Tervehdys,
olen uusi käyttäjä, mutta vanha (Marvelin) sarjakuvien ystävä. Innostuin puolisen vuotta sitten uudestaan supersankarisarjakuvista ja kävin kaivamassa vanhat kokoelmani vanhempien varastosta. Olen tässä täydennellyt vanhoja kokoelmiani, jotka koostuvat pääosin 80- luvun ja 90-luvun alun suomalaisista lehdistä.
Minulla on ollut nyt jonkin aikaa projektina mutanttiseikkailuiden kronologinen lukuprojekti (olen menossa -88 vuoden Ryhmä-X:ssä, Marauderit iskivät juuri). Omat lehteni päättyvät vuoden -92 loppuun. Sen jälkeinen Marvel universumi on minulle täydellinen mysteeri, mutta tarkoitus olisi hankkia uudempaakin materiaalia.
Tässä olisi muutamia kysymyksiä:
- en haluaisi tuhlata rahojani (ainakaan vielä

mihinkään rinnakkaistodellisuudessa tapahtuviin tarinoihin. Onko esim. Ultimate-lehdet tällaisia?
-ainakin toistaiseksi olen pitäytynyt suomessa julkaistussa materiaalissa. Onko vuoden -92 jälkeen tulossa katkoksia tarinaan (tyyliin -85 ja -86 vuosien väli). Jos katkoksia on, onko väliin jäävä materiaali mielestänne hankkimisen arvoista?
-onko odotettavissa kovinkin erilaista meininkiä? Ainakin Claremontin kirjoittamat tarinat taitavat loppua jossain vaiheessa.
Huom. Älkää spoilatko pahasti!