Author Topic: Toukokuun haaste- kommentit  (Read 4550 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
Vs: Toukokuun haaste- kommentit
« Reply #15 on: 01.06.2011 klo 21:32:26 »
Piirustushaasteena tähän tuli suhtauduttua, joten "idealla" ei ollut niin väliä. Oli kyllä selvää, ettei tämä välttämättä toimi hirveän hyvin yksinään.

Hoh. Ja minä kun luulin keksineeni mitä ajat takaa. Luulin, että tarinan "vitsi" on siinä, että se kitaristi on ollut supersankarina hommissa yöllä (tapellut jonkun kanssa) ja siksi ei ole jaksanut treenata.

Tero Mäntylä

• Peliohjelmoija?
  • Jäsen
« Reply #16 on: 01.06.2011 klo 21:44:23 »
Hoh. Ja minä kun luulin keksineeni mitä ajat takaa. Luulin, että tarinan "vitsi" on siinä, että se kitaristi on ollut supersankarina hommissa yöllä (tapellut jonkun kanssa) ja siksi ei ole jaksanut treenata.

Tämähän siinä on "ideana" tai "vitsinä" eli tätä ajettiin takaa. Mutta siis sama toistuu Rautasarjat #3:ssa olevassa tarinassa mutta siinä kyse on tenttiin valmistautumisesta ja idea uppoaa paljon paremmin tarinaan eikä ole vain irrallinen vitsi.

judea

• Guest
« Reply #17 on: 03.06.2011 klo 16:05:50 »
JVL kerro voittaja.

OM

• Jäsen
« Reply #18 on: 03.06.2011 klo 16:21:28 »
Toukokuun haasteiden osanottajilla oli minusta hienoja sarjakuvia teemasta ALKU. Jos minun pitäisi valita noista jokin, joka puhutteli, niin se olisi vaikea tehtävä. Jokaisella hasteen antajalla oli mielenkiintoinen lähestymistapa annattuun teemaan. En tiedä siitä, kun voittajan joku valitsee, kuinka paljon valitsijan oma mieltymys tyyliin tai kerrontaan vaikuttaa voittajan valintaan?
Mutta jotenkin minua puhuttelee Hollen tapa tehdä sarjakuvaa.  Väheksymättä muita millään tavalla, niin jokin Hollen tavassa tehdä sarjakuvaa puhuttelee. Pidän hänen tavastaan kuljettaa tarinoita ja persoonalliset ruudut ovat hänen tavaramerkkinsä jos näin voisin omia tuntojani tuoda esille.
Mutta mahtavaa, että näinkin moni taas osallistui vaikka alku vaikutti....hiljaiselta. Saa nähdä kuinka kesä ja kesälomat vaikuttavat seuraavaan tai tuleviin haasteisiin. ei olisi kiva fiilistellä ainoana osanottajana varmastikkaan.
Mutta joko on valittu seuraava kesäkuun haaste?
Jos kesäkuun haaste on helppo siis kerronnallisesti, osallistun tällä kertaa. Sarjakuvaa kyllä syntyy graafisesti,  mutta itse tarinassa ja sen kerronnallisessa koordinoimisessa etenevään formaattiin  menee aina tovi.  En ole kirjoittajana mitenkään sanoisinko hyvä.

ps. Miksi yleensä uuden kuukauden haaste-aiheen antamisessa menee joskus toistakin viikkoa?  Miksei uutta haastetta voitaisi antaa heti kuun alusta.  Aina ei ole aikaa piirtää ja kirjoittaakkin pitäisi jokin tarina ja aika menee lujaa eteenpäin. Minusta pitäisi uusi haaste olla selvillä heti kuukauden ensimmäisellä viikolla samoin kuin haasteen voittaja.
« Last Edit: 03.06.2011 klo 17:01:03 by Orjan May »

Inka

• Jäsen
« Reply #19 on: 03.06.2011 klo 17:06:31 »

ps. Miksi yleensä uuden kuukauden haaste-aiheen antamisessa menee joskus toistakin viikkoa?  Miksei uutta haastetta voitaisi antaa heti kuun alusta.  Aina ei ole aikaa piirtää ja kirjoittaakkin pitäisi jokin tarina ja aika menee lujaa eteenpäin. Minusta pitäisi uusi haaste olla selvillä heti kuukauden ensimmäisellä viikolla samoin kuin haasteen voittaja.

Kestänee siksi, että voittajan valitsee edellinen voittaja, joka voi kestää mikäli kyseinen henkilö ei syystä tai toisesta pääse kvaakkiin.
Kun voittaja on valittu, on hänen tehtävänään keksiä uuden haasteen aihe. Joka taas kestää oman aikansa, sillä ainakin omalla kohdalla hyvien aiheiden keksiminen tuottaa vaikeutta. Pitäisi olla sellainen aihe, joka sopii kaikille tyyleille ja johon on helppo ja houkutteleva tarttua. Huh.

Joku kokeneempi voi korjata, jos olen väärässä. Toista kertaa haasteeseen osallistuneena en ole tästä aivan sale, mutta näin olen asian ymmärtänyt toimivaksi.

OM

• Jäsen
« Reply #20 on: 03.06.2011 klo 17:13:03 »

Kiitos Inka kommentistasi. Sinulla oli eriomainen työ haaste osiossa.

Minä olen jäänyt kaipaamaan kvaakissa niitä piirustus kilpailuja, joita täällä joskus on ollut. Olen viimeksi osallistunut Wolverine elokuva-aiheiseen kilpailuun jokin vuosi sitten.

Tero Mäntylä

• Peliohjelmoija?
  • Jäsen
« Reply #21 on: 05.06.2011 klo 16:32:50 »
JVL julista nyt voittaja, että hän pääsee määrittelemään kesäkuun haasteen.

Ja jos voittajaa ei julistettu keskiviikkoon mennessä, niin minä suoritan arvonnan muiden osallistuneiden kesken.

judea

• Guest
« Reply #22 on: 05.06.2011 klo 19:45:20 »
Minun mielestäni, jos on haasteen aloittaja, niin voisi käydä kuun vaihteessa sen uuden aiheen tekemässä.

Juuso Laasonen

• Space Mongol
  • Jäsen
  • Khan of khans, master of the skies!
« Reply #23 on: 05.06.2011 klo 20:40:01 »
Sori, unohdin taas koko jutun...  :-\

Eli, voittaja on... Hazart!

Klassinen vitsi hyvin kerrottuna ja aiheeseen sopivasti, eipä siinä muuta. Muilla oli myös oikein hyviä alkuja, oli hieman vaikeuksia päättää jopa.

Nonih, uutta kehiin sitten vaan!

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #24 on: 05.06.2011 klo 20:43:03 »

Oho. Ensimmäinen kerta. Laitan uuden haasteen kehiin.

judea

• Guest
« Reply #25 on: 05.06.2011 klo 20:57:05 »
Sori, unohdin taas koko jutun...  :-\

Klassinen vitsi hyvin kerrottuna ja aiheeseen sopivasti, eipä siinä muuta. Muilla oli myös oikein hyviä alkuja, oli hieman vaikeuksia päättää jopa.

Nonih, uutta kehiin sitten vaan!

Olisin tehnyt saman valinnan.

OM

• Jäsen
« Reply #26 on: 05.06.2011 klo 21:03:01 »

NIIN.....mikä siis on  kesäkuun haaste teemaltaan???????