Kirjoittaja Aihe: X-Men: First Class  (Luettu 66590 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
Vs: X-Men: First Class
« Vastaus #195 : 24.05.2014 klo 19:31:18 »
Jatkanpa sitten monologia yhden viestin verran. Teksti spoilaa, mutta siinä tulee pähkinänkuoressa mikä leffasarjan ainoa ongelma on. Ja miten sitä on yritetty taas ratkaista.

http://www.denofgeek.com/movies/x-men-days-of-future-past/30636/11-questions-about-x-men-days-of-future-past-answered
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Spip-orava

• Jäsen
  • Pähkinöitä!
« Vastaus #196 : 28.05.2014 klo 15:04:27 »
Kävin. Katsoin. Pidin.

Paras X-Men tähän asti, kevyesti.

Tismalleen samaa mieltä! Elokuva vei tehokkaasti mukaansa ja olin oikeastaan liki ällistynyt muutaman konkarinäyttelijän suorituksista ja kuinka kovasti vanhan X fanin sydäntä lämmittikin elokuva suuri näyttelijämäärä. Herkisti hienosti nähdä Jean uudelleen. Quicksilver vei pisteen kotiinsa vauhdikkaasti. Fassbender mielestäni oli tämän elokuvan Magneto. Tosin Ian McKellen ei magnetoinutkaan ajallisesti niin paljon elokuvassa.
Jos samantapaista aikahyppelyä voisi toteuttaa, kannattaisi käväistä näyttämässä Bryan Singerille vähintään X-men 2:n aikakaudelle että tämmöistä teet tulevaisuudessa; viittisitkös viilata X2:sta paremmaksi. :)

q-mies

• Jäsen
  • The cut runs deep
« Vastaus #197 : 28.05.2014 klo 15:09:26 »
Olihan hyvä. Oikeastaan ainoa pettymys oli lopputekstien jälkeinen kohtaus.
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
t.Q

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #198 : 28.05.2014 klo 15:10:08 »
Mua alkoi sattua päähän noita lukiessa :P Kuuluisan fraasin mukaisesti: AIVAN sama  :laugh: Hyvää viihdettä toi leffa oli, en jaksa enää nykyisin - ainakaan (super)sarjiselokuvien ollessa kyseessä - kauheesti ajatella leffassa vaan annan vaan tunteiden viedä.

Viittasin siis 11 kohdan "virhe"listaan.

Jäi taas se lopputekstien jälkeinen pätkä näkemäti kun siipalla oli niin kiire poies leffasta. Taas.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #199 : 28.05.2014 klo 15:17:48 »
Pah pih pöh. Enpä paljon siis menettänyt tossa lopputekstien jälkeisessä kohtauksessa vaikken nähnytkään. Siinäkö kaikki?

q-mies

• Jäsen
  • The cut runs deep
« Vastaus #200 : 28.05.2014 klo 15:34:11 »
Pah pih pöh. Enpä paljon siis menettänyt tossa lopputekstien jälkeisessä kohtauksessa vaikken nähnytkään. Siinäkö kaikki?

Siinä kaikki. Valitettavasti.
t.Q

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
« Vastaus #201 : 28.05.2014 klo 15:37:58 »
Täällä kaikki vain hehkuttavat leffaa, mutta elävässä elämässä olen kuullut kritiikkiäkin. Hämmennystä on herättänyt etenkin sukupuoli/ihonvärijakauma aktiivisten/selviytyvien hahmojen joukossa. Kuulemani mukaan leffassa keskitytään vain valkoisiin miehiin, mikä ei välttämättä kiinnitä valkoisten mieskatsojien huomiota, mutta voi tuntua ärsyttävältä muiden ryhmien edustajista.
"Now there's only two things in life but I forget what they are"

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #202 : 28.05.2014 klo 15:43:37 »
Täällä kaikki vain hehkuttavat leffaa, mutta elävässä elämässä olen kuullut kritiikkiäkin. Hämmennystä on herättänyt etenkin sukupuoli/ihonvärijakauma aktiivisten/selviytyvien hahmojen joukossa. Kuulemani mukaan leffassa keskitytään vain valkoisiin miehiin, mikä ei välttämättä kiinnitä valkoisten mieskatsojien huomiota, mutta voi tuntua ärsyttävältä muiden ryhmien edustajista.

Good point. Itse en tota hokannutkaan tota ihonvärijuttua. Toisaalta jos oikein katsot sen KUNNOLLA ja nimenomaan loppuun asti niin käsittääkseni siellä tulevaisuuden dystopiassa kuolee

q-mies

• Jäsen
  • The cut runs deep
« Vastaus #203 : 28.05.2014 klo 17:12:42 »

Tämä lineaarinen aikajana-ajattelu poikkeaa sarjiksista siinä että ilmeisesti leffoissa on olemassa vain yksi aikalinja, ja menneisyyden muuttaminen ei aiheuta useampaa rinnakkaista aikalinjaa. Sääli sinänsä, rajoittaa huomattavasti Foxin leffaversumia (hyvästi Rachel Summers, Nimrod, Cable, Stryfe, Bishop, Fitzroy, Onslaught jne).
t.Q

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #204 : 28.05.2014 klo 20:09:12 »
Finnkinolla hyvä tempaus, kaikilla vapaapäivä mutta esitykset alkavat vasta kahdeksan aikaan illalla joten näkeminen siirtyy myöhemmäksi.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #205 : 28.05.2014 klo 21:58:06 »

Edellisessä elokuvassa tapettiin musta hahmo jonka ainoa tarinallinen pointti oli että elokuvassa kuolisi joku. Mitä odotit?

