Täällä kaikki vain hehkuttavat leffaa, mutta elävässä elämässä olen kuullut kritiikkiäkin. Hämmennystä on herättänyt etenkin sukupuoli/ihonvärijakauma aktiivisten/selviytyvien hahmojen joukossa. Kuulemani mukaan leffassa keskitytään vain valkoisiin miehiin, mikä ei välttämättä kiinnitä valkoisten mieskatsojien huomiota, mutta voi tuntua ärsyttävältä muiden ryhmien edustajista.
Edellisessä elokuvassa tapettiin musta hahmo jonka ainoa tarinallinen pointti oli että elokuvassa kuolisi joku. Mitä odotit?
Mua alkoi sattua päähän noita lukiessa
Kuuluisan fraasin mukaisesti: AIVAN sama
Hyvää viihdettä toi leffa oli, en jaksa enää nykyisin - ainakaan (super)sarjiselokuvien ollessa kyseessä - kauheesti ajatella leffassa vaan annan vaan tunteiden viedä.
Viittasin siis 11 kohdan "virhe"listaan.
Jäi taas se lopputekstien jälkeinen pätkä näkemäti kun siipalla oli niin kiire poies leffasta. Taas.
Lopussakin viitattiin että näillä asioilla ei ollut niin väliä, vaan että näiden pointti oli lähinnä leikkisä ja viihteellinen. Itse suhtaudun noihin vähän samoin. On tietty hauska välillä nitpickata elokuvien yms. tarinallisista loogisuuksista ja muusta, mutta ihan aina se ei minulla vaikuta siihen että pidänkö teoksesta.
X-Men elokuvat ovat siitä mielenkiintoinen esimerkki, että vaikka pidänkin elokuvista niiden parhaina hetkinä, silti mielummin katsoisin elokuvan jostain muusta koska minusta X-Men ei vaan jotenkin toimi elokuvamuodossa.
TV-sarja muodossa sarja on minusta parhaimmillaan, johtuen juurikin sen laajasta hahmokaartista ja silloinkin pitää tulla tunne että Xavierin porukat ovat edes jotenkin erityisiä mutantti yhteiskunnassa kuitenkin muistaen että kyseessä on mutantti yhteiskunta.
Minusta täydellistä X-Men sarjaa ei ole vielä tehty, mutta vaikka minuakin ärsyttää aikuisena X-Men: Evolution sarjan ylisöpöys, joinakin hetkinä siinä tulee semmoinen globaali fiilis mikä sarjakuvassakin on kun se toimii, ja persoonat sarjassa ovat hyvin voimakkaita.
Silti sanoisin, että Teen Titansin anime henkinen sarja on onnistuneempi kuin yksikään X-Men aiheinen tuotos juuri sillä tavalla kuin X-Menin pitäisi hahmojensa suhteen.