Kirjoittaja Aihe: Kuinka paljon sarjakuvia  (Luettu 35177 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lasarus

• Vieras
Re: Kuinka paljon sarjakuvia
« Vastaus #75 : 21.10.2006 klo 15:49:21 »
Edelliseen vielä lisäys. Sarjikset kestää pitempään kuin auto ja niillä on parempi vaihto arvo.

Mon of Olay

• Fakta-police
  • Jäsen
Re:Kuinka paljon sarjakuvia
« Vastaus #76 : 21.10.2006 klo 16:17:49 »
Tuloksena a) muuttaminen helpottuu b) paha olo poistuu.

a) Tosikerääjällä ei ole varaa muuttaa mihinkään, ja vaikka olisikin, niin se käytetään sarjakuviin.
b) Keräilystä syntyvä paha olo on vähän niin kuin krapula; jos sitä alkaa pelkäämään, voi jäädä paljosta paitsi. 

Hege

• väsähtänyt
  • Jäsen
« Vastaus #77 : 21.10.2006 klo 17:30:28 »
Tuloksena a) muuttaminen helpottuu b) paha olo poistuu. Takuuvarma juttu! Tämä on testattu!!

Kohdan a voin allekirjoittaa, jo muutaman hyllymetrin pakkaaminen laatikoihin ja kuljettaminen vaatii aikaa ja tilaa. Mutta että paha olo poistuisi, siitähän sitä vasta paha olo tulisi kun joutuisi noista luopumaan. Niissähän on iso osa muistoja kiinni, tämän hankin silloin ja löysin sieltä ja tässä on omistuspiirros, tuleepa mieleeni.
Enhän minä ole esim. Dark Knightia lukenut muutamaan vuoteen, mutta aina sitä hyllyssä katsoessa tulee mieleen se intensiivinen lukukokemus vuodelta 1996 kun sitä ensi kertaa luin. Hyllyni kirjat ovat kuin Roope Ankan rahat.
Lisäksi jos hankkiutuisin noista eroon ilmestyisi olohuoneeseeni hirveä tärykaiku, sitten pitäisi käydä keräämään ryijyjä ja taidetta...
But pride -  where there is a real superiority of mind, pride will be always under good regulation.

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #78 : 22.10.2006 klo 15:18:40 »
Onnellisuus syntyy jostain muista asioista. Tai sen puute.
Allekirjoitan Curtvilen kommentin muutoinkin.

Aiemmin mainittujen seikkojen lisäksi mainitsen vielä että monien kovasti suosima tapa pistää paljon rahaa etanolipohjaisten aineiden ylenmääräiseen kulutukseen on varmasti laajemmin ymmärrettävää kuin sarjakuvien tms hamstraaminen mutta katson ainakin itse olevani onnellisempi sarjisteni kanssa kuin jatkuvassa tuiterissa. Sarjakuvat pysöö ja paranoo mutta läträämisestä jää käteen vaan krabbis.

Kukin tyylillään...
nimim "harvemmin lasiin kuitenkaan ylkenyt"

Wade

• Jäsen
« Vastaus #79 : 04.11.2006 klo 23:16:34 »
Jaa-a..

-Tex vuodesta 78, kaikki Texin kronikat, melkein kaikki Maxi-Texit ja jokunen juhla-albumi.

-Aku Ankka vuodesta 1994, ja irto vuosikertoja osteltu

-Maseja n.20, teräsmiehet, mustanaamiot, yms. varmaan 50.

-Roope setää jokunen vuosi ja monen monta taskukirjaa

-Lisää kerron myöhemmin jos jotakuta kiinnostaa, pitää päästä nukkumaan. Koko yöhän tässä menisi kun niitä rupeaisin luettelemaan.. ;)
Wade Koivurinne

