Painotuotteen valmistamisessa olis joka tapauksessa syytä käyttää ammattilaista.
Ja mistäs aloitteleva omakustantaja sitä ammattilaista hakee?
Mutta ei se mitään taikuutta ole (sanoo tää koulutettuna painograafikkona, entisenä kirjapainotyöläisenä ja entisenä lehti-AD:na). Olennaista on tietää, onko paperi pinnoitettua vai pinnoittamatonta, ja valita siihen sopiva profiili (coated tai uncoated), tietää mitkä ovat mustan ja valkoisen pään prosentit sävykuvissa (paljonko piste leviää paperin imukyvystä johtuen), ja muistaa että värit ovat painettaessa aina CMYK-värejä (painetaan neljällä ajokerralla) tai erikseen määriteltujä spottivärejä (painetaan niin monella ajokerralla kuin värejä on).
Luetko sä näitä omia kirjoituksiasi ollenkaan ?

Henkilökohtaisesti jos en tietäis mistään mitään, en menis kuuntelemaan faktorin kettuilua paikan päälle,
Mikä on faktori ? Kysyy kuusi omakustannetta painattanut graafisen alan itseopiskelija. Ihan rehellisesti. Kuulen ensimmäistä kertaa , että kirjapainoissa on joku faktori ja faktori vielä kettuilee.
Miksi olettaisin jonkun ihmeen fagtorin kettuilevan- mitä se sitten tässä yhteydessä tarkoittaakin- , jos en kerran tiedä mitä odottaa ?
lähettää se "korjauskierrokselle"
Miten mistään mitään tietämätön tietää odottaa "korjauskierroksia" ?
Ja sitten pitäisi vielä asioida kiinalaisten kanssa kieli- ja keskustelukulttuurimuurin yli.
Ja jos menee liian vaikeaksi, laittaa koko taittotiedoston. Kyllä ne siellä painossa heti näkee, voiko siitä painaa vai ei.
Niin , jos taitto-ohjelmaa on käytetty ja painossa saadaan sen työtiedostot auki.
Eikö tämä kaikki käy helpommin kun käy paikan päällä originaalien kanssa. Ja vaatii sitä asiakaspalvelua, josta maksaa.