Kirjoittaja Aihe: Ärrrsyttävvääää  (Luettu 3571 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Juho

• Tadaa
  • Jäsen
  • Hän, joka yrittää osata piirtää.
Ärrrsyttävvääää
« : 09.09.2009 klo 08:47:39 »
Ottaa kokoajan pattiin, kun tussaan, niin aina paperi sotkeutuu tussista vaikka kuinka tarkasti ja varovasti piirtäisin. Mitään niksejä tai ohjeita siihen miten ne eivät ainakaan skannatessa näy tai niitä yleensäkkään tule piirtäessä. >:(

JanneT

• Jäsen
Vs: Ärrrsyttävvääää
« Vastaus #1 : 09.09.2009 klo 09:06:18 »
Kannattaa kokeilla tussata kuva sellaisessa järjestyksessä ettei käsi osu märän tussin päälle. Useimmilla oikeakätisillä se on ilmeisesti ylhäältä alas ja oikealta vasemmalle. Minulla tosin jostain syystä alhaalta ylös. Vasenkätisillä varmaan sitten toisin päin.
Kuvitukset       Sarjakuvat         Animaatiot       Käsikirjoitukset                 http://www.jannetoriseva.fi

PurPur

• Vieras
« Vastaus #2 : 09.09.2009 klo 13:06:35 »

Valkosta vaan päälle, joko digitaalisesti tai lakkapullosta. Muista kuitenkin jättää pari pientä suttua, daideellisista syistä  8]

Mara

• Jäsen
« Vastaus #3 : 09.09.2009 klo 17:02:15 »
Kannattaa kokeilla tussata kuva sellaisessa järjestyksessä ettei käsi osu märän tussin päälle.

Kyllä tuo on paras vaihtoehto. Toinen tapa on tehdä työtä hitaaseen tahtiin mutta se nyt tuskin mahtaa toimia kenelläkään. Itsekin olen sotkenut monta kuvaa kun käsi on osunut tussiin. Mutta sitä oppii välttämään.

SnowMan

• Jäsen
  • Piirrän aina, etenkin koulussa.
« Vastaus #4 : 11.09.2009 klo 15:27:50 »
Kyllä tuo on paras vaihtoehto. Toinen tapa on tehdä työtä hitaaseen tahtiin mutta se nyt tuskin mahtaa toimia kenelläkään. Itsekin olen sotkenut monta kuvaa kun käsi on osunut tussiin. Mutta sitä oppii välttämään.

On kyllä ärsyttävää, varsinkin kun aina vasenkätisenä teen asiat kuitenkin oikeakätisten tavoin :D Eli aloitan tussauksen vasemmalta oikealle :D
Tiedän, että tiedät, että tiedän.Tähtisivut - Keskustelua kaikesta!

Jho

• Jäsen
« Vastaus #5 : 22.09.2009 klo 12:43:39 »
Itse olen harkinnut siirtymistä tussaamaan kokonaan tietokoneella. Saa nähdä. Tuon suttaantumisen kanssa tuli kyllä myös tuskailtua aikanaan, enkä yhtään tiedä missä vaiheessa se loppui. Kai sitä vaan oppii huomaamattaan kantapään kautta tai jotain.

SnowMan

• Jäsen
  • Piirrän aina, etenkin koulussa.
« Vastaus #6 : 22.09.2009 klo 15:13:44 »
Itse olen harkinnut siirtymistä tussaamaan kokonaan tietokoneella. Saa nähdä. Tuon suttaantumisen kanssa tuli kyllä myös tuskailtua aikanaan, enkä yhtään tiedä missä vaiheessa se loppui. Kai sitä vaan oppii huomaamattaan kantapään kautta tai jotain.

Kyllä minäki tietokoneella tekisin jos vaan osaisin :D
Tiedän, että tiedät, että tiedän.Tähtisivut - Keskustelua kaikesta!

Mustepullo

• Uusi jäsen
« Vastaus #7 : 14.10.2009 klo 16:54:16 »
On kyllä ärsyttävää, varsinkin kun aina vasenkätisenä teen asiat kuitenkin oikeakätisten tavoin :D Eli aloitan tussauksen vasemmalta oikealle :D

Jep...itse olen oppinut sen kantapään kautta ja en enää edes ajattele tehdä vasemmalta oikealle(paitsi kun tekstaan kuplat huopakynällä). Mutta sotkuja tulee väistämätta aina silloin tällöin,mutta ei se ole niin vakavaa. Ne voi peittää korjauslakalla, valkoisella tarralla,korjauslakkakynällä tai jos on iso tahra,niin leikkaa paperista sopivan kokoisen palan, liimaa sen "mokan" päälle ja piirtää uudelleen. Joskus tahrat ja sutut jopa tekevät sarjakuvasta paremman, olen aina välillä jättänyt hyvännäköisiä suttuja sarjiksiini:D(tämä tosin on tilannekohtaista,ei tuhrut kaikkiin tyyleihin sovi ja pääasia että sarjakuva on selkeä ja miellyttävä lukea)

Onhan se tosin välillä turhauttavaa kun on juuri saanut jonkun kuvan johon on tyytyväinen ja sitten hutaisee kädellä -swiips-...suosittelen siis varovaisuutta:D
« Viimeksi muokattu: 14.10.2009 klo 16:57:18 kirjoittanut Mustepullo »

OskuP

• Jäsen
  • Ihime Ihiminen
« Vastaus #8 : 11.04.2010 klo 15:59:34 »
Itse onnistun jotenkin olemaan suttaamatta paperia kun tussaan. En ymmärrä miten. :D
"And thats all folks".