Kirjoittaja Aihe: Viikon sarjakuvat...mitä kannattaa lukea?  (Luettu 82767 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
Vs: Viikon sarjakuvat...mitä kannattaa lukea?
« Vastaus #45 : 18.09.2009 klo 13:37:16 »
Ensi viikon settiä:

28 Days Later 2 Eka osa oli jonnkin sortin pieni positiivinen yllätys Näytettä

Detective Comics 857 Edelleen Williams III:n upeaa Batwomania

Dungeon: Early Years 2 Huumorifantasian aatelia vaikka Early Yearsin taide on sarjan heikointa
Juttua yms yleisesti sarjasta

No Hero 7 Ellisin mainio minisarja päättyy Näytettä edellisestä numerosta

Lönkka

• Jäsen
« Vastaus #46 : 07.10.2009 klo 00:06:15 »
Olisiko vuoden paras viikko luvassa?

Criminal: Sinners 1 Brubakerin ja Philipsin hard boiled sarja on yksi parhaimpia nykysarjakuvia. Näytettä

Crossed 7 Haastattelu jossa Ellis sanoo Crossedin olevan “the most disturbing and fucked up thing” mitä on koskaan kirjoittanut.

Grandville Bryan Talbotin uusi stoori suoraan alppuna! Joulu tulee siis 2,5 kuukautta etuajassa! Näytettä
Massiivisen Talbot -haastattelun eka osa

King City 2 Tämän kanssa menee oma aikansa ennen kuin päästään matskuun jota ei ollut Tokyopopin alpparissa. Näytettä

Planetary 27 Erään maailman kovimman sarjakuvan piiiitkään odotettu vika numero. Näytettä

Starr the Slayer 2 Jaa-a, Den Liteksi kai tätä voisi kutsua... Näytettä

Lisäksi tulevat Witchfinder 4 ja varmaan 18 kuukautta myöhässä War Heroes 3.
Ekan aiempia numeroita olen hehkuttanut linkkeineen jo aiemmin ja ei järin ihmeellisen jälkimmäisen näytettä löytyy täältä.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #47 : 07.10.2009 klo 00:17:15 »
Olisiko vuoden paras viikko luvassa?
...

Crossed 7

Grandville

Witchfinder 4

jo noilla kehtaa väittää niin. Kotimaassakin ansioidutaan mutta nämä ovat kyllä hienoa settiä.
Planetaryn olemassaoloon en vielä kehtaa uskoa, mutta kun näin ennakkosivuja talbotin Grandvillestä ...Luther Arkwright mutta kepeänä antroiluna?

Lönkka

• Jäsen
« Vastaus #48 : 07.10.2009 klo 22:23:52 »
Planetaryn olemassaoloon en vielä kehtaa uskoa
;)
Mä raportoin heti kun tuo myyttinen esine on mulla lapasissa...

EDIT:
Aieeee -totta se on!
I can hardly contain myself.
« Viimeksi muokattu: 09.10.2009 klo 16:05:32 kirjoittanut Lönkka »

Lönkka

• Jäsen
« Vastaus #49 : 16.10.2009 klo 11:40:49 »
Tällä viikolla aika lailla peruskauraa mitä on aiemminkin tullut hehkutettua eli uudet numerot sarjoista BPRD: 1947 (#4), Hellboy: Wild Hunt (#7), Red Herring (#3), Scalped (#32) sekä Walking Dead (#66).

Peruskauraa lienevät:
Anchor 1 Näytettä

Deadpool 900 (mukana myös rikollisen aliarvostettu Kyle Baker) Näytettä sekä lisää näytettä

Myös Ben Templesmithin ihan OK Groom Lakesta näyttää tulevan alppu. Parikin näytettä

Edit:
Alppupuolellahan näkyi tulevan Fantagraphicsin ihan tolkuttoman komea ja tuhti Tardin You Are There (näyte-video! sekä haastattelu Tardin julkaisemisesta Fantagraphicilta ja luonnollisesti myös näytettä) sekä Dark Horsen Noir -antologia (näytettä), jossa on mukana mm. sellaisia nöösipoikia kuin Paul Grist, David Lapham, Dean Motter, Rick Geary, Ed Brubacker, Sean Philips, Biran Azzarello, Fábio Moon, Gabriel Bá sekä Fillbächin veljekset.

