Kirjoittaja Aihe: L-Ä-P-I-M-U-R-T-O-!  (Luettu 2825 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

zippie

• totinen tuhristelija
  • Jäsen
  • aah! päätä polttaa!
L-Ä-P-I-M-U-R-T-O-!
« : 23.02.2008 klo 16:50:44 »
Ensimmäistä kertaa kokeilen käyttää terää sarjakuvaa tehdessäni toimii hyvin...mutta kumpi on parempi; sellainen jossa on mustetankki vai sellainen kastettava? Mulla on nyt tankillinen mutta se kuivuu aika nopeesti ja kun yrittää ravistaa sitä niin että sieltä tulis jottain niin sehän roiskuu, että kannattaisko vaihtaa sellaseen mustepurkkiin?
zippie

Rami Selin

• Jäsen
  • Uskon kaiken
Vs: L-Ä-P-I-M-U-R-T-O-!
« Vastaus #1 : 23.02.2008 klo 17:36:40 »
Harmikseni en ole koskaan kokeillut tuollaista patruunan omaavaa kynäterää. Ilokseni voin tosin sanoa sen, että mustepullot eivät ole minulle olleet koskaan riesa (paitsi silloin kun ne kaatuvat lattialle, housuille, paidoille jne.)
Eli jos kynä ei tunnu toimivan, suosittelen kokeilemaan tätä perinteistä. Kokeilu ei paljoa maksa.

zippie

• totinen tuhristelija
  • Jäsen
  • aah! päätä polttaa!
« Vastaus #2 : 23.02.2008 klo 20:09:12 »
Totta, Se on paljon mitä piirrän joten se on pieni summa mitä tähän harrastukseen laittaa.
zippie

Johannes

• Jäsen
« Vastaus #3 : 23.02.2008 klo 22:58:49 »
Itse käytin kauan sitten Rotringin säiliöllistä kynää, johon oli samanlaisia teriä kuin puuvartisiin. Ongelma oli silloinkin nopea tukkeutuminen ja räiskyminen.

Walkin paperin muuttuessa vuosia sitten rautateriä (mainittu kynä ja rapidot) kestämättömäksi, tuli vaihdettua Piloten kuitukärkikynään, jolla saa eläväistä viivaa kättä keventämällä ja painamalla.

Ohessa oleva näytesutaisu on tehty 0,3 vahvuisella kynällä 100 g/m2 tulostinpaperille, joka kestää kumittamista.

zippie

• totinen tuhristelija
  • Jäsen
  • aah! päätä polttaa!
« Vastaus #4 : 15.03.2008 klo 12:57:03 »
Oonko oikeesti alottanu tällasenkin aiheen?! Nyt terä on meikäläiselle jo tuttu juttu.
zippie