Kirjoittaja Aihe: Shugo Chara!  (Luettu 7689 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
Vs: Shugo Chara!
« Vastaus #15 : 02.11.2010 klo 18:38:38 »
Ihan totta

Höpön pöpön pöppö, pupun pöpön puppu.

Makusi periytyy Comics Code -järjestelmän vammauttaman jenkkisarjakuvan kapea-alaisesta tarjonnasta. Samainen itsesäätelyjärjestelmä tuhosi juuri sarjakuvia lukemaan oppineen kansakunnan kiinnostuksen ja teki sarjakuvista nörttipoikien harrastuksen.

Kun lukijakunta laajenee ja kasvaa, tämä väistämättä monipuolistaa ajan mittaan tarjontaa ja tervehdyttää koko valtavirtasarjakuvan kenttää. Käytännössä tytöt ja pojat lukevat aina hieman ristiin tarjolla olevia sarjoja ja erityisesti kauhu on nuorten tyttöjen suosikki, joten pitäisi sinuakin kiinnostaa. Niin, että plääh!

hdc

• Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
« Vastaus #16 : 02.11.2010 klo 19:22:47 »
Tyttöinsarjakuvan puolelta en, kenties yllätyksettömästi, olekaan niitä hyviä sarjoja niinkään löytänyt. Fruits Basket tekee Nanan ohella suomennetuista poikkeukset. Tämän Shugo Charan kohdalla tuli jo esittelyn luettua sellainen olo kuin sarjan olisi jo lukenut muutamaan kertaan vaikken edes tunne taikatyttögenreä kuin pintapuolisesti. Antanen kuitenkin mahdollisuuden kirjaston kautta muuttaa käsityksiä.

Fruits Basketia ovat kehuneet muutamakin henkilö joiden makuun on kiinnittänyt positiivisesti huomiota, pitänee jossain vaiheessa kokeilla. Ja Nana on onnistunut koukuttamaan vahvasti, ennakkokäsitys oli aika heikko ja ensimmäinen osan jälkeen vielä arvelutti mutta todella kiinnostavasti on saippuaooppera pyörinyt.
Shugo Charaa saatan kokeilla kirjaston kautta miten käy, vaikka ennakko-odotuksia ei korkeita ole...

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
« Vastaus #17 : 02.11.2010 klo 23:55:49 »
Mitä iloa on sarjakuvia lukevista tytöistä, jos ne lukevat sarjakuvia jotka ei kiinnosta poikia? Mistä keskustella heidän kanssaan?

Onko ikinä käväissyt mielessä, että tytöt ja heidän lukemansa sarjakuvat ovat arvokkaita sinänsä, eivätkä vain sen kautta, mitä iloa niistä on pojille?
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #18 : 03.11.2010 klo 17:08:19 »
Onko ikinä käväissyt mielessä, että tytöt ja heidän lukemansa sarjakuvat ovat arvokkaita sinänsä, eivätkä vain sen kautta, mitä iloa niistä on pojille?

Samalla logiikalla voi perustella sitä että miksi kala tarvitsee pyörää. En minä hyödy siitä yhtään mitään, että kaupan hyllyssä on huonoa sarjakuvaa jota lukee tytöt joita ei ymmärrä.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #19 : 03.11.2010 klo 19:16:05 »
Tartun verrattain harvoin selkeästi nuorille tytöille kohdistettuihin sarjoihin, mutta Shugo Charan! tapaiset sarjat, kuten myös Fruits Basket, ovat kiistatta hyvää ja myös hyvin tehtyä sarjakuvaa. Kohderyhmäajattelussa ei ole kyse laadullisesta määreestä, vaan tavanomaista markkinasegmenttien hyödyntämistä.

En tahdo asettaa yksittäisiä sarjoja vastakkain, mutta Arina Tanemuran sarjat ovat minulle liian vilkasta kohellusta. Shugo Sharaa! luin täysin sujuvasti kaksi pokkaria – käsi ylös ketkä ovat näin tehneet... no niin minä arvelinkin – ja lopussa minulle jäi päällimmäisenä tunteena vain harmistus siitä, ettei kolmatta pokkaria ollut käsillä, mutta eipä sitä vielä oltu tietysti julkaistukaan.

Lukukokemuksena tätä voi hyvin verrata Tex Willerin lukemiseen, mitä nyt Texiä eivät kissapojat pusuttele...

Jonz8

• Jäsen
« Vastaus #20 : 08.07.2011 klo 22:25:44 »
Minä pidän Shugo charasta!. Amu on lempi hahmoni on Amu ja Yaya. Minulla on pokkarit 1-12.  :)
« Viimeksi muokattu: 01.11.2011 klo 14:21:32 kirjoittanut Jonz8 »