Kannattaako lukea Final Crisis?
Final Crisis on yksi DC-kustantamon eventeistä eli sarjakuvauniversumia järisyttävistä tapahtumista. Yhdysvaltalaisessa sarjakuvassa tämänkaltaiset suuremmat, useita erilaisia sankareita ja roistoja kokoavat tarinat alkoivat 1980-luvun puolivälissä. DC:llä eka oli Crisis on Infinite Earths ja Marvelilla Secret Wars. Etenki 2000-luvulla nämä eventit ovat olleet lähinnä markkinointikikkoja eli tarinallisesti sarjakuvauniversumissa ei ole paljoa tapahtunut. Se ei tietenkään tarkoita, että tarina itsessään olisi huono, se ei vain vaikuta välttämättä merkittävästi sarjakuvauniversumin normaalimenoon.
Tämän pohjalta siis vastaus kysymykseesi on, että ehkä, ehkä ei. Riippuu, mistä tykkäät. Itse tykkään supersankari-eventeistä, joissa mahdollisimman moni hahmo tulee yhteen ja tapahtuu jotakin maailmaa mullistavaa. Tällaisia ovat mainitsemani Crisis ja Secret Wars, mutta on niitä tullut sen jälkeenkin. DC:n puolella tykkään varhaisesta Legends-sarjasta (bonuksena kuvittajana suosikkini John Byrne) ja ihan meneviä ovat olleet myös monet DC:n eventit (mukaanlukien mainitsemasi Final Crisis), kuten Marvelillakin. Enemmän olen itse tykännyt kuitenkin DC:n uusista eventeistä kuin Marvelin.