Sarjakuvablogit tuovat esiin seuraavaa sukupolvea. Antavat heille mahdollisuuden kehittyä ja saada kommentteja. Heidän joukostaan löytyy tulevaisuuden perttijarlat ja jubatuomolat. Kyllä, valtaosa ei kiinnosta kaikkia, mutta ei kaikkia tarvitse lukeakaan.
Loppujen lopuksi; sarjakuvablogit ovat sarjakuvaa. Sillä voi tehdä ihan mitä tahansa. Eivät kaikki sarjakuvablogeissa julkaistava sarjakuva ole omaelämänkerrallista (jos tämä nyt oli se sinua ärsyttävä sarjakuvan muoto). Vrt. mummo ja Itch and Implication.'
Ja kenties kaikki toiminta ei ole kaikille; oletko sitä mieltä, että kaikesta Seuran toiminnasta valtaosa on negatiivista?
Sama kuin kysyis sosiaalidemokraateilta, onko siinä vasemmistoliiton ideologiassa pelkästään negatiivisia asioita, ettei voisi sinne liittyä.* Kovin moni ei käsittääkseni sinne ole kuitenkaan näkyvästi hypännyt.
Kyllähän mä ymmärrän, että sarjakuvablogit on vain yksi osa sarjakuvaseuran toimintaa, mutta kerta sarjakuvaseura haluaa sarjakuvablogipalvelua tukea ja sen kautta rikastuttaa ja vaikuttaa suomalaiseen sarjakuvakulttuuriin, se sotii mun omia näkemyksiäni kohtaan asiasta. Ja etenkään, kun mä en halua olla sellainen ihminen, joka haluaa vaikuttaa asioihin, koska kuulun tässä asiassa marginaaliryhmään ja olisin pitkällä juoksulla todellinen kiusankappale ja ärsyttävä sellainen.
Sarjakuvablogit on kuitenkin itselle sen verran suuri pala, ettei halua liittyä. Tietenkin, tämä on täysin yksilöllistä ja tukkopa Suomesta toista löytyisi, joka tätä syytä käyttäis. Kuitenkaan kun Sarjakuvaseuraan _kuulumattomuus_ ei vaikuta mun suomalaisen sarjakuvan tukemiseen muutoin mitenkään negatiivisesti tai estä omaa mielenkiintoa suomalaista sarjakuvakulttuuria kohtaan.
Kyllähän mä aika monessa olen Amnestyn ja Greenpeacenkin kanssa samaa mieltä, mutta kun on kuitenkin sellaisia selkeitä asioita, joiden kanssa ajatukset eivät mene yks yhteen, mun mielestä on parempia kanavia vaikuttaa niihin asioihin kuin passiivisena yhdistyksen jäsenenä ostaa se parin euron "hei, vaikutan hyviin asioihin"-omatunto. Sama pätee valitettavasti Sarjakuvaseuran kohdalla.
Mä mieluummin törsään rahani suomalaisiin pienkustanteisiin kuin olisin edesauttamassa kasallista ihmisiä, jotka vain joltain osin jakavat samanlaisia ajatuksia kanssani paremmasta suomalaisesta sarjakuvasta. Oli se sitten kuinka hirveän itsekeskeistä ajattelu/toimintatapaa, mä tuon ruohonjuuritason toiminnan oon sarjakuvien osalta tuntenut paljon enemmän omakseni kuin yhdistykseen kuuluminen. :B
*Okei, en oo taas pitkään aikaan seurannut politiikkaa, joten oma käsitykseni sosiaalidemokraattien idelogiasta on se, että ne palloilevat jossain keskustan ja vasemmistoliiton välissä vihreiden seassa.
Edit: Eniten tässä tietenkin nakertaa just se kuuluvuus johonkin, oli se sitten kuinka passiivista toimintaa. Kyllä mä mieluummin ostan palveluja, mitä Sarjakuvaseura tarjoaa tavalla tai toisella ihmisille tälleen tukien Sarjakuvaseuraa epäsuorasti, mutta tollainen suoranainen tukeminen on...no, on hieman "ärsyttävää" ja liian sitovaa.