Mulla on Herttoniemen Etolasta ostettu 70cm kertaa 50cm pleksilevy. Noin puoli cm paksu niin että on tarpeeksi jäykkä, ja maitolasinen valkoinen, niin voin käyttää kätevästi valopöytänäkin. Maksoi kyllä jonkin verran, oisko ollu noin 200 mummon markkaa pari vuotta sitten. Leikkasivat sopivaksi paikapäällä, ja kun on pleksiä eikä oikeaa lasia niin ei tarvitse pelätä saavansa haavoja tai sen rikkoutuvan.
Ongelma on vaan että pleksi naarmuuntuu herkästi. Sitä varten ostin (myös Etolasta) halpaa muovikalvoa (metritavaraa) jonka aina teippaan ja vaihdan sen mukaan kun se sotkeutuu (Olen aika tuhertaja aina välillä.)
Tykkään piirtää tosi pystyssä olevalle alustalle, joten olen lundian hyllyn reunaan laittanut "stopparit" niin että pleksi on seinään tuettuna noin 60 asteen kulmassa. pleksin alla on vanha loisteputki, jonka laitan päälle tarvitessani valopöytää.
Olen haaveillut polvinojatuolista, mutta en ole sellaista nähnyt kuin ihan hirvittävään hintaan. Oisko kenelläkään tietoa mistä sellaista saisi kohtuu hintaan?