissä episodeissa useampaan henkilöön samanaikaisesti. Kaikkea ei tarvitse kertoa kerralla ja henkilöiden elämää voi tarkastella pidempään kuin yhden suhteen ajan.
Oli mulla tarkoitus Hiskin ja muiden albumissa esiintyneiden henkilöiden tarinoita vielä jatkaa mutta etäännyin hahmoista piirtämisprosessin aikana ja päätin lopulta vain jättää ne tietynlaiseen status quohon. Kaksi viimeistä sivua eivät olleet alkuperäisessä käsikirjoituksessa ja loppu jäi alunperin muutenkin vähän enemmän auki.