Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvien tilaukset ulkomailta + mainostamista  (Luettu 6902 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kreegah Bundolo

• Jäsen
Sarjakuvien tilaukset ulkomailta + mainostamista
« Vastaus #30 : 07.07.2011 klo 14:35:25 »
Tämä ei liity nyt tähän mutta kirjoitanpa kuitenkin.

Ne ihmiset jotka haluavat kaiken aina mahdollisimman edullisesti, ovat ne jotka ovat tappaneet sivistyneestä maailmasta jotain kaunista. Koska jostakin on tingittävä.

Minua ahdistaa ihan saatanasti elää maailmassa jossa kun menet mihin tahansa kirjakauppaan ja kysyt jotain teosta jota (Helsingissä oleva yksi myyntilukuja vahtaava) sisäänostaja ei ole valinnut valikoimiin, myyjä tuijottaa sinua huuli pyöreänä että mistä oikein puhut. Ollaan siellä vain töissä.

Samalla tavalla ollaan töissä kaikissa muissakin paikoissa. Kyynel melkein tulee silmään kun joskus vaikkapa ruokakaupan kalatiskillä pääsee asioimaan sellaisen henkilön kanssa jolla on oikeasti ammattitaitoa ja ymmärrystä (enemmän kuin vähäisimmän tarpeen tyydyttämiseen tarvittava määrä) ja joka haluaa palvella asiakasta ajan kanssa. (Tällaista palvelua olen saanut mm. Pentti Linkolalta jolta olen ostanut erinomaista kuhaa).

Yhtä paljon minua ahdistaa se että kun menen LIDLin kassalle niin minut prosessoidaan liikkeestä ulos mahdollisimman nopeasti, lähes väkivaltainen on se ostotapahtuma. Mikä hyöty on olla ihmisen enää siinä kassalla, sama olisi olla koneen. Muutos tässä tapahtui joskus vuosituhannen alussa kun markettien johtajat keksivät alimiehittää kaikki kassat että on pakko tehdä työtä niin rivakasti kuin suinkin.

Ja kun haluan hyvää painojälkeä kirjalleni niin jopa Suomen toiseksi parhaassa painossa sanotaan että voi voi, se mitä haluat, sitä ei ole enää olemassa, ei voida toteuttaa, kysy vaikka Puolasta (missä käsityötaito on vielä kunniassa). Kun hinnasta koko ajan tingitään niin koko ajan häviää maailmasta tietotaitoa ja osaamista.

Tätä kaikkea vastaan olen halunnut omalla nettikaupallani ja kustannustoiminnallani taistella. Ei tästä minulle taloudellista hyötyä ole kirjanpitäjän mukaan kuin 25 euroa kuukaudessa (kokopäivätyöstä). En pysty myymään yhtä edullisesti kuin joku Book depository, koska sisäänostohintani jo on enemmän kuin heidän ulosmyyntihintansa. Mutta toimitan kirjat nopeasti ja ennenkaikkea siististi, maksan veroja että sinä tämän lukija saat sairaalassa hoitoa ja kirjastosta ilmaiseksi kirjoja. Mutta kaikkein tärkeimpänä asiana, minulla on asiantuntemusta siitä mitä minä teen. En ole täällä vain töissä.

Mutta ihan kuinka vaan, jatkakaa samaan malliin. Katsotaan millaisessa paskamaailmassa lapsemme elävät.
« Viimeksi muokattu: 07.07.2011 klo 14:43:26 kirjoittanut Kreegah Bundolo »

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • /* You are not expected to understand this. */
« Vastaus #31 : 07.07.2011 klo 15:00:55 »
Ei taida aiheeseen kuulua, mutta olen Kreegah Bundolon kanssa kyllä asiassa samaa mieltä. Yleismaailmallinen ongelma, joka köyhdyttää kaikki sekä taloudellisesti että lopulta kulttuurin puolellakin.
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #32 : 07.07.2011 klo 15:08:42 »
Hahhaahahaaaa!!!
Arvasin, että menee herne nenään ja saan kunnolla takaisin. Mahtavaa! Tuollaista pakinaa on pakko kunnioittaa. Olen myös samaa mieltä, että kunnon ja asiantuntevaa palvelua ei saa enää mistään...no ehkä jostain kyläkaupasta, jossa myyjä tuntee kaikki kunnan asukkaat.
Mua vaan risoo nykyään kaikenmaailman puhelinmyyjät ja mainostustulva. Joka tuutista tulee mainoksia. Siksi vähän kritisoin oman yrityksen mainostamista täällä, mutta näköjään ei olis kannattanut. Taisin herätä väärällä jalalla tänään ja aloin heti mutkuttaa. Ei muistella pahalla!
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Kreegah Bundolo

• Jäsen
« Vastaus #33 : 07.07.2011 klo 15:10:53 »
Hahhaahahaaaa!!!
Ei muistella pahalla!

Ei muistella. Kiitollisena purkauduin.

