Kirjoittaja Aihe: Adele Blanc-Sec  (Luettu 16260 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Curtvile

• Ylläpitäjä
Vs: Adele Blanc-Sec
« Vastaus #45 : 30.04.2011 klo 16:48:39 »
Adele albumeja ei ole kuulunut mutta itse elokuva on löytänyt tiensä mm. DVDhyllyihin Nimellä Adéle and secret of the Mummy Adele ja muumioidden salaisuus.

Sarjakuvista on iso osa sävyjä jäänyt leikkauspöydälle/käsikirjoitusaihioihin eikä tähän  valmiiseen elokuvaan ja ratkaisu yhdistää oikeastaan kolem eri Adelea samaksi filmiksi on kerrassaan erikoinen.
sarjakuvan faneja odottaa väkisinkin jonkinasteinen pettymys mutta yleisesti ottaen tämä on aika hyvä ranskalaiseksi sarjakuvasovitukseksi.
Olen nähnyt niitä melkoisen pinon ja verratuna vaikkapa Le Blueberryyn Adele on melkoinen työvoitto.

Kun sarjakuvapurismin unohtaa on pääosan esittäjä kuvankauneudestaan huolimatta uskottavan itsenäinen ja vahvaluontoinen itsenäinen nainen joita ei elokuvissa liikaa näe.
Sen lisäksi elokuva on enemmän juuri sitä mitä ja miten Indiana Jonesien olisi pitänyt jatkua osasta 3 eteenpäin, seikkailua.
Ainoa isompi ongelma on keskivaiheilla oleva ainoa jankkaava mukahauska osuus, mutta ranskalaisista hassut naamioitumisleikit on vielä paljon hauskempia mistään muusta kansakunnasta(kyllä, amerikkalainen supersankarigenre mukaanluettuna) joten sitä oikeastaan osasi odottaakin.

Monella tapaa hyväntuulinen elokuva joka ainakin omassa taloudessa kestänee useamman katsomiskerran.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #46 : 30.04.2011 klo 16:59:40 »
Pitääpä hankkia tuo leffa. Olenkin odotellut että milloinka se on dvd:llä.
Alkuperäisten sarjakuvien hengen kanssa tuolla liikkuvalla kuvalla ei ole mitään tekemistä, mutta mukava pikkuhauska hyväntuulen elokuva oli tuo.

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
« Viimeksi muokattu: 30.04.2011 klo 17:01:19 kirjoittanut Tertsi »

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #47 : 30.04.2011 klo 17:19:45 »
ne mitään surkeita olleet minusta yhtä osuutta lukuunottamatta

mutta makuasioitahan nuo.

Kansisivu on sitten vaihdettu devariin kuten myös nimi. En tiedä onko jokin myös jenkkimarkkinoille tms mutta silti

tertsi

• Vieras
« Vastaus #48 : 30.04.2011 klo 20:14:30 »
ne mitään surkeita olleet minusta yhtä osuutta lukuunottamatta
Just toi kohta oli köpö.

JJalonen

• Jäsen
« Vastaus #49 : 01.05.2011 klo 16:34:28 »
Kun sarjakuvapurismin unohtaa on pääosan esittäjä kuvankauneudestaan huolimatta uskottavan itsenäinen ja vahvaluontoinen itsenäinen nainen joita ei elokuvissa liikaa näe.

Kummastuttaa tämä muistaakseni aikaisemminkin esitetty kritiikki Adelea näyttelevän Louise Bourgoinin liiallisesta söpöydestä.

Jos jättää huomioitta Tardin graafisen tyylittelyn, niin itse olen aina ajatellut, että neiti Blanc-Sec on yksi herran kauneimmista naishahmoista.

Hitsi vie! Ykkösalpparissa Adele esitelläänkin kommentilla "Hmm... What a pretty young lass!"

tertsi

• Vieras
« Vastaus #50 : 01.05.2011 klo 16:58:59 »
Jos jättää huomioitta Tardin graafisen tyylittelyn, niin itse olen aina ajatellut, että neiti Blanc-Sec on yksi herran kauneimmista naishahmoista.
Vaikka Tardi piirtää Adelen vähemmän söpöksi, niin albumin miehet pitävät tätä järjestään söpöonä. Jännä ristiriita.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #51 : 01.05.2011 klo 23:21:19 »
Kummastuttaa tämä muistaakseni aikaisemminkin esitetty kritiikki Adelea näyttelevän Louise Bourgoinin liiallisesta söpöydestä.

kyllä ja ei. Minulla ei ollut mitään Louise Bourgoinin "söpöyttä" vastaan, oli harvinaisen Adele Adele tässä elokuvassa.
Tardin linja on ollut (graafisessa) ihmiskuvauksessa vaan enemmän tuo maatiaisnaisia ja -miehiä kuin kuvankauniita leffastaroja.

