Kirjoittaja Aihe: Sarjakuva markkinointivälineenä  (Luettu 16509 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PurPur

  • Vieras
Vs: Sarjakuva markkinointivälineenä
« Vastaus #45 : 08.05.2009 klo 14:34:39 »
Täältähän Tanian voi ladata, luultavasti ihan laillisesti.

www.esa.int/esapub/br/br219/br219.pdf

Taiteelliselta kannalta katsoen on kyseinen teos tosiaan kuiva kuin päre, kosmisesta aiheestaan huolimatta.
« Viimeksi muokattu: 08.05.2009 klo 14:37:33 kirjoittanut PurPur »

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 496
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Sarjakuva markkinointivälineenä
« Vastaus #46 : 08.05.2009 klo 14:58:04 »
Täältähän Tanian voi ladata, luultavasti ihan laillisesti.

www.esa.int/esapub/br/br219/br219.pdf

Taiteelliselta kannalta katsoen on kyseinen teos tosiaan kuiva kuin päre, kosmisesta aiheestaan huolimatta.

Ja loppuun on kuitenkin oitäny lisätä tekstiä pirusti. Eikö asioita kerrottukaan sarjakuvassa? Ei jaksa lukea, enkä oo vielä koskaan nähny teknisesti yhtä kehnolaatuista PDFää, kuvia pakattu äärimmilleen.
Oliskohan tämän voinu tehdä Leloupilla ja Yoko Tsunolla?

Timo

tertsi

  • Vieras
Vs: Re: Sarjakuva markkinointivälineenä
« Vastaus #47 : 08.05.2009 klo 16:53:54 »
Niilo Pielisessä oli kerran Nauravan lehmän juuston mainos. Söin sitä Espanjassa, maistui samalta kuin Lidlin Suomessakin myymä kopio.
Tämmöinen tuli vastaan...
« Viimeksi muokattu: 08.05.2009 klo 16:55:33 kirjoittanut Tertsi »

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 557
  • Kuka mitä häh?
Vs: Sarjakuva markkinointivälineenä
« Vastaus #48 : 11.05.2009 klo 23:50:34 »
Oi iloisia vanhoja aikoja...

“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Holle

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 345
Vs: Sarjakuva markkinointivälineenä
« Vastaus #49 : 27.08.2009 klo 22:12:08 »
Perustimme yrityksen ja tein sille saman tien suoramainoksen. Toivottavasti tehoaa.

 
Sarjakuvat ja kuvitus
http://www.verikoirat.com

tinsel

  • Jäsen
  • Viestejä: 12
  • Elämä näyttää siedettävältä mulkosilmälinssin läpi
Vs: Sarjakuva markkinointivälineenä
« Vastaus #50 : 13.10.2012 klo 13:02:42 »
Länsi-Saksassa tehtiin 60-luvulla ja 70-luvun alussa lehtimainossarjakuvia. Niiden totetustapa oli mustavalkoiset valokuvat, stoorit muistuttivat Juliet Jonesin sydän -tyyppistä kioskiviihdettä. Ei vain ole jäänyt talteen yhtään esimerkkiä. Sen sijaan tämä samassa tyylilajissa tehty 4-värinen, tavallaan aika liikuttava hömppäily helmikuulta 1965.

tinsel

  • Jäsen
  • Viestejä: 12
  • Elämä näyttää siedettävältä mulkosilmälinssin läpi
Vs: Sarjakuva markkinointivälineenä
« Vastaus #51 : 13.10.2012 klo 14:05:33 »
Toinen vähän epätavallisempi esimerkki sarjakuvasta mainosvälineen ... tosin voidaan olla isosti eri mieltä, onko tämä "aito" sarjakuva vai ei, mutta siinä on sarjakuvalle tunnusomaisia piirteitä (piirrettyjä karrikatyyrejä, juoni jatkuu kuvaruuduissa, saadaksesi koko stoori hanki kaikki kortit):

Philadelphialaisen pukukoruliikkeen mainoskorttisarja vuodelta 1881.