Kirjoittaja Aihe: Kuvittaminen ammattina?  (Luettu 28639 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
Vs: Kuvittaminen ammattina?
« Vastaus #75 : 21.01.2011 klo 21:43:47 »
Koulutuksesta sen verran, että silloin aikoinaan TaiKin Graafinen suunnittelu oli ehkä eniten sarjakuvantekijälle sopiva koulutus minkä saattoi keksiä.

Oiskohan se sitä vieläkin? Itse olen kuullut paljon kritiikkiä TaiKin elitismistä, mutta hyvä opetus on hyvää opetusta... Pitäisi kai vain selvitä sieltä ulos ääriviivojen kanssa jos ne yritetään väkisin viedä (minkä kaikki aina ovat muistaneet sanoa) eikä liikaa taipua painostukseen. No, itse en koskaan edes yrittänyt hakea TaiKiin, veikkasin ettei mulla ole mitään mahdollisuuksia päästä ainakaan sinne.

Lainaus
Pitää löytää sopivat työhuonenaapurit, jos haluaa nauttia kahvikupillisesta ja vaihtaa kuulumisia työn lomassa. Myös ovi jonka voi sulkea on plussaa.

Suljettava ovi on aika must melkein jokaiselle, veikkaan ma. Jos on liian pitkään samassa tilassa muiden kanssa ilman mahdollisuutta olla välillä yksin niin ennen pitkää se alkaa haitata...

Reima Mäkinen

• Jäsen
Vs: Kuvittaminen ammattina?
« Vastaus #76 : 11.01.2019 klo 10:24:06 »
Ensiksi tiedotus edelläkirjoitettuun. Mulla olis Helsingissä, Etelä-Haagassa tarjolla jaettu työhuone, tarvittaessa suljettavalla ovella.  :)

En nyt löytänyt sopivaa muuta ketjua, mutta kyllä kuvittaminen ammattina alkaa olla aika uhanalainen. Varsinkin jos katsoo jotain Hesaria. Piirrokset on voittopuolisesti joko minuutin räpellyksiä, ostettu markalla colorbox-palvelusta tai sitten tietsikkaväännöksiä valokuvista.

Nythän on nämä uudet ohjelmat, kuten Photo Donut, jotka tekee todella näyttävää jälkeä valokuvista. Varsinkaan maallikko ei erota noita käsintehdystä.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson