olen muuten useasti miettinyt että onko moraalisesti tosi arveluttavaa osallistua kemiin kun suurimpana motiivina on se alppari jonka sieltä sitten saa...?
Tuskinpa se arveluttavaa on. Jos olet jopa vähän opettanut sarjakuvien tekoa, niin luultavasti teostesi taso ei ole aivan sitä pahinta jöötiä, mitä sinne lähetetään. Kyllä sinulle varmaan mielellään lähetetään alppari. Monet surkeammatkin tuhertelijat (minä!

) sen sieltä saavat, vaikka raati olisikin lähinnä kärsinyt tarkkaillessaan heidän tuotoksiaan... Tuskinpa VOITTO, eli paremmuuden tavoittelu on yhtään moraalisempi syy osallistumiseen.
tuosta wilpurin jutusta tuli mieleen: oon ollu muutamaa sarjispajaa ala-asteella pitämässä. kun lapsilla on tarinanteko tyssännyt ja olen menny möläyttelemään jotain ideoita että mitä jos tai entäpä vaikka, niin aika yllättävän hyvin ne mun jutut valmiista työstä löytyy. saattaa olla vielä vähän hiomista näissä opetushommissa?
Nykynuoriso (johon itsekin vielä kuulun

) ei enää lue (minä luen 8)). Mielikuvitusta ei joudu käyttämään, jos aina katsoo elokuvia tai pelaa tietokonetta (tai pleisteissöniä). Lapsille/nuorille ei tarjota tarpeeksi tilaisuuksia kuvitella ja antaa mielikuvituksena liitää.
Kun on muodin orja viidenvanhana ja kaikki uusimmat rojut, kuten kännykät pitää heti saada, ei lapsella ole aikaa olla lapsellinen, eli leikkiä ja piirrellä ja istua pihanurmikolla tuijottamassa etanan hidasta vaellusta kohti kivenkoloa. Jos pitää olla viileä, cool ja katu-uskottava jo lapsena, niin ei siinä helposti pääse syntymään rikasta mielikuvitusta, joka OMASTA MIELESTÄNI voi syntyä vain olemalla lapsi lapsena, ja KÄYTTÄMÄLLÄ mielikuvitustaan.