EDIT: Itseänikin ärsyttää (etenkin isompien firmojen harjoittama) markkinointi Kvaakissa mutta jotenkin olen ollut siinä luulossa että pientoimijoille on annettu erivapauksia. Mutta mielestäni Kvaakin toimitus voisi vetää tässä tiukan linjan että kaikenlainen kirjakauppojen oman valikoiman markkinointi olisi kiellettyä (minun myös).
« Viimeksi muokattu: 07.07.2011 klo 15:27:36 kirjoittanut Kreegah Bundolo »

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • /* You are not expected to understand this. */
« Vastaus #34 : 07.07.2011 klo 15:52:38 »
(Mainostamisesta vielä...) Kannattaisi sopia ennemmin, että pienet kotimaiset saavat mainostaa, kunhan homma ei mene spämmäämiseksi sävyn tai voluumin puolesta.

Kvaak taitaa olla kohta ainoa kanava joillekin, koska valtamedia on varmasti liian kallis ja kovin paljon tällaisia harrastajayhteisöjä ei ole. Minä en ainakaan tiedä muita kuin Kvaakin sarjakuvaväelle, Manga/Animeyhteisöjä lukuun ottamatta.

Itse olen muutamankin kerran harmitellut, kun näistä asioista ei oikeastaan mistään saa tietoa. Joku saisi perustaa suomalaisen RSS feedin kertomaan julkaisuista ja muusta sellaisesta...
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #35 : 07.07.2011 klo 16:28:45 »
No voi hitto! Minä ja mun suuri suuni (tai paremminkin näppini). Nyt tästä tuli ihan hirveesti työtä foorumin pitäjille. Nyt harmittaa. Olisin pitänyt näppini vain kurissa.

Mutta jos nyt kumminkin haluutte vaivautua, niin voisihan tänne tehdä semmoisen pienen osion, jossa sais mainostaa uusia tulevia sarjakuvia, omaa "pikku" firmaansa jne.
Mutta isot ketjut ehdottomasti pois...Niillä on omat sivut, joissa ihmiset voi käydä kattomassa niiden mainoksia. Myös spämmit ja liian agressiivinen mainostus ei kyllä sovi tänne. Pitäisi selkeästi olla osio, jossa saisi mainostaa...näin ns. keskustelualueella saisi rauhassa syventyä henkevään keskusteluun, ilman että tarvitsisi pelätä mainostajien hyvökkäystä.
Tää on hankala juttu...pitäisi löytää kultainen keskitie, niin että sarjakuvat ja niiden harrastus olisi pääasia ja sit muu mm. mainostaminen olisi taka-alalla, ei näkyvänä mutta äääähhh. En mä osaa pukea tota sanoiksi.
No yrittäkää nyt kehiteellä jotain järkevää...
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #36 : 07.07.2011 klo 16:34:49 »
Sehän ei tietysti ole mainostamista, jos kertoo mistä on ostanut sarjakuvansa ja mihinkä firmaan on ollut tyytyväinen. Se on sitä puskaradioo...ei siis ruveta kumminkaan harjoittamaan "pilkunnus...mista", mutten kaikki on kohta kiellettyä.
Huomaan nyt, että tällä aiheella ei ole nyt mitään tekemistä Floyd Gottfredsonin kanssa...siispä pistän leipäläpeni ja nakkisormeni kiinni ja katson mitä te keksitte tähän ongelmaan siellä.

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #37 : 07.07.2011 klo 17:46:28 »
Tälle aiheelle pitää saada oma ketjunsa joku "sarjakuvan hinnat+muu Suomessa ja maailmalla" tjsp.....Sis. siis myös keskustelua toimitusnopeuksista ja mahdollisista viivästyksistä.

Musta on okei että "mainostetaan" sekä kotim. että ulkomaisia vaihtehtoja, itseäni tässä FG-tapauksessa kiinnosti hintaveratailutiedot  ja se mistä kaupasta saa nopeimmin FG:n kirjan ja minusta se on kuluttajavalistusta.
Je suis alle kuuden euron pizza!

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Sarjakuvien tilaukset ulkomailta + mainostamista
« Vastaus #38 : 07.07.2011 klo 19:47:32 »
Mutta jos nyt kumminkin haluutte vaivautua, niin voisihan tänne tehdä semmoisen pienen osion, jossa sais mainostaa uusia tulevia sarjakuvia, omaa "pikku" firmaansa jne.

Jaa, onhan täällä semmonen jo. Divariosiossa ovat yksityishenkilöiden ohella "mainostaneet" semmoiset lafkat kuin Fantasiapelit, Kreegah, Turun Sarjakuvakauppa Goodfellows ja kai joku muukin.

Timo

Lurker

• Valvoja
Vs: Sarjakuvien tilaukset ulkomailta + mainostamista
« Vastaus #39 : 07.07.2011 klo 22:13:58 »
Fantasiapelien uutuuslista on ollut minulle tärkeä, joskus muidenkin.

Apollo kustannuksen sarjakuvista on myös saanut mukavasti tietoa täällä Kvaakissa. Samaten Egmontin. Se on upeata, että isot ja pienet kustantamot saavat täällä ikään kuin saman painoarvon.

Olisi aivan kauheeta, jos tämmöisiä infoja alettaisiin karsimaan.

Isojen ketjujen (esim. Suomalainen kirjakauppa), joista Darth Mika mesosi, en ole huomannut täällä mitään viestejä lähettelevän.