Kirjoittaja Aihe: "Kahden maailman välissä" leffaksi?  (Luettu 53130 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
Re: Uusin nettisarjakuvani - "Kahden maailman välissä"
« Vastaus #120 : 02.04.2005 klo 23:00:28 »
Ei tule. Jotain muuta sitten... joskus...

Eläpä kehtaa, haluaa tän mestaristeoksen kansien välissä. Täysin samaa mieltä Tertsin kanssa tämän sarjakuvan hyvyydestä!

-P.

kalmisto

• Kreivi Karsten
  • Jäsen
  • Liikaa kahvia
« Vastaus #121 : 15.04.2005 klo 12:01:06 »
Minä ajattelin että taas hypetetään jotain sontaa, mutta nyt jopa kalmiston nuhruinen ja musta sydän heltyi. Tämähän on aivan mahtava sarjis. Uskomaton tunnelma. Hyvä Nääs. :)

JJ Naas

• Toikkarointia lammashaassa
  • Jäsen
« Vastaus #122 : 15.04.2005 klo 12:15:57 »
Kiitos kannustuksesta, Renki, Sika, puro ja kalmisto! :)

Käytännön syy siihen, miksi tätä ei voi julkaista printtinä on se, että olen työstänyt sivuja homman nopeuttamiseksi niin alhaisella resoluutiolla, että se ei kelpaa printattavaksi (hidas kone, Paintteri hyytyy vähänkin isommalla resolla) .

Juha Kouvalainen

• Jäsen
« Vastaus #123 : 18.05.2005 klo 15:02:35 »
Kiitos kannustuksesta, Renki, Sika, puro ja kalmisto! :)

Käytännön syy siihen, miksi tätä ei voi julkaista printtinä on se, että olen työstänyt sivuja homman nopeuttamiseksi niin alhaisella resoluutiolla, että se ei kelpaa printattavaksi (hidas kone, Paintteri hyytyy vähänkin isommalla resolla) .

Ai ai ai.. Rajoittaa sarjan jatkokäyttöä melkoisesti.   :-\

Yksi ratkaisu voisi olla sivujen osittainen (esim. ääriviivat) tai kokonainen vektorointi, jolloin lähdeaineistosta saisi painokelpoisen, mutta kyllähän siinä kärsii sitten ilmiasu...

JJ Naas

• Jäsen
« Vastaus #124 : 19.05.2005 klo 10:36:18 »
Ai ai ai.. Rajoittaa sarjan jatkokäyttöä melkoisesti.   :-\

Yksi ratkaisu voisi olla sivujen osittainen (esim. ääriviivat) tai kokonainen vektorointi, jolloin lähdeaineistosta saisi painokelpoisen, mutta kyllähän siinä kärsii sitten ilmiasu...

Joo.. mutta minulla oli lähtökohtana alun alkaenkin, että sen enempää Desert Rocksia kuin Kahden Maailman Välissä -sarjakuvaakaan ei tulla julkaisemaan printtimuodossa. Tehdään albumisarjis sitten rauhassa ja huolella... tällaisten nettisarjisten tekninen laatu heittelee hieman liikaa, kun välillä pitää sutata kiireessä monta sivua päivässä (edellissunnuntaina kahdeksan sivua päivässä) päivitysdeadlinen lähetyessä.

Anssi Rauhala

• Jäsen
  • Aces High!
« Vastaus #125 : 19.05.2005 klo 11:51:34 »
No niin. Se on sitten päätetty.

Kun keskeneräiset on saatu alta pois, en enää ikinä tee sarjakuvia.

Kiitos, Nääs. Kunnioitettavaa työtä. Jatka kunnes maailma loppuu.

Ja kyllä tuon aineiston reson luulisi olevan rennosti esim. pokkarimaisiin mittoihin soveltuvaa(?), että sikäli KMV:n voisi näyttää myös sähköttömänä. Vaikka tekijähän sen päättää.
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/

Emmi Nieminen

• Käsikirjoittaja
  • Jäsen
  • Jouniscape- fanittaja
« Vastaus #126 : 19.05.2005 klo 12:23:00 »
Myönnän täysin riippuvuuteni.

Kaunista, ihanaa.

