Kirjoittaja Aihe: Kuinka paljon sarjakuvia  (Luettu 35171 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
Re:Kuinka paljon sarjakuvia
« Vastaus #15 : 18.07.2004 klo 13:15:14 »
Toi Hunajakenno on kyllä hyvä.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Jarmo

• tyhmä nilkki
  • Jäsen
  • Varokaa metaforista deformaatiota.
« Vastaus #16 : 19.07.2004 klo 00:53:27 »
Niin... justis on muutettu helsinkiin.

Joo, oli raskas kantaminen ja ei ole vielä kaikki pahvilaatikot purettuna.
Mutta aika kivuttomasti kävi kun oli iso kasa sukulaisia avustamassa.
Loppuviimeeksi se isoin työ on kuitenkin kalusteiden muuttamisessa,
sarjikset menee pikkulaatikoissa kevyesti.

Mutta donnerwetter että näiden järjestämisessä on kyllä puuhaa.  >:(

Ja minun kannaltani keräilyn syvin olemus on seuraava:
Jos sarjiksia ei ole itsellä hyllyssä, on pahuksen vaikea esim. lukea
kaikki hämähäkkimiehet, blueberryt, Ken Parkerit  tms. järjestyksessä läpi.
Silloin kun se halu iskee.

Haluan, että kaikki on tallessa ja saatavilla.
Harmi vaan, etten ehkä saa kaikkea maailman sarjakuvaa arkistoitua.
« Viimeksi muokattu: 19.07.2004 klo 00:54:51 kirjoittanut Jarmo »

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #17 : 19.07.2004 klo 01:06:45 »
Harmi vaan, etten ehkä saa kaikkea maailman sarjakuvaa arkistoitua.
Tää on totta.
Tässä vähän aikaa sitten oli juttua, että joku USA:lainen oli saanut kerättyä kaikki DC comicsin sarjakuvat 1930-luvulta lähtien.
Siinä on jo panostettu.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #18 : 21.07.2004 klo 15:15:26 »
Ai niin. Lomani aluksi laskin sarjakuvani ja sain tulokseksi tuommoiset 2100 sarjista - siis nidosta. Jos laskee kokoomista ihan lehtinä niin eiköhän tuo luku tuplaantune. Kokoomina ostettuna on hieman halvempaa eikä jää puuttumaan välistä.

Kirjoja oli n. 650 kpl.

Ja nämä luvut kasvavat koko ajan. Vaikka en minä tiedä keräilenkö sarjiksia. Minä LUEN niitä. Toisin kuin noiden kirjojen kanssa - kolmasosa kirjahyllyssäni olevista kirjoista olen lukenut  :P

Leo

• Jäsen
« Vastaus #19 : 23.07.2004 klo 10:45:01 »
Niin minäkin 8) Se  on sitten mukava aina tonkia esim. kvaakkiin kirjoittaessa kirjahyllyä ja tarkistaa faktat sieltä.  Laskin eilen sarjakuvani ja 1700 oli kertynyt.  About 1300 Aku Ankkaa ja 400 muuta.
« Viimeksi muokattu: 23.07.2004 klo 10:45:20 kirjoittanut Leo Lehtinen »

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #20 : 23.07.2004 klo 10:48:55 »
Mä en muuten ikinä ole laskenut Aku Ankkoja mukaan sarjakuvieni listaan. En ole ihan varma mistä se johtuu. Ehkä siitä, että niitä on niitä niin paljon ja olen niin laiska.
Tosin ei mulla Akujakaan tällä hetkellä varmaan paljoa yli sataa ole (lähinnä kaikki missä on julkaistu Rosaa ja lisäksi jokunen Barks).
Taskareitakin oli jossain vaiheessa muutama kymmen, mutta nyt ei taida olla kymmentäkään..

Leo

• Jäsen
« Vastaus #21 : 23.07.2004 klo 10:52:33 »
Jos mä en laskis Akuja mulla olisi tasan 400 sarjakuvaa. Eikös Aku Ankka kuitenkin ole sarjakuva ;)

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #22 : 23.07.2004 klo 10:58:47 »
No onhan se.
Nykyisin mä en jaksa laskea Agentti-X9:kään mukaan.
Mutta ei sulla paljoa vähempää ois kun mullakaan, Leo.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #23 : 23.07.2004 klo 17:16:47 »
Hohoo. Onhan noita viisi lundia-tyyppistä kirjahyllyä täynnä. Lattiasta kattoon. En ole jaksanut laskea saati luetteloida. Liikaa?... en tiä. Hyllyssä kun olla pitää monenmoista, näetsen jos kirjasto on kiinni tai siellä ei yleensä edes ole sitä mitä tarvitsee.

