Kirjoittaja Aihe: Jos pitäisi pitää vain yksi sarjakuva, niin se olisi...  (Luettu 21964 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jinroh

• Rocket Scientist
  • Jäsen
  • Myöhäistä! Isin Shinjit ovat jo täällä!
Vs: Jos pitäisi pitää vain yksi sarjakuva, niin se olisi...
« Vastaus #60 : 15.04.2012 klo 21:44:31 »
Nyrok. Raamattu.
@--`-,-- Zettai unmei mokushiroku

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #61 : 19.01.2014 klo 14:20:04 »
Autiolle saarelle ottaisin mukaan South Parkin ja Housen kaikki tuotantokaudet, Charles Dickensin The Great Expectationsin (nimi riittää syyksi), kirjan maailman hienoimmista sarjakuvakansista, omistamistani sarjakuvista Watchmenin, en-vieläkään-omistamistani The Crow:n, kotiteatterin/sähköt ja loppu elämäkseni kynää ja paperia. Ja olen varma että minä selviydyn tuon jälkeen 2 viikkoa.

Riittääkö tämä vastaukseksi?
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #62 : 19.01.2014 klo 14:22:53 »
Autiolle saarelle ottaisin mukaan South Parkin ja Housen kaikki tuotantokaudet, Charles Dickensin The Great Expectationsin (nimi riittää syyksi), kirjan maailman hienoimmista sarjakuvakansista, omistamistani sarjakuvista Watchmenin, en-vieläkään-omistamistani The Crow:n, kotiteatterin/sähköt ja loppu elämäkseni kynää ja paperia. Ja olen varma että minä selviydyn tuon jälkeen 2 viikkoa.

Riittääkö tämä vastaukseksi?

Ei. Vain yksi. Sarjakuva.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #63 : 19.01.2014 klo 15:26:31 »
Ei. Vain yksi. Sarjakuva.

No, siinä tapauksessa se olisi varmasti joko Watchmen tai The Crow.
(Okei, nyt kiusasin vähän.)

Varoitan, tästä eteenpäin luvassa pieni anekdootti.

Kun n. 6 vuotta sitten aloin keräämään sarjakuvia "vakituisesti", olivat kaksi sarjakuvaa isossa roolissa. Ne olivat nämä kaksi teosta. Puhuttiin Watchmen filmatisoinnista ja raahatessani raskaana olevan naisen Puistolan kirjastoon inisemään, koin että minun oli vaikea etsiä luettavaa.

Olin nähnyt The Crow elokuvan, ja satuin paniikissa ottamaan tuohon elokuvaan perustuvan sarjakuvan suomenkielisen painoksen. Kun luin sen, se vaikutti minuun jopa voimakkaammin kuin kaiken maailman Sandmanit. Halusin tuon omakseni. Kysyin sarjakuvaa Kulkukatin pojasta, mutta tuo ei ottanut löytyäkseen.

Ajan mittaa olen lukenut sarjakuvan varmaan miljoona kertaa, siinä missä Watchmeninkin. Nuo ovat ne teokset joihin aina palaan. Olen kerännyt aikojen saatossa sarjakuvia laidasta laitaan, mutta olen päättänyt, että The Crow:n suomipainoksesta tulee minun oma "ensilanttini". Se sarjakuva, joka sai minut jatkamaan keräilyä.

Viime vuonna kyseinen sarjakuva sitten oli Kulkukatin pojassa. Olin tehnyt varauksen, ja päättänyt viimein poimia tuon aarteen. Asiat eivät kuitenkaan koskaan mene niin kuin pitää, ja päivää aiemmin olin joutunut uhraamaan rahani, jotta kaverini ei joutuisi olemaan yksin yöllä keskustassa.

Jälkeenpäin ajatellen en olisi pahastuisi yhtään, vaikka kyseinen kaveri olisi jäänyt pysyvästi keskustaan yöksi. Tai jos mahdollista, jonnekin kauas. Mutta se ei poista tarinan traagisuutta.

Yhtenä päivänä löysin tavaroideni joukosta vauvakirjan, jonka mukaan minun syntymänimekseni oli alunperin tarkoitus tulla Roope. Katsottuani kaikkea sitä roinaa, jota olen vuosien aikana keräillyt, päätin kaksi asiaa:
1) Aion hitto soikoon hankkia sen The Crow:n, enkä luovuta!
2) Aion mennä harrastuksieni juurissa vielä taaemmas, aina Don Rosan ja Carl Barksin Ankka tarinoihin asti. Sieltä löydän inspiraationi! Olen jo löytänyt!
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Kahkonen

• Jäsen
« Vastaus #64 : 20.01.2014 klo 15:11:03 »
Ehkäpä Legenda Vaeltavasta aaveesta.

