Mulle vuoden sarjistapaus on Franquin-näyttely Pariisissa. Vaikka menenkin sinne vasta ensi vuoden tammikuussa.

Joten on erittäin todennäköistä, että se on myös ensi vuoden sarjistapaus meikäläiselle!
- Albumeista on jäänyt mieleen Joonas-uusintapainos.
- Ja Kivinen meri antoi toiveita Natashan uudelleen tulemisesta, vaikkei se ollut albumina kuin tollainen 7-.
- Minä Lewis Trondheim oli myös mukava lukea kerran. Ja se näyttää hyllyssä hyvältä!
Uutuussarjakuvia tuli luettua erittäin vähän. Persepolikset, Kekkoset, Palestiinat, Herrasmiesliigat lukematta.
Seuraava hankinta taitaa olla Uniin tunkeutuja, Tim ja Tom. (Muistaakseni ihan viihdyttävä tarina, joskin Willin piirrostyyli saattaa olla jo hieman vanhanaikaista. Ainakin se Louvre juttu oli aika mitätön. Mutta Nonarissa aikoinaan tullut majakka-dekkari oli oikein hyvä.).
Ja jossain vaiheessa pitää lukea Luupäät. On niitä sen verran kehuttu!
Vancen piirtämä Marshal Blueberry Akateemisen hyllyssä näytti hyvältä.
Mukava kuulla, että Jerome K. Jerome Blochea julkaistaan suomeksi. Mulla on yksi albumi ja ihan mukavaa perussarjakuvaa. Tulisipa vain albumeina noi, eikä piilotettaisi jonnekin Bengalin viidakon uumeniin.
Vuoden 2004 päällimmäiseksi tunteeksi on jäänyt haikea toive, että Ranskan ja Belgian viihteelliset sarjakuvat saisivat Suomessakin markkinaosuutta: Les Innommables, Spoon et White, Polstar, Jonathan Cartland, Le Vagabond des Limbes, Jack Palmer, Moucherot, La Quete L'Oiseau du temps, Dans les Villages, Comanche, Achille Talon, Les Naufrages du Temps jne. Tarjontaa on...
MUTTA onko kysyntää?
Jysäystä ootellaan!