itse en vieläkään näe alkuperäistä Steve Canyonia oikeistolaisena.
saatan silti olla aika yksin kantani kanssa.
Steve Canyon, Johnny Hazard ja Buzz Sawyer ovat kaikki aikanaan olleet propagandakoneiston palveluksessa, kuten myös Will Eisnerin Spirit. Eisnerin tuoannosta ei kuitenkaan enää nykyään voi puhua ottamatta näkökulmaan mukaan Talo Bronxissa -mestariteosta ja sen jälkeisiä humaaneja ihmiskuvauksia, ja näiden kautta myös Spiritin sisäinen koomisuus nousee esiin uudella tavalla.
Enemmän lienee kysymys siitä, mitä me muistamme kun ajattelemme kyseisiä sarjoja. Canyonin ja Hazardin kohdalla päällimmäisiksi nousevat varmaan useimmilla 2. Maailmansodan, Korean ja Vietnamin aikaiset propagandasarjat. Vaikka ne eivät muodostaneetkaan koko tuotantoa, ne ovat hyvä esimekki siitä, kuinka nuo sarjat seurasivat USA:n kulloistakin politiikkaa yhtä tarkasti kuin Valitut Palat.
Kun mennään amerikkaan sisälle, se ei enää olekaan sama asia kuin kapitalismi ja oikeistolaisuus. USA:n politiikka on ulkoa päin hyvin toisenlaista kuin maan sisällä. Siellä korostuu kuinka suuri maa se on, täynnä monenlaisia mielipiteitä, ja joka paikassa paljon sellaisiakin ihmisiä jotka ajattelevat aivan kuten sinä ja minä. USA:n ulkopolitiikasta tämä kuva ei kutenkaan koskaan välity.