Orjan May
Vaikutat fiksulta ja hyväsydämiseltä tyypiltä, jolta liikenee aina ystävällisiä ja kannustavia sanoja ja vain harvoin olen eri mieltä kanssasi. Kuvaan sopii myös se, että puolustat Leppästä, jonka näet joutuneen yksin ylivoimaa vastaan.
Kyse ei kuitenkaan ole siitä, että joukko ulkopuolisia olisi lähtenyt joukolla kiusaamaan yhtä, vaan tässä on jokaisella omat syynsä osallistua. Minulla se on se, että kaiken muun öykkäröinnin lisäksi Leppänen loukkasi minuakin henkilökohtaisesti. Ei tosin nimeltä mainiten ( kuten monen muun kohdalla ), mutta satun pitämään Petri Hiltusen töistä, muun muassa Kalkkarosta. Leppäsen mielestä Kalkkarosta voivat pitää vain henkisesti jälkeenjääneet ( tai jotain sinne päin + paljon muuta, en viitsi tarkistaa mitä nimenomaisia solvauksia minuun kohdistettiin ). Eikä Kalkkaro ole edes ainoa, jonka kautta olen joutunut Leppäsen loukkauksia vastaanottamaan.
Olen siis mielestäni syystä närkästynyt ja katson oikeudekseni sanoa asiasta oman mielipiteeni, joka todellakaan ei ole provosoimatta esitetty. Ja Leppänen on avoimesti myöntänyt, että häntä huvittaa ärsyttää ihmisiä, joten hän vain niittää sitä mitä on ennalta tietäen kylvänyt.
Muistaakseni sinäkin pidät Hiltusen töistä, joten seuraavan kerran, kun ajattelet puolustaa Leppäsen asiantuntemusta ja kokemuksen jalostamia mielipiteitä, niin ota huomioon, että hän on niputtanut myös sinut niihin 'henkisesti jälkeenjääneisiin ( jne )'. Itse asiassa luulen, että Leppänen on heitellyt loukkauksia niin monen tekijän ja genren faneille, että tuskin kukaan Kvaakissa on välttynyt olemasta hänen kohteensa.
Hänen tyylinsä on ehkä ollut hiukan liian suoraviivainen, mutta jos hän kerran on kirjoitellut noita kommenttejaan kiireessä töiden välissä, kirjoitusten tyly sävy on ymmärrettävissä. Kiireessä ei kaikki nyanssit putoa tyylikkäästi paikalleen.
Ja kuten on nähty, tyly sävy onnistuu myös kvaakkilaisilta aika luontevasti. Eli fifty-fifty.
Se, että Leppänen on mahdollisesti laatinut kirjoituksensa kiireessä ei ole mikään puolustus, päinvastoin. Blogeilla tuskin on deadlinea ja hänellä kuitenkin tuntuu olevan aikaa editoida tekstejään jälkeenpäin ( puhumattakaan siitä ajasta, jonka hän nähtävästi roikkuu Kvaakissa ). Lisäksi hän on tarinankerronnan ammattilainen ja tietää varsin hyvin, että keskeneräisen esittäminen yleisölle ei ole hyvä ajatus ja hän ansaitsee siitä kaiken kritiikin, mitä on saanut.
Mielestäni Kvaakissa ainoastaan yksi henkilö on sortunut asenteessaan Leppäsen tasolle. En tiedä VesaK:n syitä siihen, mutta kaiken luetun nojalla minun ei ole vaikea kuvitella, että hänellä on hyvä peruste ja että Leppäsen on ollut aloittajana - mainitsihan Leppänen VesaK:n nimeltä eräässä blogitekstissään ennen kuin tämä oli minun mielestäni sanonut mitään provosoivaa. ( Ja olen sentään aikoinani lukenut koko tämän ketjun läpi. )
Lisäksi blogitekstien poistaminen mekkalan jälkeen on erityisen hölmöä. Kun joskus tulevaisuudessa joku etsii netistä tietoja Leppäsestä, niin mitä hän löytää? Ei suinkaan teräviä ja asiantuntevia blogitekstejä ( joilla pohjimmiltaan on kiistämättömät ansionsa ), vaan kasapäin Kvaakin keskusteluja, joissa kerrotaan, että taas se vanha kahjo raivoaa ymmärtämättömyyttään ja suvaitsemattomuuttaan. Sellaisen kuvanko Leppänen tosiaan haluaa jättää itsestään?
Luulen, että omalta osaltani tämä taitaa riittää. Leppäsen sivut ovat jo ajat sitten pudonneet pois kirjanmerkeistäni, eikä hän kaipaa minua sen enempää kuin minäkään häntä.
( Ps, Kyty. Sinulla on mielenkiintoinen Kvaak-historia: liittynyt 16.04.2004, ensimmäiset postaukset tänä vuonna ja jokainen liittyy jollain lailla Leppäseen. Joku voisi luulla, että olet KT Leppänen ite

)