Kirjoittaja Aihe: Kuinka paljon sarjakuvia  (Luettu 35167 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jukka

• Jäsen
Re:Kuinka paljon sarjakuvia
« Vastaus #45 : 27.07.2004 klo 18:07:02 »
Daniil Harmsin paras juttu on ehdottomasti sininen vihko n:o 10.
Se menee näin:

sininen vihko n:o 10
Olipa kerran punatukkainen mies, jolla ei ollut silmiä eikä korvia. Hänellä ei liioin ollut hiuksia, joten häntä sanottiin punatukkaiseksi tietyin varauksin.
    Hän ei pystynyt puhumaan, koska hänellä ei ollut suuta. Edes nenää hänellä ei ollut.
    Hänellä ei ollut käsiä eikä jalkojakaan. Eikä vatsaa, selkää tai selkärankaa eikä edes sisälmyksiä. Hänellä ei ollut yhtään mitään! Joten on epäselvää, kenestä on kysymys.
    Taitaa olla parasta, ettemme puhu hänestä enempää.

Klassikko jo syntyessään vähän samaan tapaan kuin Raymond Carverin novelli vielä yksi asia

Ja sarjakuvakokoelmasta vielä. Suomalaisia omakustanteita  löytyy pari, juuri muuta ei. En ole oikein keräilijätyyppiä. Ai niin. Timo Mäkelän vaaleanpunaisen pilven ostin kun se oli kirjakaupassa tarjouksessa. Maksoi 1,90 euroa.

Ilja Rautsi

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #46 : 27.07.2004 klo 18:28:57 »
Jep, Harms on hieno ja tuo on ihan loistojuttu. Pidin Sattumista tosin enemmän kuin tästä "uudesta" kokoelmasta.
"I'd prefer not to be reminded of his continued existence, frankly. If he's hit by a bus--let me know so I can go piss on his grave--otherwise, give it a rest."

-Erik Larsen Rob Liefeldista

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #47 : 27.07.2004 klo 21:59:53 »
Juu. Munkin mielestä Sattumia on parempi. Se uus on vähän tylsempi. Tosin se pitkä tarina oli hyvä. Ja elämäkerralliset katkelmat myös.
Harmsin vahvinta alaa on kuitenkin nuo lyhyet välähdykset.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Arttu

• Legolandian Sheriffi
  • Jäsen
« Vastaus #48 : 03.09.2004 klo 02:36:24 »
Tässä vähän aikaa sitten oli juttua, että joku USA:lainen oli saanut kerättyä kaikki DC comicsin sarjakuvat 1930-luvulta lähtien.
Siinä on jo panostettu.

Siinä on jo muutama lehdykkä kerätty, tällä hetkellä n.31000 kappaletta. Kyseinen keräilijä on muuten nainen, mikä on aika yllättävää.

Yhden englantilaisen hepun kokoelmasta puuttuu enää yksi DC ja muutamaa sataa vaille olevia kokoelmia lienee muutama.

Miltä tuollainen 30000+ lehden kokoelma sitten näyttää?
Hyvin järjesteltynä tältä:

muutama lehti vaikeammasta päästä: kuka tunnistaa kaikki? (Yksi noista on faksimile-alkuperäisen olemassolo on epävarma)

« Viimeksi muokattu: 03.09.2004 klo 02:39:40 kirjoittanut Arttu »
I have known many adults who have treasured throughout their lives some of the books they read as children. I have never come across any adult or adolescent who had outgrown comic-book reading who would ever dream of keeping any of these 'books' for any sentimental or other reason.- Fredrik Wertham

Möhnäke

• Jäsen
« Vastaus #49 : 03.09.2004 klo 09:21:45 »
Ei tarpeeksi, mutta kokoajan ne lisii. Toisaalta mitä vanhempi niin sitä enempi.. Niin eihän mulla niin paljoa sitten voikkaan olla  :)

"Ei mielikuvituksessa ja todellisuudessa ole mitään eroa. Ei mielikuvituksessa ainakaan, todellisuudessa vain."

Storm

• Jäsen
  • Elämä ei ole aina helppoa.
« Vastaus #50 : 03.09.2004 klo 12:05:39 »
Oho... Hieman on ainakin lehtiää...
Minun lehti kokoelma rajoittuu aika pahasti tuohon 300 tai vähemmänkin, minulta on ns. "kieletty" sarjakuvien tilaaminen ja ostaminen, mikä rajoittaa minun sarjakuvien keräilyä, mutta onneksi huoneessa on vielä lisää tilaa, kun entinen huone oli pieni komero, ettei ollut tilaa.
Olen kateellinen niille, joilla on enemmän sarjakuvia.
Miten muuten albummit lasketaan sarjakuvien määrään? Sillä yksi kaveri laski lehdet ja sen lisäksi albummit.
I live, when my heroes live...

bgt

• Jäsen
  • Grrr....
« Vastaus #51 : 03.09.2004 klo 13:47:15 »
"Albumit". ;) Yksi 'm'.

Kai sitä voi halutessaan tarkentaa, että moniko on lehtiä, albumeja, kirjoja tai pokkareita.

Itse en osaa sanoa, paljonko minulla on, mutta olenpahan omassa kämpässäni semmoisen vaatekomeron laittanut kirjastoksi. ;D
Also spracht Blau Tiger.

Mattipekka

• Jäsen
« Vastaus #52 : 10.09.2004 klo 17:48:24 »
Kävin tuossa yksi päivä täällä Espoossa yhden täälläkin kvaakkailleen sarjakuvapiirtäjän kotona ja hänelläkin oli sellainen huoneellinen. Siis huoneellinen!

Tällä hetkellä saisin tosi hyvät vertailuluvut, jos vain millään ehtisin laskea sarjakuvalehtiäni. Noh, toisaalta, festareitten jälkeen kaikilla Kvaakkilaisilla on samanlainen pino kotonaan.

Hemmetti, tässähän menee koko työpäivä, en enää ikinä kirjoita Kvaakkiin:(

Otto Sinisalo

• Jäsen
« Vastaus #53 : 10.09.2004 klo 18:14:08 »
Tällä hetkellä saisin tosi hyvät vertailuluvut, jos vain millään ehtisin laskea sarjakuvalehtiäni. Noh, toisaalta, festareitten jälkeen kaikilla Kvaakkilaisilla on samanlainen pino kotonaan.

Siinäpä onkin varsinainen ... jysäys lehtiä. Isonko painoksen otitte?

Esa

• Jäsen
« Vastaus #54 : 10.09.2004 klo 18:21:20 »
Mullakin on ihan liikaa lehtiä. Tänäänkin niitä kertyi sellaiset kymmenisen lisää pienellä kirpparikierroksella. Pitäisi varmaan alkaa erikoistumaan joihinkin tiettyihin lehtiin, koska oikeasti tarvitsen jonkin lisärakennuksen sarjakuville. En ole oikein ikinä laskenut sarjakuviani, mutta kyllä niitä muutama löytyy.

Joudutko Mattipekka pitämään kaikkia Jysäyksiä kotonasi? Eikö niitä säilytetäkään jossain mmm.. muualla??

Tuukka

• Vaivainen
  • Jäsen
  • Words of wisdom ->
« Vastaus #55 : 10.09.2004 klo 18:24:52 »
Itselläni on "oikeita" sarjakuvia reilu hyllymetri. "oikeiksi" lasken erilaiset albumit joita varsinaisesti luen (Millerit, Pari Sandmania, Dilbert- ja Larsonkokoelmia, vanhoja underground- sarjiksia, suomalaista "taidesarjista" yms.). Siis kaikenmaailman aku ankat, taskarit yms. (joita on sitten laatikoittain) jäävät kokoelmasta pois.
Ja onhan minulla vielä perintönä saatu (ja kovin rakas) Kari Suomalainen- kokoelma. Siis älytön määrä miehen albumeita :)

EDIT: Ja kaikki Tampereenkokoisissa ja suuremmissa kaupungeissa suvat: vihaan teitä sydämeni pohjasta. Saatte sarjakuvanne halvalla divareista, te onnekkaat pirulaiset >:( Täällä ei ole mitään  :'( *Kotkalaista katkeruutta*
« Viimeksi muokattu: 10.09.2004 klo 18:27:47 kirjoittanut Tuukka »
<- Klikkaa, tsekkaa ja kommentoi :)

Mattipekka

• Jäsen
« Vastaus #56 : 10.09.2004 klo 18:57:34 »

Joudutko Mattipekka pitämään kaikkia Jysäyksiä kotonasi? Eikö niitä säilytetäkään jossain mmm.. muualla??

Ei nyt sentään, 10.000 lehteä (eivät siis kuvassa) makaa jo lehtipisteen varastossa, kuvassa olevat ovat suoramyyntiä, siis festareita, kirjamessuja yms. varten
Hemmetti, tässähän menee koko työpäivä, en enää ikinä kirjoita Kvaakkiin:(

Esa

• Jäsen
« Vastaus #57 : 10.09.2004 klo 19:18:01 »

Ei nyt sentään, 10.000 lehteä (eivät siis kuvassa) makaa jo lehtipisteen varastossa, kuvassa olevat ovat suoramyyntiä, siis festareita, kirjamessuja yms. varten

Niin. Unohdin taas että tässä on kyseessä ihan lehtipisteisiin asti ulottuva lehti.

lasse

• Jäsen
« Vastaus #58 : 06.04.2005 klo 19:22:57 »
On mulla päässyt joskus yli kymppitonninkin mutta aina välillä rupean niitä myymään.

On mulla nyttenkin toki paljon enemmän kuin 3000.

on sulla viestejäkin aika paljon...

PlösöNalle

• Jäsen
  • Paperitikut on kivoja.
Re: Kuinka paljon sarjakuvia
« Vastaus #59 : 20.04.2005 klo 15:25:05 »
Noin 60. Isoveli oikeestaan pienenä keräili kaikkia sarjakuvia. Kiitos siitä hänelle. *Kumarrus*. Itse olen tilannut vain Akkaria ja sitten ostanu muita sarjakuvia. Kiinnostais, et tilaako kuka mitäkin sarjakuvia?   ;)
Vieläkin Tilaan Ite Aku Ankkaa.
Ihminen joka
ei tiedä nimeään.