Kirjoittaja Aihe: Kaltsu Kallio  (Luettu 17196 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tirri

• Jäsen
  • Tetristä pelaamalla pääsee elämässä pitkälle!
Vs: Kaltsu Kallio
« Vastaus #30 : 16.09.2013 klo 22:39:44 »
Mun täytyy sanoa että Kenenkäs tyttöjä oli hieno kokonaisuus. Tarinassa oli sopivasti ilmaa. Tässä on paljon tuttuja elementtejä. Kansi on aivan upean näkoinen. Oon lukenu jo useamman kerran.

Vein tän töihin duunikaverien luettavaksi ja ne tykkäs. Yks kysy et onk tää naisen tekemä?

kaltsu

• Jäsen
« Vastaus #31 : 16.09.2013 klo 22:52:01 »
Yks kysy et onk tää naisen tekemä?

Tää oli paras palaute mitä oon saanu!

;D

Tirri

• Jäsen
  • Tetristä pelaamalla pääsee elämässä pitkälle!
« Vastaus #32 : 17.09.2013 klo 09:45:09 »
Ajattelin et se ois mainitsemisen arvoinen asia. :)

kaltsu

• Jäsen
« Vastaus #33 : 17.09.2013 klo 23:22:45 »
Blogiin tulossa sensuroituja ruutuja ja muuta jännää kunhan vain jaksan raahautua pöytäkoneen äärelle.

Lupailemani törkeydet ovat saapuneet. Menkää ja paheksukaa. Osoitehan oli:

http://hiski.sarjakuvablogit.com/

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #34 : 18.09.2013 klo 09:59:17 »
Lukaisin iltasella. Tykkäsin kovasti ja huvituin. Loppu oli kai vähän haikea, mutta ei tässä tragediakauheuksiin menty. Onhan tämä nyt paljon yhtenäisempi kuin Menisit töihin, joka olikin ihan erillisistä paloista tehty kooste. Kaipa tätä olisi voinut vähän vielä laajentaa ja henkilöitä siten syventää, mutta toimi näinkin. Sympaattinen pläjäys.

Timo

kaltsu

• Jäsen
« Vastaus #35 : 18.09.2013 klo 22:12:21 »
Onhan tämä nyt paljon yhtenäisempi kuin Menisit töihin, joka olikin ihan erillisistä paloista tehty kooste. Kaipa tätä olisi voinut vähän vielä laajentaa ja henkilöitä siten syventää, mutta toimi näinkin. Sympaattinen pläjäys.

Kiitos ja juu. Kyllähän jokaisella kohtauksella tarkoituksensa on. Jos ei suoranaisesti viedä tarinaa eteenpäin niin selkeyttää henkilöitä tai heidän välisiään jännitteitä. Enemmänkin olisi voinut (tai pitänyt) rönsyillä mutta... noh... mullahan on tässä taustalla vuosikausia kestäneitä ongelmia saada ylipäänsä mitään piirrettyä joten yritin jossain määrin pitää sivumäärän mahdollisimman pienenä, siinä pelossa että liian suuri projekti saisi mut taas ihan lukkoon ja jäisi kesken.

Onks liikaa selittelyn makua? :) Ihan hemmetin tyytyväinen mä aikaansaannokseeni oon mutta jäipä toisaalta vielä nälkää ja parannettavaa tuleviinki projekteihin. Aijai.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #36 : 20.09.2013 klo 12:05:01 »
Sen verran jäpäkkä paketti kuitenkin, ettei tosta olis voinu mitään ottaa pois. Eteni johdonmukaisesti.

Timo

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #37 : 20.09.2013 klo 12:28:49 »

Kyllä tästä vielä paremman olisi saanut jos olisi laajentanut ihan kunnolla.

Joo, 200 sivua lisää ja kaikille mankkasilmät ja kaikki selitetty puhki niin ei jäisi turhaan mitään kotona pähkäiltävää. Tosi hyvä olisi sellainen versio joo.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

kaltsu

• Jäsen
« Vastaus #38 : 20.09.2013 klo 13:33:52 »
On jäänyt vaivaamaan mitä Hiskin päässä pyöri silloin kun hän kuunteli Paavon juttuja pöydässä kun likat tanssivat hitaita keskenään. Oliko mustasukkainen toiselle naiselle vai luuliko että Paavo haluaa kimppakivaa?