Piber

• Sopuli
  • Jäsen
  • yuubervärkki
« Vastaus #80 : 30.11.2006 klo 18:46:38 »
Sitä vain tähän keskusteluun että ainakun haluttaa lukea sarjakuvia ja kun niitä on paljon niin menen huoneeseeni sokkona pyörin ympyrää ja luen sen mikä sormeen sattuu osumaan.
Toimii aina eikä ainakaan tunnu että on liikaa sarjakuvia.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #81 : 30.11.2006 klo 19:01:34 »
Minulla oli joskus auto, mutta toivottavasti ei enää koskaan tarvitse sellaista omiin nimiin hankkia. Kallis kuin mummon testamentti jehoville, vähän väliä rikki ja pelkät vakuutukset maksaa vuodessa enempi kuin kilo sahramia. Siltä ainakin tuntui.
Sarjakuvat ovat sentään jotakin, vaikka ei tuo keräilyarvoon turvaaminen ole läheskään niin luotettavaa kuin yleisesti luullaan.
Mutta muuten, esmes Hellblazereita on yleensä hyvä lukea ennen nukahtamista, saa värikkäitä kuvaelmia uniinsa.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Outi

• Sarjakuvafestariassari
  • Jäsen
« Vastaus #82 : 02.12.2006 klo 12:30:03 »
Sarjakuvien poisto (kokoelmasta) on muuten oma taidelajinsa. Mitä jättää, ja millä perusteella?

Uhkaavan muuton edessä ollaan yhteisvoimin vähennetty kokoelmia. Mies miettii: "Tartteeko mulla olla kaikki Bilalit?" - "Eiköhän 3-5 parasta riitä" jne. Ja sitten minä käyn läpi kaikki poistetut ja poimin sieltä aina jotain "pelastettavaa"... Onnettoman vaikeeta.

Joka ilta on kuitenkin irronnut pari paperikassillista turhaa kellariin vietäväksi ja myöhemmin poistettavaksi. Yritän ottaa mallia ja heitän hötöimmät mangat omasta hyllystäni samaan kasaan. Pitää vaan olla rohkea mieli ja muistaa, ettei mulla ole pakko olla kaikkien artistien kaikkia kirjoja. Parhaat riittää.
We all need an Alan Rickman to read Shakespeare sonnets to us every night

Lönkka

• Jäsen
« Vastaus #83 : 02.12.2006 klo 12:59:46 »
Pitää vaan olla rohkea mieli ja muistaa, ettei mulla ole pakko olla kaikkien artistien kaikkia kirjoja. Parhaat riittää.
Väärää opetusta! :)

Jos tila vaan riittää ja rahastakaan ei ole puutetta niin miksi pitäisi ehdottomasti luopua kokoelmansa osista?

Sarjakuva-asketismi ei johda siihen että kun hyllyssä on vaan 100% jumalaisen loistavaa materiaalia kokee omistja jonkinsortin sarjakuvavalaistumisen. Mutta joo, rohkeutta tuollainen kyllä vaatii.

Outi

• Sarjakuvafestariassari
  • Jäsen
« Vastaus #84 : 02.12.2006 klo 15:32:17 »
Väärää opetusta! :)
Jos tila vaan riittää ja rahastakaan ei ole puutetta niin miksi pitäisi ehdottomasti luopua kokoelmansa osista?

Just kun tila ei riitä ;)
Nyt on 1 iso huone vain kirjoille ja sarjakuville ja yhteenmuuton jälkeen tarvittaisiin 2. Siis 2 huonetta pelkästään kirjoille!!! Siinä pitää jo rakennustarkastaja pyytää paikalle ja mitata, riittääkö lattian kestävyys.

Rakastan kirjoja ja sarjakuvia mutta rajat on jo tulleet vastaan: Koska uutta & hyvää pykää koko ajan ikkunasta sisään, on pakko arvottaa vanhoja ja heittää takaovesta ulos. Traumaattista... Siksipä täällä tätä netissä itken ja mau'un, kun se on vaikeeta. Olen kyllä vähentänyt hankintojakin.

Perustetaan "anonyymit kirjaholistit"-yhdistys..."Hei, mun nimi on Outi enkä ole ostanut yhtään sarjakuvaa kahteen viikkoon!" (Aplodeja)

Vinkki: Jos on kirjoja edellisestä muutosta (5-10 v. takaa) edelleen avaamattomassa muuttolaatikossa, se on vinkki siitä, ettet ehkä näitä sarjakuvia enää tarvitse...

