Author Topic: Batman - Pelottomat (The Brave and the Bold)  (Read 6960 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
Batman - Pelottomat (The Brave and the Bold)
« on: 23.08.2009 klo 21:04:22 »
Esitetään Sub Juniorilla maanantaisin ja tiistaisin klo 19.30.

Ensi viikon jaksot:
http://www.juniori.fi/popup_ojo.shtml/sub_juniori/20090824?50
http://www.juniori.fi/popup_ojo.shtml/sub_juniori/20090825?50

Täytyy myöntää, että edellisestä Batman-animaatiosarjasta kykenin katsomaan vain yhden jakson. Tämäkään ei ilmeisesti muistuta kovin paljon sitä Ainoaa Oikeaa Batman-animaatiosarjaa, mutta ehkä se on edes siedettävä.
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

Tepes

• Jäsen
Vs: Batman - Pelottomat (The Brave and the Bold)
« Reply #1 on: 24.08.2009 klo 15:45:52 »
Täytyypä tsekata tänään. Laaja kaarti DC-hahmoja herätti kiinnostuksen, ja wikipedia-artikkeli sarjassa esiintyvistä hahmoista sisältää väkeä aina Etrigania, Jonah Hexiä ja jopa Bat-Mitea myöten.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Reply #2 on: 24.08.2009 klo 19:37:28 »
Onkohan tämä jo kohtuunykyaikaista kun ed. sarja (tai sitä edeltänyt tai kaikki sarjat) tuntui olevan 30-luvun Battista?
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
« Reply #3 on: 24.08.2009 klo 20:45:11 »
Hersyvän sarkastiseen Batmaniin pitää vähän totutella, mutta viimeistään lopputaistelun Kirby-tyylittely teki jaksosta katsomisen arvoisen. Aika räikeää ja räiskyvää, suunnattu varmaankin juuri sen ikäisille, jotka saavat olla hereillä Juniorin lähetysajan loppuun saakka, mutta kerronta oli tähän nähden melko haastavaa. Eiköhän tuo jaksa pitää yllä kiinnostusta useammankin jakson verran.
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

Allu

• Jäsen
« Reply #4 on: 24.08.2009 klo 21:25:32 »
Pidin yllättävänkin paljon ekasta jaksosta. (YouTube:sta varastin. Nyt on huono omatunto.) Sarjan ässä hihassa on "Hauska Batman". Kyllähän sitä Yön Ritaria suosii, mutta tällainen lapsiystävällinen versio on mainio erilaisuudessaan. 

Lurker

• Valvoja
« Reply #5 on: 24.08.2009 klo 21:48:30 »
Ovat YouTubessa ihan levittäjäyhtiön luvalla. Katsele rauhassa.

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
« Reply #6 on: 24.08.2009 klo 23:53:34 »
Ovat YouTubessa ihan levittäjäyhtiön luvalla.

Aika raskas väite. Vaatisi jotain tuekseen. Cartoon Networkilla on kuitenkin omakin oma videosivusto, jossa B&B:n jaksoja on nähtävillä vain rajoitetun ajan (ja ilmeisesti myös vain rajoitetulle alueelle, minä en niitä ainakaan saa näkymään).

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Reply #7 on: 25.08.2009 klo 04:02:26 »
Jonah Hexiä

Kaikki muut ymmärrän, mutta miten pirussa hänet on saatu mukaan?
Aikakonematkailulla?

Onkohan tämä jo kohtuunykyaikaista kun ed. sarja (tai sitä edeltänyt tai kaikki sarjat) tuntui olevan 30-luvun Battista?

30-luvun?
Ei tuo Batman: The Animated Series ainakaan.
Eikä kyllä ole tuo ihan vain Batman nimellä kulkenut uudempikaan.
TAS:in universumiin perustuvat ovat jo selkeästi post-crisis tavaraa.
Tuo "Batman" sisälsi Nightwingin, Jason Toddin yms. joten eipä tuokaan.

Tämä Brave and the bold vaikuttaa ainakin Youtuben Hal Jordanin (oletus) pyllistelyn perustelulla ihan perus Cartoon Network törkyltä.

Olen aina ollut sitä mieltä, että CN on jonkun hyvin ilkeän ja katkeran entiteetin luomus. Ei siksi että sieltä tulee piirrossarjoja lähes vuorokauden ympäri, vaan siksi että ne ovat useimmiten tätä tasoa.

Mutta täytyy kyllä sanoa, että CN:llä on nähty myös monia minun elämäni pelastavia animaatiosarjoja (Superman TAS, Batman TAS, Batman Beyond, Justice League...). Pitääpä siis antaa tällekin mahdollisuus.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Lurker

• Valvoja
« Reply #8 on: 25.08.2009 klo 09:09:36 »
Aika raskas väite. Vaatisi jotain tuekseen.

Olen ymmärtänyt, että YouTubesta on poistettu niiden yhtiöiden videot ja klipit, jotka eivät salli aineistonsa levittämistä sitä kautta. Näin ainakin levy-yhtiöiden kohdalla. Hyvin nopeasti sieltä nykyään se laitoin aineisto poistuu - toki sitä usein hetken aikaa on nähtävissä tai kuultavissa.