Heh, edellisestä listasta jäi puuttumaan Gemstonen tuorein EC kokooma eli Frontline Combat, joka ilmestyi "vain" 18 kuukautta myöhässä. Olin tosin jo pelännyt että Steve Geppin taloudelliset sössimiset ja vaikeudet olisivat lopettaneet koko sarjan julkaisun. Hieno homma että näin ei ole käynyt. Tosin harmittaa että tuli juuri reilu kuukausi sitten hankittua nuo aiempina kokoomina kun tämän ilmestymiseen ja sitä kautta ennakkotilauksen saapumiseen en enää jaksanut uskoa :(
No, kyllä näiden sällien (Harvey Kurtzman, Wally Wood, Jack Davis, John Severin, Will Elder) rustauksia voi ostaa pariinkin kertaan...
« Viimeksi muokattu: 16.10.2009 klo 17:25:18 kirjoittanut Lönkka »

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #50 : 17.10.2009 klo 20:10:53 »
Peruskauraa lienevät:
Anchor 1 Näytettä

Jaa että tässäkö sinun panoksesi tämän viikon uutuuksiin ja Halloween tavaraan? :police:
No, oli miten oli...Tämmöistä tuli menneellä viikolla mainittujen lisäksi:

Viikon ennakkosuosikki:

Life Undead
-Lostin kirjoittajan Paul Z:n ensimmäinen sarjakuva.
David Mears ei ole aivoton zombie. Hän ei ole mieleton tappokone joka pureksii lihaa. Hän on New Orleansin poliisi, täynnä Voodoo henkien kostoa. Ja hän on täällä takaisinmaksun vuoksi. Metsästäen Haitin huumelordia, joka tuomitsi hänet elämään ilman tunteita, ilman sielua…elävän kuolleen elämään.

DC

House of Mystery Halloween Annual #1
-House of Mysteryn Halloween spesiaalissa Fig löytää naamion, jolla hän näkee näkyjä kaikista paikoista joissa naamio on ollut. 48 sivuisessa annualissa mukana tekijöissä kirjoittaja Matthew Sturges ja piirtäjät Luca Rossi ja Jose Marzan Jr. Mukana myös lyhyt tarinoita Vertigolla Hellblazerissa kunnostautuneilta Peter Milliganilta, Giuseppe Camuncolilta ja Stefano Landinilta. Ja Madame Xanadussa kunnostautuneilta Matt Wagnerilta, Amy Reeder Hadleyltä ja Richard Friendiltä. Lisäksi mukana ensimmäistä kertaa 8 vuoteen Merv Pumpkinhead tarina, josta vastaavat Bill Willingham, Mark Buckingham ja Kevin Nowlan.

Blackest Night Batman #3
-Batmanin oman Blackest Nightin päätös.

Muut

Perhapanauts Halloween Spooktacular
-Kolme kauhistuttavaa Halloween tarinaa iloksi, nautinnoksi ja hämmästykseksi.

Asylum of Horrors #2
-Tämä antologia sisältää kokoelman häiriintyneitä tarinoita kauhufaneille.
Ohjelmoija joutuu ongelmiin ahneen tyttöystävänsä kanssa, “Survival Extinction Z” sijoittuu post-apocalyptiselle maapallolle, jossa valtavat jättimadot luovat tuomiopäivää (Armageddon), mies löytää totuuden ja kauhun klassisesta maalauksesta, ja hullu tiedemies yrittää löytää lähdettä äänelle päänsä sisällä.