Ares B

• Jäsen
« Vastaus #65 : 20.01.2014 klo 15:19:43 »
Star Trek: Debt of Honor. Kolahti aikanaan ja yhä vain jaksaa kolista.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #66 : 12.05.2017 klo 18:42:59 »
Ulkomaille muuttaminen vie ihmisen perusasioiden äärelle. Kyllä se yksi ainoa sarjakuva oli minun kohdallani uusin Tex Willer Kronikat -opus.

Kokemukseni asumisesta autiolla saarella voin sekä vahvistaa, että kumota vuosien takaisen viestini.

Tex Willer on perusvarmaa viihdettä, jonka käänteet ehtii viidessä vuodessa unohtamaan täysin ja siksi sen voi lukea hyvin uudestaan säännöllisin väliajoin.

Suosittelen kuitenkin kokonaista tarinaa, kuten Maksia tai Suuralbumia, koska ottaahan se kerran viidessä vuodessa pattiin, kun tarina jää kesken...
« Viimeksi muokattu: 13.05.2017 klo 18:53:47 kirjoittanut Jiksi »

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #67 : 12.05.2017 klo 19:14:11 »
Ottaisin "The Adventures of Tintin: Collector's Gift Set"
eli samassa boksissa kaikki 21 Tinttiä ja tämä ranskankielisenä.

Tarzan oppi itse lukemaan ja kirjoittamaan vanhempiensa jäämistöstä löytyvien kirjojen ja aapisten avulla. Yrittäisin samaa eli opettelisin ranskan kielen alkeet eli lukemaan ranskalaista sarjakuvaa. Olishan ainakin ajankulua.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #68 : 12.05.2017 klo 23:40:18 »
Vain yksi sarjakuva... Tarkoittaaako se nyt sitten yhtä strippiä, sarjakuvanovellia, -albumia... kirjaa? Vai kokonaisuutta? miten se kokonaisuus määritellään?
Jos valitsisin Barksin kootut?

Timo

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #69 : 13.05.2017 klo 03:09:41 »
Jos valitsisin Barksin kootut?

Ei käy. Ketjussa on aiemmin määritelty, että kyseessä pitää olla yksi julkaisu, olkoon se sitten millainen kokoelma tahansa.

J-Viilee

• Jäsen
  • Painajaismaista!
« Vastaus #70 : 11.07.2017 klo 21:13:24 »
Hämiksen sanomalehtisarjat.
Lukisin stripin päivässä.
Kasvattaisin itsehillintää.

Kierroksen jälkeen ahmisin kerralla koko setin.

Ehkä sitten ymmärtäisin miksi jatkuvajuonisia sanomalehtisarjoja kannattaa koostaa yksiin kansiin.

Tai ehkä en.

Toistaisin kokeen.
Tilulilulii.

Jussi Tyni

• Jäsen
Vs:
« Vastaus #71 : 12.07.2017 klo 20:16:52 »
J.O. Barrin The Crow. Ei paras, mutta vaikuttavin sarjakuva minulle ikinä. Tarinassa ei niinkään ole ihmeitä, se vain toimii hienosti, mutta Barrin kuvitus on vuoroin runollista, vuoroin rujoa. Tykkään ja olen lukenut jo kymmeniä kertoja. Menee varmaan helposti vielä toisen mokoman.

wilpå

• Jäsen
« Vastaus #72 : 05.08.2017 klo 21:18:38 »
http://static.tvtropes.org/pmwiki/pub/images/C3K_328_6938.jpg

Tämä.

Bollandiin en kyllästy koskaan.

Huomenna tosin voisi olla muu, mutta tänään tuo. Ehdottomasti.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #73 : 05.08.2017 klo 21:22:22 »
http://static.tvtropes.org/pmwiki/pub/images/C3K_328_6938.jpg
Tämä.
Bollandiin en kyllästy koskaan.
Huomenna tosin voisi olla muu, mutta tänään tuo. Ehdottomasti.

Bolland on kyllä hyvä. Sain mieheltä nimmarin Animal Manin kanteen silloin, kun oli Suomessa käymässä. Muutama sana vaihdettiin, ja vaikutti oikein mukavalta äijältä.