Timo

Osku

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #24 : 24.07.2004 klo 21:56:10 »
Mitenköhän paljon tulisi valehdeltua jos sanoisi, että 500 paikkeilla. Siis kotona olevat. Vanhempien luona olevat mukaan otettuna määrä varmaan kolminkertaistuisi.

Ja sitähän ei oikeasti ruveta miettimään, miten paljon niihin on rahaa mennyt. Ainakaan ääneen. Ja vaimon ottaessa asian puheeksi aihetta vaihdetaan hyvin nopeasti mutta hienovaraisesti. "Onko tuo uusi paita" saattaa tuurista riippuen tuoda hyväksyvän hymyn tai kuhmuja. Pienempiä kuhmuja joka tapauksessa kuin aiheesta keskustelemisen jatkaminen. ;)

Markustus

• Jäsen
« Vastaus #25 : 26.07.2004 klo 18:32:57 »
Kuinka moukkamaisia ovat ihmiset, jotka kirjahyllyn nähdessäni kysyvät: "Mikset ole vain lainannut niitä kirjastosta?". Ei sarjakuvia lainata kirjastosta. Ne ostetaan ( jos mahdollista).
Menenkin heti laskemaan sarjakuviani. Jos tulos on alle tuhat, niin lähden heti divariin.
Pitääkö akuankatkin laskea? Eiväthän ne nyt ole kunnon sarjakuvia!
Heippa

Leo

• Jäsen
« Vastaus #26 : 26.07.2004 klo 20:16:43 »
Pitääkö akuankatkin laskea? Eiväthän ne nyt ole kunnon sarjakuvia!
Köh köh... Täällä olevat ihmiset selvästi kerjäävät sitä,  että hylkään jälleen kaikki muut sarjakuvat ja rupean ainoastaan Ankistiksi. Eikös tämä ole käsitelty jo moneen kertaan? Mikähän määrittää sarjakuvan? Omasta mielestäni selkeä tarina, jossa on piirroksia ja yleensä  puhekuplia. Useimmissa sarjakuvissa on myös ruutuja ja näin ollen katuojia. Aku Ankassa on näitä kaikkia! Olisiko kiva, jos olisitte keränneet hikihatussa ne kaikki Marvelin sarjakuvat ja minä tulen ja sanon, etteivät ne ole sarjakuvia! Mulla on 400 "muuta" sarjakuvaa Aku Ankkojen lisäksi sen takia,  että' harrastan sitä. Niitä muita olisi joku 1500 jos harrastaisin vain sarjakuvia yleensä. Montakos Aku Ankkaa Laineen Jukalla on? Varmasti enemmän kuin minulla ja ihmettelenpä, jos hän ei laske Aku Ankkoja tuohon laskuun mukaan. Se Aku Ankka -ihan totta- on sarjakuva!

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #27 : 26.07.2004 klo 22:01:44 »
Tuli tuolla jo aikaisemmin esille, mutta pitäisikö kokoelmat laskea yhtenä vai kokoelmaan koottujen lehtien määrä? Esim. Aku Ankassa se voi tuoda paljonkin eroa eri kerääjien kesken, vaikka kaikilla olisi samat Aku Ankan numerot. Toisella olisi vain näköispainos-kokoelmat ja toisella alkuperäiset.
Näin suomalaisittain se lisäisi paljonkin sarjakuvien määrää, kun esim. nykyisissä Megassa ja X-menissä on neljä lehteä yhdessä ja DC spesiaalissakin kolme.

Leo

• Jäsen
« Vastaus #28 : 26.07.2004 klo 22:29:01 »
Siis mä lasken julkaisun mukaan. Näkkärit lasken kunkin yhdeksi kappaleeksi. Erilliset lehdet omiksi kappaleiksiin.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #29 : 26.07.2004 klo 22:52:10 »
Mä oon välillä niin numerofriikki, että tekis mieli laskea alkuperäisnumeroiden mukaan. Aikoinaan mulla oli omat Marvel- ja DC-lehdet listattukin alkuperäisnumeroiden mukaan. Tietenkin oli perinteinen listakin, missä oli listattu suomalaiset lehdet.
Nyt tuota alkuperäisnumeroiden listausta käytän vain Byrnen sarjakuvissa, mutta siinäkin on syynä vaan se, että tietää, mitä puuttuu ja mitä on...