Laura Sivonen

• Tunteikas siili
  • Jäsen
« Vastaus #85 : 02.12.2006 klo 15:43:43 »
Joka ilta on kuitenkin irronnut pari paperikassillista turhaa kellariin vietäväksi ja myöhemmin poistettavaksi. Yritän ottaa mallia ja heitän hötöimmät mangat omasta hyllystäni samaan kasaan.
Voin uhrautua ja pelastaa poloiset paperinkeräysastialta, jos on tarvetta!

Minulla on vasta viitisen hyllyä täynnä sarjakuvia (+ antologioita) ja ainoastaan aasialaisista olen pitänyt tarkkaa lukua, joka on 520 tällä hetkellä. Ja koska eilen tuli muuten uusin tilaus postissa, niin luku onkin 521, ja kasvaa melkeinpä kohisten jahka Adlibriksen paketti kotiutuu. (Huoneessani on muuten 13 kaappia/hyllyä/säilytystasoa - ja ei enää oikein muuta, sohvasta saa vain unelmoida.)
Dusting is a good example of the futility of trying to put things right. As soon as you dust, the fact of your next dusting has already been established.

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
« Vastaus #86 : 02.12.2006 klo 23:41:40 »
heh, vuoden päästä on kaikesta päättäen muutto edessä ja se aiheuttaa angstia jo nyt. Monesta asiasta olisi syytä päästä eroon, kuten huonoista luetuista kirjoista. Sarjakuvat ei harmita koska jopa aika keskinkertaisen sarjakuvan saattaa oikeassa yhteydessä ja mielentilassa kaivaa esiin ja lukea uudestaan (+ ne ei vanhene, jos ei minun kakarat välttämättä  innostu niin niiden lapsista taas Liken Pin-up 1-3 voi olla mainio juttu).

Kirjat on isompi ongelma, en halua luopua Elmore Leonard - tai Philip.k.Dick - pokkareistani vaikka en niitä ikinä luekaan uudestaan. Ehkä pakkaan ne ilmatiiviisiin styroksibokseihin ja kuskaan Merikarvialle mökille. Kesämökit on viimeinen paikka Suomessa mihin kvartaalifasistit ei ole päässyt kiinni, kukaan ei kysy mikä niiden rahallinen hyöty on per vuorokausi. Kaikkea siellä ei tarvitse tuhota tehokkuuden nimissä. Tulevaisuudessa arkeologit siunaa koko ideaa
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".

Lönkka

• Jäsen
« Vastaus #87 : 03.12.2006 klo 18:49:56 »
Perustetaan "anonyymit kirjaholistit"-yhdistys..."Hei, mun nimi on Outi enkä ole ostanut yhtään sarjakuvaa kahteen viikkoon!" (Aplodeja)
Heh, juuri tuontyyppisen letkautuksen meinasin laittaa tuohon edelliseen viestiini...

Outi

• Sarjakuvafestariassari
  • Jäsen
« Vastaus #88 : 20.06.2007 klo 18:24:10 »
Sarjakuvien poisto (kokoelmasta) on muuten oma taidelajinsa. Mitä jättää, ja millä perusteella? Uhkaavan muuton edessä ollaan yhteisvoimin vähennetty kokoelmia. Joka ilta on kuitenkin irronnut pari paperikassillista turhaa kellariin vietäväksi ja myöhemmin poistettavaksi.

Alea jacta est!

Nyt pitää heti kertoa kuinka paljon vähemmän on sarjakuvia: yli 500 kpl. Olihan se aika katharttinen kokemus mutta selvittiin. Divariherra tuli autollaan ja vei kaiken mennessään, mikä oli helpotus, ottaen huomioon kuinka nuivia monet divarit on eli ottaa vaan ne parhaat. Saatiin jopa rahaa näistä, ja aika paljon.

Muuttaminen on nyt ainakin 5% helpompaa.

MTT

• Jäsen
« Vastaus #89 : 21.06.2007 klo 13:46:13 »

Joo, tarttis parin kuukauden päästä muuttaa. Sarjakuvia ja alppareita on reilut 7000 ja patsaita about 200. Tarttiskohan alkaa jo pakkaileen...

-MTT