Kirjoittaja Aihe: Disney DigiComics  (Luettu 4851 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lurker

• Valvoja
Disney DigiComics
« : 25.10.2010 klo 10:58:49 »
Onko tämä "musta joutsen", joka muuttaa kaiken - maailmanlaajuinen digitaalinen Disney-sarjakuvien jakelu?

http://www.icv2.com/articles/news/18650.html
"...stuff that is produced in North Europe, like the stuff coming from Egmont."

Jakelussa olisivat siis ymmärtääkseni mukana myös pohjoismaiset lehdet ja niiden arkistot.
« Viimeksi muokattu: 25.10.2010 klo 11:54:04 kirjoittanut Lurker »

K.I.P

• Jäsen
  • Kyseenalaisia™ näkemyksiä
Vs: Disney DigiComics
« Vastaus #1 : 25.10.2010 klo 18:50:52 »
No ainakaan painettu tuote ei voi väittää enään olevansa laadukkaampi.....

baobab

• Jäsen
« Vastaus #2 : 25.10.2010 klo 19:19:29 »
Hyvä idea tuo. Tosin tuli kyllä mieleen, että näinköhän tarinoita jo skannataankin pelkkää näyttöruutua ajatellen. Sen verran kookasta pikseliä oli ainakin yhdessä Ankkalinnan suuren joulukirjan Pluto-tarinassa.

homo homini hupus tupus

• Jäsen
« Vastaus #3 : 25.12.2010 klo 11:45:05 »
Onko tämä "musta joutsen", joka muuttaa kaiken - maailmanlaajuinen digitaalinen Disney-sarjakuvien jakelu?

http://www.icv2.com/articles/news/18650.html
"...stuff that is produced in North Europe, like the stuff coming from Egmont."

Jakelussa olisivat siis ymmärtääkseni mukana myös pohjoismaiset lehdet ja niiden arkistot.

Ote haastattelusta. Sanoman suurimpia markkinalueita on Hollanti, sen tiesin, mutta että Egmont on suomalainen, really?, ehkä se olen vain minä jonka pitää päivittää tietämyksensä vai ovatko tällä pääjehulla taustatiedot  kohdallaan italialaisella täsmällisyydellä?

You mean your content licensees?

Yes, like Egmont in Finland or Sanoma in Holland, or Boom here in the States.  We didn’t want to scare them with a massive project that was just going over the top and trying to push people not to read comics in print.  We think we are talking about complementary products here. 

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #4 : 26.12.2010 klo 12:13:19 »
Ote haastattelusta. Sanoman suurimpia markkinalueita on Hollanti, sen tiesin, mutta että Egmont on suomalainen, really?,
Yes, like Egmont in Finland or Sanoma in Holland,

Ehhee... Mukava sotku. Suomalainen Sanoma osti hollantilaisen VNU:n, joten Sanoma on "hollantilainen" toki kun hollantilaisissa ankkalehdissä lukee "Sanoma" kustantajana. Mistä Egmontin suomalaisuus tulee, beat me. Tanska ja Suomihan ovat toki ihan vierekkäin pallokartalla kun amerikkalainen siitä kattoo.

Timo

Henendo

• Jäsen
  • Kunnia myös hiirimestareille!
« Vastaus #5 : 07.12.2011 klo 18:12:50 »
Tämä linkki löytyy Aku Ankan etusivulta. Tätä kehityssuuntausta olen kauhulla odottanut. Onko nyt oikea hetki pelätä?

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #6 : 07.12.2011 klo 19:01:05 »
No ei toi ole suomenkielinen versio, joten tässä vaiheessa on turha pelätä.

Jenkeissä noi digisarjikset on jo iso juttu mm. Dark Horsen sarjakuvat.

Minusta digisarjis hyvä idea, tämä mahdollistaa tulevaisuudessakin mm. suomenkieliset Mikki Hiiri-sarjakuvat.

Kustannukset voidaan pitää matalina.
Je suis alle kuuden euron pizza!