Lämmittää sydäntä sarjakuvasi.
Ei elämä lopu siihen, sehän on vain maitovaahtoa.

comic.book.guy

• fiksu
  • Jäsen
« Vastaus #127 : 01.06.2005 klo 20:14:27 »
siis aivan mahtava! jäin heti koukkuun!! desert rockskin vaikutti mielenkiintoiselta.. en oo viel ehtiny lukee kokonaa... suomenna nii pystyisin mäki lukee sitä vähä nopeemmi (oon 12 v.) vaikkakin tost mä osaan aika hyvin jo suomentaa itse..
kiitos.
SAISINKO LISÄÄ?
« Viimeksi muokattu: 01.06.2005 klo 20:18:07 kirjoittanut comic.book.guy »
MINÄLASSI

tertsi

• Vieras
« Vastaus #128 : 27.06.2005 klo 13:15:11 »
Onkos tekijälle tullut kiire?

Robotti huolimattomasti ja löysästi piirretty, mielestäni.

Tarina on edelleen rautaa.
Oikea, kunnon jatkokertomus!

Bravo!

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Vastaus #129 : 22.07.2005 klo 22:03:20 »
Tämä on saatava paperille! Mahtava tieteisfantasiakertomus! Olisi suorastaan rikollista jättää tämä vain nettiin pölyttymään! Pistä JJ vaan kustantajille postia. Jos eivät huoli, niin minä menen tervehtimään heitä pesäpallomailan kanssa.

(jotta tiukkapipoiset ihmis- tai eläinaktivistit eivät nuiji minua maahan totean, että viestin loppu on hivenen liioiteltu)
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

kaltsu

• Jäsen
« Vastaus #130 : 23.07.2005 klo 00:29:50 »
Lausutaanpa muutama kriittisempi sananen kaiken suitsutuksen vastapainoksi. Perusteluni saattavat jäädä hiukan ontuviksi koska olen sarjan lukemisen aloittanut aikoja sitten enkä rehellisesti sanoen jaksa nyt lukea koko höskää uudestaan.

Sarja alkoi lupaavasti, pieni porukka kokoontuu rajatulle alueelle ja ilmassa leijuu lähestyvän seikkailun ja sense of wonderin tuntu. Parisataa sivua myöhemmin sitä valitettavasti vieläkin odottaa että sarja oikein kunnolla alkaisi. Tapahtumat etenevät jotenkin päämäärättömän oloisesti ja hidastempoisesti eteenpäin. Osasyy voi tietenkin olla pienissä erissä lukemisen mutta kyllä minusta aivan liikaa aikaa käytetään tapahtumien ihmettelyyn ja joutavan tuntuiseen jaaritteluun.

Osa pitkästyttävyydestä ja dialogin tyhjäkäymisestä saattaa johtua siitä että henkilöhahmot ovat paperinohuita enkä meinaa millään edes erottaa heitä toisistaan. Toinen tyttö taitaa olla sellainen kiivaampi luonne ja toinen sitten perinteisemmin "tyttömäinen"? Okei menkööt, mutta sitä en anna anteeksi että esim yhden pojan ainoa luonteenpiirre tuntuisi olevan "kiinnostunut tietokoneista ja muusta tekniikasta".

Piirustus ja väritys on pääosin silmää miellyttävää muttei mitään häikäisevää ja kiivas piirtämistahti kyllä monin paikoin näkyy. Uusi kiehtova maailmakin tuntuu pääsääntösesti olevan mielikuvituksetonta ja tylsää ruohotasankoa.

Kyllä sarja minua edelleen kiehtoo ja varmasti luen sen loppuun asti. Ehkäpä kokonaisuus palkitsee paremmin. On tästä hyviäkin fiiliksiä syntyny (lukekaa vaikka aikaisempi viestini tässä ketjussa). Petraamisen varaa kuitenkin on, enkä hetkeäkään epäile etteikö Nääs parempaakin sarjakuvaa osaisi tehdä. Tää proggis nyt vaan pikaisesti pulkkaan ja alpparia tekemään!

« Viimeksi muokattu: 23.07.2005 klo 00:31:56 kirjoittanut kaltsu »

comic.book.guy

• fiksu
  • Jäsen
« Vastaus #131 : 15.08.2005 klo 14:26:09 »
kissat tekevät tarpeensa istualteen silmät auki.
MINÄLASSI

Tuukka

• Vaivainen
  • Jäsen
  • Words of wisdom ->
« Vastaus #132 : 15.08.2005 klo 19:44:15 »
kissat tekevät tarpeensa istualteen silmät auki.