Clive Barkers Seduth 3-D #1
-Kauhun mestari Clive Barker kertoo meille upouuden, itsenään seisovan 3-D tarinan. Mukana Eisner palkittu piirtäjä Gabriel Rodriguez (Locke & Key)!
Kun juhlittu arkkitehti Harold Engle kohtaa arvottoman timantin, hän ei voi mitenkään varautua sen kauheaan kiroukseen.

Haunt #1
-McFarlanen ja Kirkmanin Haunt on täällä.
Salaisen agentti veljensä haamun ohjastamana Daniel joutuu nyt ratkaisemaan hänen veljensä murhan ja pelastamaan maailman.-Tai kuolla sitä yrittäessä. Kaikki alkaa tästä.

Hector Plasm Totentatz One Shot
-Invincible Presents: Atom Eve:n takana ollut luova tiimi palaa alkuperäisluomuksensa pariin. Nykypäivän muinainen kultti, jonka jäsenten tehtäviin kuuluu elävien suojeleminen kuolleilta ja kuolleiden suojeleminen eläviltä.

Veil #4
-IDW:n uusin kummitustarina päättyy.
Kylä on kuolemassa ja Slug Man aikoo syntyä meidän puolella huntua.
Samaan aikaan kun koko Crooksvillen väki on tullut hulluksi, Chris Luna joutuu todistamaan kauhua joka hajoittaa hunnun palasiksi, voimattomana pysäyttämään sitä.

Muita kuin kauhujulkaisuja

Beyond the Wall #1
-Rooman Imperiumin lonkerot ovat vallanneet Britannian saariston.Marcus Malleoulus, armeijan veteraani, on joutunut tyrannin pettämäksi. Nyt, karkoitettuna Hadrianin muurin toiselle puolen, hän kohtaa ennenkuulumattomia vaaroja taistellessaan tietään takaisin…yrittäen selvitä hengissä kunnes hän saa kostonsa.
« Viimeksi muokattu: 17.10.2009 klo 20:12:47 kirjoittanut Michael Riddle »
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Lönkka

• Jäsen
« Vastaus #51 : 17.10.2009 klo 21:36:12 »
Jaa että tässäkö sinun panoksesi tämän viikon uutuuksiin ja Halloween tavaraan? :police:
No, oli miten oli...
ööö,
7 lehteä ja kolme alppua ei sitten ole sopiva panos?

Niin ja ei noista jo moneen kertaan mainituista lehdistä kannata ännänteen kertaan hehkuttaa. Eikä mulla ole kiinnostusta, eikä aikaakaan, kirjoitella mitään juonikuvauksia ennakkotietojen pohjlta. Näytteet onneksi kertovat enempi jos joku sattuu joistain kiinnostumaan.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #52 : 17.10.2009 klo 23:15:05 »
ööö,
7 lehteä ja kolme alppua ei sitten ole sopiva panos?

Meinasin lähinnä sitä, että menneellä viikolla ehti alkaa ainakin 5 täysin uutta sarjaa. Ihmettelevin vaan, että etkö halua vaihtelua noiden jo tutuksi tulleiden lisäksi?

Itse ainakin kyllästynyt hetkeksi Hellboyihin, Scalpediin ja jopa Walking Deadiin yms. Siirsin jo viime viikolla suosiolla tuonnemmaksi ison läjän tutusta tavarasta...
ja luin pääasiassa vain ykkösnumerot.

Minun pitäisi kai seuraavaksi lukea kuukausi pelkkää mangaa tms. ettei tule Länsimaiseen sarjakuvaan allergiaa...

Eikä mulla ole kiinnostusta, eikä aikaakaan, kirjoitella mitään juonikuvauksia ennakkotietojen pohjlta. Näytteet onneksi kertovat enempi jos joku sattuu joistain kiinnostumaan.