Näissä Bätmän-klipeissa on jopa copyrightit, vaikka voivathan ne olla uploadaajan huvikseen laittamat.
TM & © 2008 Cartoon Network. A Time Warner Company. All Rights Reserved.

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
« Reply #9 on: 25.08.2009 klo 10:06:43 »
Olen ymmärtänyt, että YouTubesta on poistettu niiden yhtiöiden videot ja klipit, jotka eivät salli aineistonsa levittämistä sitä kautta. Näin ainakin levy-yhtiöiden kohdalla. Hyvin nopeasti sieltä nykyään se laitoin aineisto poistuu - toki sitä usein hetken aikaa on nähtävissä tai kuultavissa.

Se poistuu, jos tekijänoikeuksien haltija tekee jotain asian eteen. YouTube on helpottanut tekijänoikeuksia rikkovan materiaalin havaitsemista ja poistamista, mutta mikään ei kuitenkaan muuta sitä, että edelleenkin kuka tahansa voi ladata mitä tahansa videoita YouTubeen. Olettamus, että jos se on YouTubessa, siihen on annettu lupa, on virheellinen. Sitä ei vain ole erikseen kielletty, syystä tai toisesta. Se kuitenkin riittänee lievittämään useimpien YouTuben katselijoiden omatuntoa.

Näissä Bätmän-klipeissa on jopa copyrightit, vaikka voivathan ne olla uploadaajan huvikseen laittamat.
TM & © 2008 Cartoon Network. A Time Warner Company. All Rights Reserved.

Katsomme varmaan eri klippejä -- kun minä teen haun "the brave and the bold", saan enimmäkseen BlueBeetle43:n videoita, ja niissä ei mitään mainintaa copyrightista näy.

Lurker

• Valvoja
« Reply #10 on: 25.08.2009 klo 10:20:42 »
Katsomme varmaan eri klippejä -- kun minä teen haun "the brave and the bold", saan enimmäkseen BlueBeetle43:n videoita, ja niissä ei mitään mainintaa copyrightista näy.

Tein tämän listauksen.

The Brave and the Boldilla on muutenkin selvästi haettu näkyvyyttä DC:n laajalle ja osin jo unohdetulle hahmogallerialle. Klippejä on siellä täällä koko netti täynnään. Minusta sarjan tyyli on mukavan retro ja rento.

Sanjo

• Jäsen
  • hölömö
Batman Brave and the Bold piirretty
« Reply #11 on: 12.02.2010 klo 14:24:04 »
Hei päätin aloittaa tästä ketjun kun sitä ei kukaan ole vielä kerinnyt. Eilen myöhään katsellessani Youtubea ja etsiessäni ihan muuta osui sieltä ihan sattumalta vastaan kyseinen animaatiosarja. Youtubesta voi varmaan jokainen itse katsoa jaksoja ennen kuin ne jossain vaiheessa sieltä varmaan poistetaan.

Vaikutti hyvin 60-luvun DC-sarjiksien tyyliseltä menolta, eli varsin pähkähullua ja yliampuvaa kohellusta oli. Tuntui jotenkin tuoreelta nähdä tälläistä vähemmän itsensä vakavasti ottavaa spandexsankarointia Tappavan Pilan ja Yön Ritarin viitoittaman linjan sijaan.
« Last Edit: 12.02.2010 klo 14:26:20 by Sanjo »

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
Vs: Batman Brave and the Bold piirretty
« Reply #12 on: 12.02.2010 klo 14:43:33 »
Hei päätin aloittaa tästä ketjun kun sitä ei kukaan ole vielä kerinnyt.

Älkää ruksiko minua pois listoiltanne; minä olen yhä joku!

Sanjo

• Jäsen
  • hölömö
Vs: Batman Brave and the Bold piirretty
« Reply #13 on: 12.02.2010 klo 15:09:03 »
Älkää ruksiko minua pois listoiltanne; minä olen yhä joku!

:o Vilpittömät pahoitteluni, ei jostain syystä osunut silmiini ja luulin olleeni niin huolellinen tekemällä ihan haun sarjan nimellä. Olin ilmeisesti niin mehuissani uuden jännän jutun jakamisesta että onnistuin olemaan jotenkin näkemättä tätä hienoa ketjua.
« Last Edit: 12.02.2010 klo 15:12:29 by Sanjo »

Darzee

• Valistunut arvailija
  • Jäsen
  • Me likes prairie dogs!
« Reply #14 on: 28.01.2013 klo 23:43:03 »
Ensi syksynä alkaa Cartoon Networkilla jenkeissä uusin Batman-animaatio Beware the Batman.

Anarky kuuluu olevan näkyvässä roolissa tässä sarjassa, samoin kuin monet muut hiukan (tai oikeastaan aika paljonkin) vähemmän tunnetut vastustajat. Siinä mielessä jatketaan Pelottomien perinteitä, vaikka muuten sarjan ilme näyttäisi vähän toisenlaiselta.