OM

• Jäsen
« Vastaus #7 : 07.12.2011 klo 19:37:56 »

Minustakin Digi-sarjakuvat ovat hyvä juttu, koska silloin voi saada vanhojakin sarjakuvia paljon edullisemalla hinnalla kuin jos niistä painettaisiin sarjakuva-kirja, joka varmasti olisi aika huono laatuinen ja hinnakas,  koska usein materiaali noissa vanhoissa 1940, 1950 ja 1960-luvun lehdissä on surkeaa. Ainakin amerikkalaisissa lehdissä näin on usein. Minulla on vanhoja Indian Chief ja Tonto-lehtiä ja muitakin, jossa paperin laatu on äärettömän huonoa, sellaista hieman haisevaa kellertävää ihankuin jätepaperia ja saakelin ohutta.
Pidän myös tietenkin fyysisestä sarjakuva tuotteesta, jota voin pitää kädessä ja käännellä sivuja tottakai. Mutta minulle ei tuota vaikeuksia lukea myös tietokoneelta sivuja. En muista olenko aikaisemmin aiheesta kirjoittanut. Mutta tällähetkellä olen tätä mieltä ja mielipiteet saattavat muuttua ajan saatossa.

OM

• Jäsen
« Vastaus #8 : 07.12.2011 klo 19:44:27 »
Minustakin Digi-sarjakuvat ovat hyvä juttu, koska silloin voi saada vanhojakin sarjakuvia paljon edullisemalla hinnalla kuin jos niistä painettaisiin sarjakuva-kirja, joka varmasti olisi aika huono laatuinen ja hinnakas,  koska usein materiaali noissa vanhoissa 1940, 1950 ja 1960-luvun lehdissä on surkeaa. Ainakin amerikkalaisissa lehdissä näin on usein. Minulla on vanhoja Indian Chief ja Tonto-lehtiä ja muitakin, jossa paperin laatu on äärettömän huonoa, sellaista hieman haisevaa kellertävää ihankuin jätepaperia ja saakelin ohutta.

Pidän myös tietenkin fyysisestä sarjakuva tuotteesta, jota voin pitää kädessä ja käännellä sivuja tottakai. Mutta minulle ei tuota vaikeuksia lukea myös tietokoneelta sivuja. En muista olenko aikaisemmin aiheesta kirjoittanut. Mutta tällähetkellä olen tätä mieltä ja mielipiteet saattavat muuttua ajan saatossa.

Olenkin ajatellut joskus jos vaan VIITSISI, niin skannaisin kaikki sarjakuvani DVD:lle, niin voisin sitten myydä pois noita niin saisin enemmän tilaa hyllyihin. Se on  niin íso homma, ettei juuri nyt innosta tuollainen projekti. Toisalta mietin sitä, mitä eräs tietokone guru sanoi lehden haastattelussa, että saattaa käydä hyvinkin niin, ettei tulevaisuudessa ole tekniikkaa, jolla voi katsoa vanhoja CD tai DVD-levyjä, koska digi-aika menee hurjaa vauhtia eteenpäin ja koko ajan kehitellään uusia formaatteja. Dvd:t ovat formaattina  automaattisesti  vanhoja  4-5 vuoden sisällä- jopa aikaisemmin jo. Nytkin kai on tulossa jokin uusi formaatti...en muista nimeä, ja sitten jo Blue-Ray 3D rynnnistää eteenpäin vallaten digi-friikkien kirjahyllyt.
Ps. terveisiä vaan Suomalaisille kustantamoille. Olisi tosi mahtavaa saada digi-formaatissa vanhoja suomalaisia sarjakuva lehtiä esimerkiksi Markos, Tarzan, Kalar, Intiaani-päällikkö, Buffalo-Bill, Tex Willer, Musta-naamio ja monet muut nyt vaikeasti saatavat sarjikset. Useita noista on enään mahdoton saada hyväkuntoisina kappaleina. Jos saat, niin joudut maksamaan aika paljon, sillä divarien pitäjät osaavat kyllä rahastaa. Onneksi minulla on Markoksia, Turokkeja(USA), Gunsmokeja,  itselläni DVD:llä skannattuina.

« Viimeksi muokattu: 07.12.2011 klo 19:54:05 kirjoittanut Orjan May »

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #9 : 07.12.2011 klo 20:23:12 »
Languages: English, Bokmål, Norwegian, Danish, Finnish, French, German, Italian, Spanish, Swedish, Turkish

Hyvä homma että saa myös suomenkielellä, toivottavasti saadaan pian "kamaa". Nyt niitä Mikkejä ja Orjanin mainitsemia vanhoja juttuja kehiin!
Je suis alle kuuden euron pizza!