Mua alkoi sattua päähän noita lukiessa :P Kuuluisan fraasin mukaisesti: AIVAN sama  :laugh: Hyvää viihdettä toi leffa oli, en jaksa enää nykyisin - ainakaan (super)sarjiselokuvien ollessa kyseessä - kauheesti ajatella leffassa vaan annan vaan tunteiden viedä.

Viittasin siis 11 kohdan "virhe"listaan.

Jäi taas se lopputekstien jälkeinen pätkä näkemäti kun siipalla oli niin kiire poies leffasta. Taas.

Lopussakin viitattiin että näillä asioilla ei ollut niin väliä, vaan että näiden pointti oli lähinnä leikkisä ja viihteellinen. Itse suhtaudun noihin vähän samoin. On tietty hauska välillä nitpickata elokuvien yms. tarinallisista loogisuuksista ja muusta, mutta ihan aina se ei minulla vaikuta siihen että pidänkö teoksesta.

X-Men elokuvat ovat siitä mielenkiintoinen esimerkki, että vaikka pidänkin elokuvista niiden parhaina hetkinä, silti mielummin katsoisin elokuvan jostain muusta koska minusta X-Men ei vaan jotenkin toimi elokuvamuodossa.

TV-sarja muodossa sarja on minusta parhaimmillaan, johtuen juurikin sen laajasta hahmokaartista ja silloinkin pitää tulla tunne että Xavierin porukat ovat edes jotenkin erityisiä mutantti yhteiskunnassa kuitenkin muistaen että kyseessä on mutantti yhteiskunta.

Minusta täydellistä X-Men sarjaa ei ole vielä tehty, mutta vaikka minuakin ärsyttää aikuisena X-Men: Evolution sarjan ylisöpöys, joinakin hetkinä siinä tulee semmoinen globaali fiilis mikä sarjakuvassakin on kun se toimii, ja persoonat sarjassa ovat hyvin voimakkaita.

Silti sanoisin, että Teen Titansin anime henkinen sarja on onnistuneempi kuin yksikään X-Men aiheinen tuotos juuri sillä tavalla kuin X-Menin pitäisi hahmojensa suhteen.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Toni

• Jäsen
  • Tähtivaeltaja Sarjakuvaneuvos Rakkaudesta Kirjaan
« Vastaus #206 : 28.05.2014 klo 22:16:35 »
Finnkinolla hyvä tempaus, kaikilla vapaapäivä mutta esitykset alkavat vasta kahdeksan aikaan illalla joten näkeminen siirtyy myöhemmäksi.

Jos tarkoitat Future Pastia, helatorstaita ja Helsinkiä, niin on pakko kysyä, missä todellisuudessa elät?

Täällä 3D-näytöksiä on klo 12, klo 15.05, klo 18 ja klo 20.30. Kaks-D:t puolestaan 14.20, 17.20 ja 20.25.
https://tahtivaeltajablogi.com – Ilman on paha elää!

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #207 : 28.05.2014 klo 22:27:15 »
Jos tarkoitat Future Pastia, helatorstaita ja Helsinkiä, niin on pakko kysyä, missä todellisuudessa elät?

Täällä 3D-näytöksiä on klo 12, klo 15.05, klo 18 ja klo 20.30. Kaks-D:t puolestaan 14.20, 17.20 ja 20.25.

Hän on käsittääkseni jostain kehyskunnasta tai kauempaa.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #208 : 29.05.2014 klo 20:32:45 »

Juu Helsingissä on näytöksiä vaikka muille jakaa mutta Turussa ei ollut kuin klo 20 näytös tänään. Muut näytösajat 2D-versiolle ovat sitten arkipäivisin klo 17 ja 3D saa 2 näytöstä per päivä.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
« Vastaus #209 : 30.05.2014 klo 08:37:05 »
Selvennettäköön vielä, etten itse ole leffaa nähnyt vaan leikin ainoastaan rikkinäistä puhelinta. Kaverini kävi nimittäin minulle tuosta syrjivästä näkökulmasta vaahtoamassa ja ajattelin jakaa hänen ajatuksensa täällä keskustelua elävöittääkseni.

Kaveriani ei siis ärsyttänyt se, että Wolverine oli saanut Bishopin roolin tai että Singer keskittyi kertomaan miesten välisestä rakkaudesta tai että värilliset hahmot kuolevat ensimmäisinä. Häntä ärsytti se ettei naisille tai värillisille ollut annettu juuri ollenkaan vuorosanoja tai aktiivisia rooleja. Hän esimerkiksi mainitsi jonkun taistelun, jossa äijät ottavat matsia, mutta joku naishahmo vain kyhjöttää paikallaan ilman mitään syytä vaikka olisi täysin kykenevä osallistumaan kamppailuun. Hänen mielestään kaikki muut hahmot paitsi valkoiset miehet siis jätettiin huomiotta. Ymmärtääkseni alkuperäisteoksessa muillakin hahmoilla oli vuorosanoja.
"Now there's only two things in life but I forget what they are"