Kirjoittaja Aihe: Kvaak tekee sarjakuvaa 2  (Luettu 76703 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Leo

• Jäsen
Re:Kvaak tekee sarjakuvaa 2
« Vastaus #90 : 14.07.2004 klo 20:08:21 »
Kävisikö tapahtumapaikaksi Tsarmitunturi?
http://www.luontoon.fi/page.asp?Section=1161
http://polku.net/Luontokuvaus/Galleria.asp?ID=15
Venäjän rajan kupeessa, erämaa-alue jne.. Lähellä Inaria, mutta ainahan voi puhjeta rankka lumimyrsky...
« Viimeksi muokattu: 14.07.2004 klo 20:08:36 kirjoittanut Leo Lehtinen »

Jouni Ahola

• Jäsen
« Vastaus #91 : 14.07.2004 klo 20:23:27 »
Mietin tässä vähän syvyyttä lempihahmolleni, eli sille venäläiselle.. Alunperin suunnittelin että hän olisi menneisyytensä riivaama, hän on tappanut nuoruudessaan paljon ihmisiä ja hän katuu kaikkea tekemäänsä. Loikannut rajan yli joskus 80-luvulla päästäkseen elämäänsä pakoon ja erakoitunut Lapin metsikköön. Noista nuoruuden teoista ei tarvitsisi kuin vähän vihjata muutamassa dialoginpätkässä ja lopussa ennenkuin hän vaikkapa juoksee itsetehdyn pommin kanssa Hirviön kimppuun. ("Ehkä tällä maksan edes sadasosan synneistäni.." PUM. ?)
Kuten Terokin oivalsi, karskiksi Siperiankaraisemaksi mieheksi hänet myös kuvittelin. Mutta eihän karskin tarvitse olla tunteeton? :)

Juonen kannaltahan tämä ei tietysti auta yhtään... Miksi tämä venäläinen tulee tapahtumapaikalle? Ideaahan tuossa jo tulikin siitä että hän olisi poppamiehen kaveri. Se ei kyllä ole ollenkaan huono idea, mutta silti, ellei hän ole poppamiehen kanssa manaamassa Hirviötä (mikä ei ainakaan minun hahmosuunnitelmaani oikein sovi..), miksi hän tulee sääasemalle? Ehkä se kaikkien aikojen lumimyrsky yllättää hänet ja kovana erämiehenä hän tietää milloin etsiä kunnon suojaa ja menee koputtelemaan aseman ovelle?

Sääaseman hoitaja on juuri sopiva ensimmäisenä kuolevaksi sivuhenkilöksi.. Näin itsekin ensimmäisenä ajattelin. ;)

Ja huoltomiehestä pitää tehdä se rempseä huuliveikko joka jokaisessa hyvässä tarinassa on.. :) Vähän tukevampi henkilö, joka yrittää sovitella päähenkilöiden (pääasiassa kai venäläisen ja soltun) riitoja?

Jouni Ahola

• Jäsen
« Vastaus #92 : 14.07.2004 klo 20:27:59 »
Niin, onneksi hahmosuunnitelmia ei lyödä lukkoon vasta kun maanantaina, haluan nimittäin ehdottomasti luonnostella omat versioni, varsinkin venäläismiehestä. Ja se onnistuu aikaisintaan perjantaina... :'(

Mutta tuo maanantaiksi sovittu sätti kyllä harmittaa, olen nääs yövuorossa silloin... Ahdistaa kun en pääse mukaan päättämään. 8)

jokela

• sörsselsson
  • Jäsen
  • .. I'm a devil in disguise ..
« Vastaus #93 : 14.07.2004 klo 21:46:38 »
Hei joo jos tarinoittijasta haluatte päästä eroon nii oon vapaaehtonen!  ;D Tää on niin hyvin mielestäni lähtenyt alulle että niinkö O.K. sano .. kirjoittaa (kohta) itte itteensä.

Tosin jos suvaitsette niin mielipiteitä tulee edelleen pyytämättäkin, mutta en enempii sekoile. Ja jonkun kuvaehdotuksen saan varmaankin aikaan kans. No näin.

Lainaanpa lopuksi (vapaasti) itteäni, oisko tässä mitään järkeä? --
Ryssäukko tuo salaa länteen lapin ukon piilopaikkaan varastettuja vanhoja mytoloogisia kirjoja joita välittävät edelleen (Necronomicon vastaava?) Kuppipäissään pontikalla silmät ristissä Lapinukon kanssa ne ruppee sölkäämään joitakin loitsuja ja herättää tän henkiolennon .. ja tietenkin ne ryntää lähimmälle sääasemalle hälyttään kauhuisaan apua. Pirtunpolttelu hyvä syy miksi rajavartiosto haluu ne kiikiin?