OM

• Jäsen
« Vastaus #10 : 07.12.2011 klo 21:04:51 »

Kääk! ::) Tämä osio olikin Disney Digi-comics palsta....ja minå hölpöttelin taas pitkän litanian Digi-sarjakuvan puolesta. Sori vaan ankka fanit. Älkää muistako pahalla. Luin huolimattomasti otsikon. Piti kirjoittaa siis Digi-sarjkuvista noin yleensä.....ja kirjoitinkin.  ::)

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #11 : 07.12.2011 klo 21:25:35 »
Kohtapuolin sarjakuvat vissiin luetaan tableteilla joko verkkopalvelun kautta tai sitten lehdet ovat usb-tikulla tai muistikortilla, Marvel jne riemuitsisivat tuosta kun lukija ei enää myisikään lukemaansa lehteä eteenpäin vaan jokainen joka haluaa lukea tietyn lehden joutuu ostamaan sen "uutena".
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

homo homini hupus tupus

• Jäsen
« Vastaus #12 : 07.12.2011 klo 23:05:05 »
Tämä linkki löytyy Aku Ankan etusivulta. Tätä kehityssuuntausta olen kauhulla odottanut. Onko nyt oikea hetki pelätä?
En malta olla kysymättä: Onko tämä ironiaa, menee ainakin minulta ohi...Siis mitäs kauhistuttavaa suuntauksessa sitten oikein on, voisiko hän vähän avata, s'il vous plait ja silviisii pliis?

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #13 : 07.12.2011 klo 23:13:59 »
En malta olla kysymättä: Onko tämä ironiaa, menee ainakin minulta ohi...Siis mitäs kauhistuttavaa suuntauksessa sitten oikein on, voisiko hän vähän avata, s'il vous plait ja silviisii pliis?

Jos siirrytään kokonaan digitaaliseen sarjakuvien lukuun niin sitten jälkimarkkinat luetuille lehdille loppuu ja sitä myöten divarit katoavat ja lukijat eivät saa edes osaa ostamastaan lehden hinnasta takaisin.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Koninkaulus

• Jäsen
  • "Atte kumiorava, varo imuketta!"
« Vastaus #14 : 08.12.2011 klo 01:36:38 »

Onko se nyt oikeasti niin vaikea tajuta, että joillekin (toivon mukaan monille) merkittävän osan sarjakuvan lukemisesta syntyvästä nautinnosta aiheuttaa se konkreettinen painotuote, jota voi käsissään hypistellä ja sivuja selailla? Se, että näkee kuvat paperilla eikä digitaalisessa muodossa? Että kirjat ja lehdet ovat oikeasti näkyvissä ja vievät sen oman tilansa kansioissa ja kirjahyllyissä, eivätkä sarjakuvat ole olemassa vain megatavuina jossain bittiavaruudessa? Että kaikkea haluamaansa sarjakuvaa EI voi ottaa jossain digikirjanlukijahärvelissä mukaansa lomamatkalle, vaan pitää miettiä, kuinka monta Taskaria pystyykään järkevästi pakkaamaan?

En minä ole periaatteessa tuomitsemassa digitaalista sarjakuvienjakoa, jos se on silkkaa lisää oikeille julkaisumuodoille, eikä vähennä fyysisten painotuotteiden määrää. Mutta nyt puhutaankin suuntauksesta. Uskooko joku oikeasti, että digisarjakuvat eivät tulevaisuudessa näillä näkymin vähentäisi perinteisten sarjakuvajulkaisujen määrää ja/tai kustantajien halukkuutta lanseerata uusia "isoja" julkaisuja perinteisessä fyysisessä muodossa? Sitä minä pelkään, ja uskon Henendonkin pelkäävän juuri samaa asiaa.

Siinä vaiheessa, kun/jos Disney-sarjakuvat julkaistaan täysin tai merkittävässä määrin digitaalisesti, minä ainakin lopetan harrastukseni uusien sarjakuvien osalta siihen paikkaan. Vanhat julkaisut minulle jäävät, ja tuota aukkoa elämässä täyttämään pitää löytää joku uusi mukava harrastus. Toivon sydämeni pohjasta, että tuohon asti ei tarvitse mennä.
« Viimeksi muokattu: 08.12.2011 klo 01:47:30 kirjoittanut Koninkaulus »
Topolino & Orazio Cavezza