Kirjoittaja Aihe: Kulta ja hopea värityksessä  (Luettu 2494 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
Kulta ja hopea värityksessä
« : 28.06.2009 klo 11:21:31 »
Teen logoa, jossa ääriviivojen väriksi pyydettiin kullan väriä. Jotain ideaa miten tämä kannattaisi tehdä, kun se pitäisi tehdä yhdellä värillä? Toisin sanoen: Onko kullalle ja hopealle joku oma valmis "värikoodinsa" valittavissa illustratorissa vai pitääkö käyttää jotain muuta väriä ja pyytää painotaloa vaihtamaan se kullaksi painovaiheessa? Monivärisenä tämä olisi helppo, mutta yhdellä värillä...

8]

tapani

• Vieras
Vs: Kulta ja hopea värityksessä
« Vastaus #1 : 28.06.2009 klo 12:31:17 »
foliopainatus taitaa olla ainoa tapa, sillä mitä väriä illussa käyttää ei taida olla merkitystä, kunhan painossa tietävät että mitä ja mihin kohtaan.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #2 : 28.06.2009 klo 12:39:53 »
Missä muodossa lähettäisit ne painoon, että ne pystyy tekeen sen siellä? Pitääkö värit olla jotenki eriteltyinä kuvina?

tapani

• Vieras
« Vastaus #3 : 28.06.2009 klo 12:56:06 »
hmm, parasta ois kysyä suoraan painosta mutta luulisin että ihan pdf jossa foliopainettavat jutut on eri layerillä... tai ei mulla oikeastaan oo hajuakaan miten tuollaset painohommat käytännössä menee :)

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #4 : 28.06.2009 klo 14:15:02 »
Se on käytännössä viides väri. Olipa se joko joku painoväri tai folio, niin sille voidaan tehdä illussa joku spottiväri, ei siis muunneta prosessi- eli cmyk-väriksi. Eli anna ääriviivalle joku spottiväri ja merkkaa siihen nimeksi vaikka että "kulta" ja sitten kerrotaan painolle, että tää painetaan kultavärillä tai tehdään foliopainatus. Näin olen ymmärtänyt, kannattaa tarkistaa painosta. Kyllä ne vastaa.

Timo

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #5 : 28.06.2009 klo 14:23:34 »
Ool rait. Tattista!

8]

Ossi Hiekkala

• Archipictor
  • Jäsen
  • archipictor.com
« Vastaus #6 : 29.06.2009 klo 08:29:24 »
En ole itse ikinä käyttänyt mutta mikäli haluaa metalliväreistä uskottavat, on paras käyttää foliopainatusta, sanoivat minulle isot pojat.