Itse en jaksanut etsiä pitkin nettiä näyttöjä. Kopsasin esittelyt suoraan toisaalta, ja muokkasin lyhyemmäksi. Vaikka kuinka tulee uutta, niin alkaa omissa silmissä jo tuntumaan niin samalta, että ei sitä enää jaksa hirveemmin ihmetellä.
Saisi joku mangapuolelta kirjoittaa tähän ketjuun vaihteeksi mitä tarjontaa siellä ois...
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
« Vastaus #53 : 18.10.2009 klo 13:15:45 »
Kuinka moni kvaakkilaisista seuraa viikoittain ilmestyviä lehtiä. Lönkkä vissiin työnsä puolesta, mutta veikkaan suurimman osan lehtien seuraajista hakevan lehdet torrenttina tai jotenkin muuten. Vai miten on?

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #54 : 18.10.2009 klo 13:39:29 »
Kuinka moni kvaakkilaisista seuraa viikoittain ilmestyviä lehtiä. Lönkkä vissiin työnsä puolesta, mutta veikkaan suurimman osan lehtien seuraajista hakevan lehdet torrenttina tai jotenkin muuten. Vai miten on?

no minä mutta kun en perusta torrenteista niin pitää taistella niin jälleenmyyjien kuin eri nettikauppojen kanssa ummet lammet.
puhtaasti harrastajapohjalta(l.oma kiinnostus), siis, ei töiden puolesta.

Meinasin lähinnä sitä, että menneellä viikolla ehti alkaa ainakin 5 täysin uutta sarjaa. Ihmettelevin vaan, että etkö halua vaihtelua noiden jo tutuksi tulleiden lisäksi?

Itse ainakin kyllästynyt hetkeksi Hellboyihin, Scalpediin ja jopa Walking Deadiin yms. Siirsin jo viime viikolla suosiolla tuonnemmaksi ison läjän tutusta tavarasta...
ja luin pääasiassa vain ykkösnumerot.

Minun pitäisi kai seuraavaksi lukea kuukausi pelkkää mangaa tms. ettei tule Länsimaiseen sarjakuvaan allergiaa...

tuota taisit unohtaa mitä ketjun aloitusviestissä sanotaan:
Esimerkiksi Graham Crackers listaa joka viikko uusimmat sarjakuvat.
Mutta mitä niistä oikeastaan kannattaa lukea?

.......Kertokaa myös ihmeessä viikon parhaimmat, lukemisen arvoiset sarjakuvat.

Lönkka kertoi mitkä hänestä niitä ovat, ei mitkä ovat uusimpia.

Life undead on tilauksessa jotta voi vertailla onko Zombie copin kanssa kovastikin erilainen.

Lönkka

• Jäsen
« Vastaus #55 : 18.10.2009 klo 21:06:29 »
Kuukaudessa tulee hankittua noin 70 eri lehtinimikettä. Uusiakin sarjoja on useimmiten mukana, mutta valitettavasti enin osa julkaistavasta materiaalista on kuitenkin parhaimmillankin aika keskinkertaista.
Keskinkertaisuus ei ansaitse useimmiten mitään mainintaa, ainakaan minulta.

Useimmiten en osta jotain sarjaa vaan siksi että se on uutta vaan rankkaan keskikkertaisimmat vaikuttavan bulkkiköntsän suoralta kädeltä pois. Toki aina välillä sattuu virheitä ja esmes Walking Deadin kanssa taisi mennä noin vuosi ennen kuin päädyin joka puolelta tulevien hehkutusten pohjalta ylitse siitä että sarja olisi muuta kuin jonninjoutavaa bulkki-Imagea.

Joo, ammattikirjallisuuttahan tässä luetaan, mutta noiden seuraamien takana lopulta on se rakkaus sarjakuvaan.

Torrenteista en tiedä yhtikäs mitään.
Olen hamsteri.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #56 : 20.10.2009 klo 22:32:56 »
Kiitos Lönkkä, tuntui pöhköltä lukea ajatuksiasi viikon tarjonnasta, kun ei oikein tiedä millä metodilla itse noita "hamstraat". Hyvä että selvensit!

mutta veikkaan suurimman osan lehtien seuraajista hakevan lehdet torrenttina tai jotenkin muuten. Vai miten on?

Tuo on aika leimaavaa, oli piratismista sitten mieltä mitä tahansa.

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
« Vastaus #57 : 21.10.2009 klo 12:33:29 »
Tuo on aika leimaavaa, oli piratismista sitten mieltä mitä tahansa.

Se koira älähtää, joka... En kylläkään ole täällä tuomitsemassa ketään, ihmettelen vaan ihmisten viitseliäisyyttä lukea pätkittäin. Itse ostelen tradeja, koska ne on ilman mainoksia ja aina joku kokonaisuus kasattuna.

Lönkka

• Jäsen
« Vastaus #58 : 21.10.2009 klo 20:33:48 »
Kiitos Lönkkä, tuntui pöhköltä lukea ajatuksiasi viikon tarjonnasta, kun ei oikein tiedä millä metodilla itse noita "hamstraat". Hyvä että selvensit!
Lähinnä ostan vain sitä matskua mistä tykkään, tai luulen tykkääväni, edes jollain tasolla eli jossa on hyvä kässääjä ja/tai piirtäjä. Joskus (Dave Stewart tai Dave McCaig) jopa värittäjä riittää. Enin osa perushutusta jää auttamatta hankkimatta. Perusamerikkalainen "täs ois niinku sikana poseerauksia, valtavii hauixii ja tissei ja sit äxönii kans" -materiaali ei kyllä iske ja sitähän valitettavasti kovin suuri osa tarjonnasta tuolla on. Pätee myös kahden ison eeppisiin juonikuvioihin.

Omat ostopäätökset tulee tehtyä paria kuukautta ennen julkaisua Diamondin katalookin pohjalta.

Ja kuten tämän ketjun ja blogini sisällöstä voi huomata, ovat nuo tähän ketjuun paiskatut "listat" yhteenvetoja blogistani, jossa esittelen nuo tarkemmin.
Oho, aika HC!
Olin kuvitellut aiemmin että noi olisi olleet vaan jotain käännöksiä joidenkin ulkomaisisten fanboy -hehkutussaittien jutuista. My bad.

ihmettelen vaan ihmisten viitseliäisyyttä lukea pätkittäin. Itse ostelen tradeja, koska ne on ilman mainoksia ja aina joku kokonaisuus kasattuna.
Kaikki hyvät jutut ei tule edelleenkään ikuna tradeina.

Sitä paitsi lehdet on mukavia.
Työn alla on juuri reilun tusinan ekan Love & Rocketsin hankkiminen irtolehtinä. Kun sarjaa rupesi aikoinaan lukemaan ostin löytyvät irtolehdet ja sitten ihan alkupään alppuina. Vastikään päädyin siihen että kyllä nuo kaikki irtolehtinä pitää olla. Enää puuttuu kolme numeroa (1, 5 ja 6) -kun ne saapuvat pitänee lukea koko satsi putkeen.

Niin ja molemmille tiedoksi Lönkassa ei ole ä:tä ;)

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #59 : 21.10.2009 klo 20:42:49 »
Kaikki hyvät jutut ei tule edelleenkään ikuna tradeina.

Sitä paitsi lehdet on mukavia.

Kyllä juurikin näin.
Useammastakin aivan helmestä sarjasta(joiden bongaus sen bulkin joukosta on joskus haasteellista) ovat ja jäävät vieraiksi vain tradeja lukeville.

Ja itse olen usein ottanut lehden tai pari kokeeksi(ja kironnut karvaasti kun Diamond tms onnistuu hassaamaan lehden välistä...grrr)