Taikka näin : ´Aave-Iivana´ onkin saanut käsiin jonkun perus-kalevalan jossa on kaikenlaista josta Lönnrootille ei hiiskadettu. Esim. kuinka tuonen Sudet manailtiin esiin ja pois, tai se Karhu mistäseolikaan ja sitten kaikista isoin paha .. Toi Jukan hirmiö. Meitin Kalevala kun onkin Lönnrootin sensurointia niinkö. ..

Kommentoikaa! Nii tai no, pallo onkin nyt teidän!!

-- j --

« Viimeksi muokattu: 14.07.2004 klo 21:52:27 kirjoittanut jokela »
He may look like an idiot and talk like an idiot but don't let that fool you. He really is an idiot.

Jukka Koivusaari

• Jäsen
« Vastaus #94 : 15.07.2004 klo 09:11:00 »
Sääaseman hoitaja on juuri sopiva ensimmäisenä kuolevaksi sivuhenkilöksi.. Näin itsekin ensimmäisenä ajattelin. ;)

Sille kireähihainen  punainen paita :D
----  https://huuskamuikkula.blogspot.com/

Paalujuntta-Simo

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #95 : 15.07.2004 klo 19:00:59 »
Minulla ei keskinkertaisten piirtäjäntaitojen johdosta ole paljoakaan annettavaa projektin varsinaiseen toteutukseen, mutta jos joku jaksaa kommenttejani ja ns. ideoitani kuunnella, tykitän niitä kyllä mielelläni ;)

Jokelan ideaa mukaillakseni: joskus 1600-luvulla hullu ortodiksinen munkki Vienan Karjalassa on kirjoittanut tuohelle Karjalan velhojen hirveimmät manaukset. Nyt tämä tuohikirja on venäläisen välityksellä kulkeutunut "Kaarlon" isoisälle. ("Kaarlo" ei muuten taida saamelaisnimi eikä varmaan "Kaisakaan") ;D
« Viimeksi muokattu: 15.07.2004 klo 19:32:42 kirjoittanut Paalujuntta-Simo »

kitani

• Vieras
« Vastaus #96 : 15.07.2004 klo 19:27:15 »
Äh, en taida keritä hahmosuunnitteluun mukaan kun huomenna alkaa Ilosaarirock viikonloppu. Mutta tehkää te hyvät hahmot.

Jouni Ahola

• Jäsen
« Vastaus #97 : 15.07.2004 klo 19:42:06 »
Jooh, itse kerkesinkin jo ryssän luonnostella, mutta skanneri on kotopuolessa... Pistän huomenna esille.

Mitenkäs Tero sen sinne projektisivulle saisi vielä? Minulle voisi ainakin käyttäjätunnuksen luoda.. 8)

Leo

• Jäsen
« Vastaus #98 : 15.07.2004 klo 19:50:10 »
Kaarlo" ei muuten taida saamelaisnimi eikä varmaan "Kaisakaan" ;D
Juu, chatissa vaan päätettiin nuo projektinimiksi. Lopulliset nimet päätetään varmaankin sitten maanantainatai jo aikaisemmin täällä kvaakissa. (Chatti siis osoitteessa http://www.koti.mbnet.fi/leolehti Ensi Maanantaina kello 19.00  ;D
Minulla ei keskinkertaisten piirtäjäntaitojen johdosta ole paljoakaan annettavaa projektin varsinaiseen toteutukseen
S-s-siis tässä tarvitaan piirtäjäntaitoa?!  Oh man, taidan olla väärässä paikassa ;)
« Viimeksi muokattu: 15.07.2004 klo 19:51:52 kirjoittanut Leo Lehtinen »

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Vastaus #99 : 15.07.2004 klo 21:04:33 »
Taikka näin : ´Aave-Iivana´ onkin saanut käsiin jonkun perus-kalevalan jossa on kaikenlaista josta Lönnrootille ei hiiskadettu. Esim. kuinka tuonen Sudet manailtiin esiin ja pois, tai se Karhu mistäseolikaan ja sitten kaikista isoin paha .. Toi Jukan hirmiö. Meitin Kalevala kun onkin Lönnrootin sensurointia niinkö. ..

Kommentoikaa! Nii tai no, pallo onkin nyt teidän!!

