Kirjoittaja Aihe: Softat/ PSP (Paint Shop Pro)  (Luettu 5916 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

J.M:salo

• Jäsen
Softat/ PSP (Paint Shop Pro)
« : 06.04.2004 klo 20:31:23 »
Mistä löytyisi kiva sivu jolta voisi nopeasti katsoa "tippejä" kuvan väritykseen PSP:tä hyväksikäyttäen? Ei välttämättä mitään hienouksia, mutta että ylipäänsä oppisi basicit. Itse kun en osaa ohjelmalla tehdä muuta kuin siivota jälkeä ja puhdistaa skannattuja (mv) kuvia. Värittäänki haluaisin oppia.

Osaisiko joku neuvoa hyvän sivun, tai antaa itse jonkun kivan diaesityksen? KTHX :P
« Viimeksi muokattu: 10.01.2005 klo 13:34:37 kirjoittanut Reima Mäkinen »

Jukka Koivusaari

• Jäsen
Re:PSP:n käyttö kuvan värittämiseen
« Vastaus #1 : 08.04.2004 klo 14:08:07 »
Yksinkertaisemmissa hommissa riittä, kun ottaa väritettävän pohjakuvan päälle uuden kerroksen (new raster layer) ja laittaa suodattimeksi "darken"
(= Musta näkyy läpi).
« Viimeksi muokattu: 08.04.2004 klo 14:09:00 kirjoittanut Jukka Koivusaari »
----  https://huuskamuikkula.blogspot.com/

• Jäsen
« Vastaus #2 : 08.04.2004 klo 23:14:03 »
Tein kuten Napparin antama linkki neuvoi. Kun kerran alkaa jotain opettelemaan, sen voi yhtä hyvin oppia kunnolla. Kiitos Jukka, Nappari, että vaivauduitte vinkkejä kirjoittaan.

Eli näin. Miltäs näyttää? Jos värit on outoja, niin syyttäkää värisokeuttani. Syy minkä takia olen värittämisen oppimista työntänytkin niin pitkään eteenpäin :P
« Viimeksi muokattu: 08.04.2004 klo 23:15:36 kirjoittanut Justen »

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #3 : 08.04.2004 klo 23:45:36 »

Eli näin. Miltäs näyttää?

Aina tuo sen edellisen voittaa!

• Jäsen
« Vastaus #4 : 08.04.2004 klo 23:48:06 »
Tuo kuulostaa ihan siltä kuin "Se sun edellinen avas oli ku ripuli. On tämäki paskaa, mutta ainakaan se ei ole löysää". :P

Sika

• Jäsen
Re: Softat/ PSP (Paint Shop Pro)
« Vastaus #5 : 05.04.2006 klo 11:56:04 »
Olen tässä miettinyt että siirtyisin kokonaan pois vareohjelmien käytöstä. Siispä ajattelin että ostaisin tuon uusimman paint shop pron. Hintaa näyttäisi olevan jotain 120 euroa. Riittääkö tuo ohjelma, ettei tarvitse ostaa sitten jotain toistakin ohjelmaa. Jos vaikka joskus saisin tehtyä jotain ihan painoon asti niin eikös tuollakin saa cmyksi käännetty tiedostot ja layreit on sun muut. Ja varmaan saan brushejakin.Ja saakohan jostain halvemmalla. Informoikaa minua.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #6 : 05.04.2006 klo 12:19:44 »
Kyllähän sen pitäisi riittää. CMYK-muunnin ei ehkä ole ihan paras ollut aikaisemmissa versioissa, mutta pääasia, että sitäkin saa. Tasot löytyy PSP:stä ja muutenkin on aika pitkälle Photoshopin kaltainen.
MBnetin hintaseurannan mukaan PSP X:n hintahaarukka on 115-138. Sillä 120 eurolla kun saa, niin on ihan hyvä hinta.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • /* You are not expected to understand this. */
« Vastaus #7 : 05.04.2006 klo 13:15:03 »
PSP X kuulemma meni vähän takapakkia 9:stä. Mutta minä olen vielä versiossa 7 (vaikka on minulla 8:kin, mutta pidän enemmän 7:stä).

Photoshop CS2 on rautaa joihinkin asioihin, mutta PSP 7 on niin helppo ja nopea.

Mutta mikäs värittelijä minä muka olen, höh.
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

Sika

• Jäsen
« Vastaus #8 : 05.04.2006 klo 14:48:35 »
Lainaus
PSP X kuulemma meni vähän takapakkia 9:stä

Voitko tarkentaa, mitkä asiat ovat menneet huonommaksi?

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • /* You are not expected to understand this. */
« Vastaus #9 : 05.04.2006 klo 15:26:41 »
Voitko tarkentaa, mitkä asiat ovat menneet huonommaksi?

Corel (Painterin tekijä) osti PSP:n Jascilta 9:n aikoihin. PSP X on ilmeisesti sen jälkeen vahvasti keskittynyt valokuvien retusointiin ja käsittelyyn ja Painter on (edelleen) maalareiden työkalu. En tiedä onko mitään toiminnalisuutta varsinaisesti poistettu (webbilähteet on ristiriitaisia tästä), mutta kuulemma ainakin käyttöliittymä on mennyt kökömpään suuntaan. Layereiden käsittelyä oli kai muuteltu jne.

Kai täällä joku oikea ysiä ja kymppiä käyttänyt on joukossa?

Vaikka olen tykännyt PSP:stä oikeasti, olen silti aikonut siirtyä Photoshoppiin mm. Pen Toolin vuoksi. (Jees. Olen kummallinen.)
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.