Ja viikset kääntyvät kasvolihasten jännityksestä johtuen eteenpäin, mutta tämä tuskin lienee oleellista.
Kiivi tosin kaipaa lisää kissamaisuutta. Jotenkin välillä liikkeet ja etenkin kuonoton pää muistuttavat jotain ihan muuta eläintä...
<- Klikkaa, tsekkaa ja kommentoi :)

JJ Naas

• Jäsen
« Vastaus #133 : 17.08.2005 klo 03:04:43 »
Kiitos kaikista kommenteista. Kaltsu myöskin.. ihan paikkansapitävää kritiikkiä.

Tämän projektin kuluessa olen henkilökohtaisella tasolla jo oppinut mm. seuraavaa:

1. Ennakkosuunnittelulla on merkitystä. Tyhmän yksinkertainen neuvo, mutta enpä vain ole suhtautunut ennakkosuunnitteluun sillä vakavuudella, mikä 200+ sivuista sarjakuvaa tehdessä olisi tarpeen. Jos lähtee vain piirtämään, tarina epämääräisinä välipysäkkeinä mielessä, niin silloin kaikki energia menee itse tarinan etenemistä auttavien asioiden pähkäilemiseen, eikä ympäristösuunnittelulle yms. tahdo riittää niin paljon aikaa enää siinä vaiheessa kun jo piirretään. Sama koskee hahmojen luomista. Ongelmia syntyy, kun ajattelee, että no, tässä on nämä hahmot, eivätköhän ne tarinan mukana sitten kehity. (Voihan se niinkin käydä, mutta se on vähän lottoamista, jotkut hahmot onnistuvat paremmin, jotkut huonommin. Desert Rocksissa sain viimein 11. kappaleessa otteen Niznan hahmosta, ja hänestä kasvoi mielestäni persoonallinen ja voimallinen hahmo.)

2. Koko käsiksen tekeminen thumbnaileina etukäteen saattaisi antaa kuvan siitä kuinka pitkä tarinasta oikeasti tulee. Tämän oli tarkoitus olla 80-90 -sivuinen...

3. X-määrän muita asioita. Mukaanlukien vaikkapa sitten, että kissat pitävät silmät auki tarpeilla käydessään, kiitos vain.  ::) ;)

1978 villiä metsää

• Jäsen
« Vastaus #134 : 21.08.2005 klo 16:45:01 »
Osa pitkästyttävyydestä ja dialogin tyhjäkäymisestä saattaa johtua siitä että henkilöhahmot ovat paperinohuita enkä meinaa millään edes erottaa heitä toisistaan. Toinen tyttö taitaa olla sellainen kiivaampi luonne ja toinen sitten perinteisemmin "tyttömäinen"? Okei menkööt, mutta sitä en anna anteeksi että esim yhden pojan ainoa luonteenpiirre tuntuisi olevan "kiinnostunut tietokoneista ja muusta tekniikasta".

Mielestäni hahmoja on esitelty ihan kiitettävästi, suhteessa siihen että keskeisenä teemana on ollut kaveriporukan suhde ympäristöönsä(missä JJ onkin suoriutunut suurenmoisesti). Kaikkea ei yksinkertaisesti saa mahdutettua tämän tyyppiseen tarinaan, missä pitää myös luoda tunnelmia ja juonellisia jännitteitä. Jos tarina olisi ollut vain "kavereiden kanssa landella"- tyylinen realistisempi ihmissuhteisiin keskittyvä kertomus, olisin varmaankin kanssasi samoilla linjoilla.

Yhtenä ehdottomana ansiona pidän myös sitä,  ettei tässä olla sorruttu valmiiden stereotyyppien kierrätykseen. Totutusta poiketen tietokoneista  kiinostunut poika on sosiaalisesti kyvykäs ja naiset ovat aktiivisissa sankarirooleissa. Toinen on mietiskelevämpää sorttia ja toinen valmiimpi impulsiiviseen toimintaan.

Mutta se siitä. Nämä ovat minun tulkintojani keskeneräisestä teoksesta, antaa tarinan vielä mennä menojaan tekijän ehdoilla ja katsotaan sitten. Itsekin kyllä toivoisin vähän harppaavampia päivityksiä silläkin uhrauksella, että niitä tapahtuisi harvemmin. Näin sarjan maailmaan pääsisi uudestaan sisään ilman nykimisiä.

Kaiken kaikkiaan, plussat ja miinukset ynnättynä, tämä on paras sarjakuva minkä netistä olen onnistunut löytämään. Kahden maailman välissä + Minä = Mustikkapiirakka + Maito