-- j --

Karsastan edelleen ajatusta käsitteellisestä uhasta, mutta jos porukka löytäisi esim. Kalevalaisten hiisien luolan (esim. joknun muinaisen päiväkirjan tai kartan avulla) pohjolan perukoilta ja menisivät onnettomat vielä herättämään ne? Uhka olisi sopivan mystinen, mutta kuitenkin kukistettavissa ilman Charles Xavieria.
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

Jarmo

• tyhmä nilkki
  • Jäsen
  • Varokaa metaforista deformaatiota.
« Vastaus #100 : 15.07.2004 klo 21:39:17 »
Joka tapauksessa jonkun (lappalainen luontevin?) pitäisi vihjata epäilyksiään jotain vanhaa runoa siteeraamalla. Tuntematon  uhka johon viitataan kalevalaa tai vastaavaa lausumalla, on hienoa ja antaa myyttistä tunnelmaa.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #101 : 15.07.2004 klo 21:44:39 »
Olen samaa mieltä Wilpurin kanssa, että ruumiillinen uhka on paljon parempi kuin henki. Varsinkin kun alkuperäinen ajatus oli saada tästä räiskintä.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Tuukka

• Vaivainen
  • Jäsen
  • Words of wisdom ->
« Vastaus #102 : 15.07.2004 klo 23:22:16 »
Huh, huh... Onpa tänne tullut tekstiä  :o Pitää tutustua tarkemmin maanantaina, kun palaan Tuskasta. Mukana kuitenkin olen, vaikka en vähään aikaan olekaan tänne kerennyt :P
<- Klikkaa, tsekkaa ja kommentoi :)

Tero Mäntylä

• Peliohjelmoija?
  • Jäsen
« Vastaus #103 : 15.07.2004 klo 23:58:45 »
Olennoista: Itse kannatan myös jotain jota voi ampua ja on jossain määrin fyysinen. Mutta ehkä tällaisen olennon saa myös jostain "henkimäisemmästä olennosta." Lähinnä siis jotain sellaista josta sankarit huomaavat että hei sitähän voi ampua. Sen voi siis tappaa. Mutta olen huomenna menossa kirjastoon katsomaan saamelaisten revontulimyyttejä ja jos niistä löytyy jotain olentoon viittaavaa niin... siis minulla on sellainen tunne että sieltä voisi löytyä jotain joka sopisi tähän varsin mainiosta. Ainakin jos käyttää vähän luovuutta. Sääasema ja revontulien tutkiminen kun tuli jossain vaiheessa esiin.

Nopea tutustuminen saamelaiseen mytologiaan on paljastanut että enemmän nuo konkreettiset olennot liittyvät eläimiin. Karhuja ja peuroja. Sen lisäksi on ilmeisesti maahisia (kufihtaret ?) ja haltijoita. Yksi mahdollinen olisi Staalot. Isoja ja pelottavia mutta tyhmänpuoleisia. Sukua suomalaisten hiisille ja jättiläisille. Ainoa kunnon pahis mihin olen tähän asti törmännyt on Accisaedne, paha haltiatar, syöjätär. Lauhkean haltiattaren Njavisaednen kilpailija. Staaloista löytyy lyhyt kuvat webistäkin (http://www.siida.fi/maahisweb/suomi/staalo.html) mutta käyn tosiaan huomenna tekemässä sen lupaamani taustatutkimuksen ja selvittämässä josko saamelaisten mytologiasta löytyisi jotain oikeasti pelottavaa jonka voi tappaa aseella. Tai josta voi työstää sarjakuvaa varten version jonka voi tappaa aseella. Jonkun kammottavan olennon josta myytit ovat lähteneet liikkeelle ja muokkautuneet hieman. Itse pidän kuitenkin pitäisi hiriviö kysymyksessä saamelaista mytologiaa vastauksena...

Ja teen Jounille käyttäjätunnuksen ja lähetän salasanan postissa. Ehkä jossain vaiheessa jaksan tehdä ihan kirjautumissivunkin. Katsotaan nyt.

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Vastaus #104 : 16.07.2004 klo 09:39:15 »
Staalo vaikuttaa hauskalta. Tuon sivuston mukan sillä on pelottava koirakin. Se voisi olla sellainen hirven kokoinen raivotautinen jättisusi.

Ja se syöjätärkään ei kuulosta pahalta. Onko se jokin viettelijä? Jos on, niin sitten olisi hauska juonen käänne sellainen, että miehillä olisi kauheita ongelmia taistella sitä vastaan ja jäisi sitten enimmäkseen naisten harteille rökittää pahis maanrakoon.
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern