Kirjoittaja Aihe: Aku Ankka -säilytyskotelot ja -kansiot  (Luettu 32793 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PertK

• Uusi jäsen
  • Kvaak!
Vs: Aku Ankka -säilytyskotelot ja -kansiot
« Vastaus #60 : 21.10.2021 klo 10:19:18 »
Tervehdys!

Itselläni akut ovat pinoissa kaapissa ja pitäisihän noi nyt jotenkin siistimmin arkistoida. Aku Ankan kaupasta sai jonkun aikaa mielestäni hienoja kansioita, mihin akut ladottiin kansion sisällä olevaan rasiaan irtonumeroina. Harmi kyllä myöhästyin enkä ehtinyt itselleni ko. kansioita hankkimaan.

Mikä olisi tänä päivänä saatavilla olevista vaihtoehdoista paras laatikkomalli, mihin akut voisi sijoittaa? Jos ei kotimaasta löydy, niin sitten mistä ulkomailta noita kannattaisi tilata? Don Rosa taisi suositella sarjisten varastoimista pystysuunnassa, joten kansion pitäisi olla sellainen, että vuosikerta tai puolivuosikerta menisi niihin aika tiukasti eikä niin, että lehdet kotelossa olisivat kaatumassa laatikon väljyyden takia. Se ei vaikuta hyvältä, että jos laatikko on väljä, että siihen pitäisi sitten varastoida 1,3 vuosikertaa saadakseen laatikon sisältöön tiukkuutta.

Noita Sanoman pinnisysteemiä hyödyntäviä kansioita en aio hankkia, vaikka miten olisivat hienosti aku-teemalla sitten jo valmiiksi.

Mutta siis vinkeistä kiitollinen - mitä laatikkosarjaa kannattaisi tänä päivänä hankkia?

EDIT: Akujen sidotuttamistakin olen harkinnut, olisiko antaa vinkkiä, mikä kirjansitomo tekisi laadukasta työtä kohtuuhinnalla?

TSN

• Jäsen
« Vastaus #61 : 13.04.2023 klo 14:53:00 »
Onko missään listausta minä vuosina on ollut minkälaisia kansioita saatavilla? Jos haluaisi kansioida Akkarit suurin piirtein oikean aikakauden kansioihin.

Kääk13

• Jäsen
  • Tripla Kääk!
« Vastaus #62 : 14.04.2023 klo 22:21:08 »
En valitettavasti tiedä listauksesta, mutta minun lehtiini on tilattu kansioita 1990-luvulta lähtien ja silloin tilattavana oli keltaisia kansioita.
Vuosituhannen vaihteessa keltainen väri vaihtui punaiseen.

Omat lehteni olen asettanut hyllyyn siten, että vuoteen 1989 asti lehdet ovat keltaisissa kansioissa, joiden selkämyksessä on kuva Akusta katsomassa oikealle. Kuva

Vuosien 1990-1999 lehdet ovat sellaisessa kansiossa, minkä selkämyksessä on kuva Akusta katsomassa suoraan lukijaan. Kuva
(kannesta on olemassa ainakin kahta erilaista versiota)

2000-2017 vuosien lehdet ovat punaisissa kansioissa, joiden selkämyksessä on kuva innostuneesta Akusta. Kuva
(kannesta on olemassa ainakin kahta erilaista versiota)

2018 vuodesta alkaen tähän päivään lehdet ovat punaisessa kansiossa, jonka selkämyksessä on kuva mietteliäästä Akusta.
Kuva

Tällä hetkellä Aku Ankan verkkokaupasta voi tilata myös mustia design-kansioita ja keltaisia klassikko-kansioita.
https://kauppa.akuankka.fi/
Kääk13-kirjoittaa!