Ihan mustasukkaisuudesta on kyse. Paavo on juuri vihjaillut että Nelli on vaikeasti "kesytettävissä" ja Hiskin päähän on jäänyt möyrimään ajatus siitä että Nelli on varmasti maannut kaupungin jokaisen jätkän (ja vähän naistenkin) kanssa ja että aina Hiskin kääntäessä selkänsä Nelli säntää jonkun toisen kainaloon.

Nellihän suhtautuu varsin vapautuneesti seksiin eikä Hiski kykene handlaamaan asiaa. Hiukan myöhemmin lausuttu repliikki "Oisit antanu lääppiä vaan. Siitähän sä tykkäät" kertoo karua kieltään siitä kuinka paljon Hiski tyttöystäväänsä pohjimmiltaan arvostaa.

Kyllä tästä vielä paremman olisi saanut jos olisi laajentanut ihan kunnolla.

Sen verran jäpäkkä paketti kuitenkin, ettei tosta olis voinu mitään ottaa pois. Eteni johdonmukaisesti.

Yks arvokkaimmista asioista mitä mä tätä tehdessä opin, oli se ettei mun kannata ahtaa mun tarinoita liian tiukkoihin raameihin. Ettei välttämättä kannata edes yrittää tehdä tarinaa (lyhyenkään) romaanin muotoon. Ei sillä että kokisin siinä täydellisesti epäonnistuneeni mutta luulen että niille tarinoille joita haluan piirtää, tekee hyvää kun on enemmän hengitystilaa ympärillä.

Mun seuraava isompi projekti tulee luultavasti olemaan usean (kymmenen?) albumin mittainen kokonaisuus joissa keskitytään pienissä episodeissa useampaan henkilöön samanaikaisesti. Kaikkea ei tarvitse kertoa kerralla ja henkilöiden elämää voi tarkastella pidempään kuin yhden suhteen ajan.

Oli mulla tarkoitus Hiskin ja muiden albumissa esiintyneiden henkilöiden tarinoita vielä jatkaa mutta etäännyin hahmoista piirtämisprosessin aikana ja päätin lopulta vain jättää ne tietynlaiseen status quohon. Kaksi viimeistä sivua eivät olleet alkuperäisessä käsikirjoituksessa ja loppu jäi alunperin muutenkin vähän enemmän auki.

kaltsu

• Jäsen
« Vastaus #39 : 20.09.2013 klo 14:00:37 »
Käsität laajentamisen noin?

Vesakin muuten kustannustoimittajan ominaisuudessa ehdotti hiukan tarinan laajentamista mutta hyväksyi lopulta selittelyni siitä kuinka haluan pitää paketin tiiviinä ja keskittyä olennaiseen.

;)

J Lehto

• Ulvova molopää
  • Jäsen
« Vastaus #40 : 20.09.2013 klo 14:25:03 »
Mun seuraava isompi projekti tulee luultavasti olemaan usean (kymmenen?) albumin mittainen kokonaisuus joissa keskitytään pienissä episodeissa useampaan henkilöön samanaikaisesti.

Mullakin on edelleen 1000 sivua valmiina päässä.  ;)

kaltsu

• Jäsen
« Vastaus #41 : 20.09.2013 klo 14:45:32 »
Mullakin on edelleen 1000 sivua valmiina päässä.  ;)

Pitiks mun piirtää ne?  ;D

Itellä ei kyl kauhean valmista suunnitelmaa ole, muutamia henkilöitä, miljöötä ja kohtauksia. Mutta noita on nyt mukava mielessään pyöritellä. Ei oo kiirettä minnekään.

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • /* You are not expected to understand this. */
« Vastaus #42 : 22.09.2013 klo 22:00:48 »
Jokseenkin oli mörrimöykky tarina taas Kaltsulta, mutta helkkarin hyvin kerrottu. Koominen ajoitus toimii viimeisen päälle.
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

sihvonen

• Jäsen
« Vastaus #43 : 05.10.2013 klo 09:37:37 »
Tuli juuri luettua "Kenenkäs tyttöjä" ja kyllä on sanottava, että Kaltsu on erinomaisessa hyvässä terässä. Enemmän lyhyitä juttuja tehnyt tekijä saa kerronnan toimimaan näin pidemmässäkin jutussa. Tää on ihan parasta kotimaista, suosittelen kaikille!

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #44 : 05.10.2013 klo 13:11:44 »
Tuli mieleen se Leevien biisi jossa lauletaan "ihanasti suudeltiin, jakorasia ja alkoholisti".