Isoin ja pahin epätardimainen klaffi onkin minusta vain tuo Adelen pukusirkustaminen vankilaosion yhteydessä. Vaikka siinä näkyi Adelen kekseliäisyys niin jokin jarrasi siinä kohden enemmän vastaan kuin efekteissä tai sarjakuvien elokuvaksi sovittamisessa muuten.

JJalonen

• Jäsen
« Vastaus #52 : 01.05.2011 klo 23:45:49 »
En ole vielä elokuvaa nähnyt, joten en voi kommentoida juoni/kerronta-häslingeistä, mutta valokuvien ja trailerien pohjalta Bourgoin vastasi täysin omaa Adele-mielikuvaani.

Tuolla ylempänä ketjussa näemmä kommentoitiin sarjakuvan Adelea jopa "rumaksi" ???, mutta tässähän on juuri kyseessä Tardin taiteen luoma dekadenssi illuusio.

Jos Giraud olisi kuvittajana, niin Adele kilpailisi tasapäin Chihuahua Pearlin kanssa tiarasta. ;)

J Lehto

• Ulvova molopää
  • Jäsen
« Vastaus #53 : 02.05.2011 klo 11:49:11 »
Tuolla ylempänä ketjussa näemmä kommentoitiin sarjakuvan Adelea jopa "rumaksi" ???, mutta tässähän on juuri kyseessä Tardin taiteen luoma dekadenssi illuusio.

Mikki Hiirikin on ihan Yves Montandin näkönen IRL

JJalonen

• Jäsen
« Vastaus #54 : 02.05.2011 klo 17:23:05 »
 ???

J Lehto

• Ulvova molopää
  • Jäsen
« Vastaus #55 : 02.05.2011 klo 20:37:21 »
Noni, tuo on jo vähän sen oikean Mikki Hiiren näköinen, jota tapailen astraalimaailmassa. Disneyn dekadentti versiohan ei tee hänelle oikeutta.
Yleensäkin ihmeellistä, miten huonosti sarjakuvahahmojen luojat kohteensa osaavat piirtää. 

Sanjo

• Jäsen
  • hölömö
« Vastaus #56 : 03.05.2011 klo 10:41:32 »
Tuli tämän ketjun innoittamana hankittua ja katsottua  tuo Adéle and secret of the Mummy DVD ja ihan mukiinmenevältä seikkailuelokuvalta vaikutti, en tiedä miten kestää vertailua sarjakuvaan koska sitä olen viimeksi lehteillyt ihan nappulana. Leffan katsominen ei vaadi kovin suurta sietokykyä ranskisten huumorintajun erikoisuuksille, rasittavimmat osat ovat tosiaan ohi nopeasti ja suhteellisen kivuttomasti.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #57 : 02.01.2013 klo 14:55:22 »
http://www.lemonde.fr/culture/article/2013/01/02/jacques-tardi-refuse-la-legion-d-honneur_1812089_3246.html

"En halua olla vanki, en kanna kahleita, en pyydä mitään, en ota vastaan mitään. En en EN", murisi Tardi juoksuhaudastaan kun hänelle ehdotettiin Ranskan Kunnialegioonan mitalia.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

tertsi

• Vieras
« Vastaus #58 : 11.03.2013 klo 00:04:44 »
Katsoin nyt uudestaan Adele-elokuvan. On se vaan semmoinen hyvän tuulen elokuva, heikkouksineenkin.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #59 : 11.03.2013 klo 08:17:20 »
Leffantekijäthän tuppaavat alvariinsa muuttelemaan noita alkuperäiskässäreitä. Näin kävi Tintissäkin.
Siskosten tennissessio on hauska!
Adelen valepukutoilailut ei oikein toimi.