Kirjoittaja Aihe: Postituskuori?  (Luettu 4111 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • /* You are not expected to understand this. */
Postituskuori?
« : 15.03.2005 klo 12:15:39 »
Olen nyt omaa omakustannetta pykäämässä (itse asiassa aika loppusuoralla). Nyt alkaisi sitten olla aika miettiä näitä postituskuvioita. Millaisissa kuorissa postittelette omakustanteita?

Olen ostellut aika paljonkin omakustanteita, mutta pääosin Akateemisesta ja Makedoniasta, jolloin en ole niitä postissa saanut. Joitakin olen toki postitse tilannut, ja ihan tavallisissa kirjekuorissa ne ovat tulleet.

Omakustanteeni on A5-kokoa, ja jos siihen hommaa yksinkertaisen kirjekuoren ja maksaa postimaksun, postikulut (kuori+postimerkki) lienevät euron luokkaa. Aika moni varmaan on ihan tavalliseen kirjekuoreen ihan tyytyväinen...?
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

Hege

• väsähtänyt
  • Jäsen
Re: Postituskuori?
« Vastaus #1 : 15.03.2005 klo 12:23:19 »
Eiköhän se mitä kuoresta löytyy ole tärkeämpää kuin se millainen kuori on. Jos lehtesi on pehmeissä kansissa ja muutoinkin taipuvaa sorttia niin tavallinen kuori käy oivallisesti. Asemalta tilaamani Laikku03 tuli paksummasta pahvista tehdyssä kuoressa, osa omakustanteista on tullut kirjekuorissa jotka on lähetetty jo kolmatta kertaa (kustannustehokkuutta). Mutta jos kustanne kestää normaalissa kuoressa ehjänä ja kuoren sisäpuolella postin lajittelukoneiston läpi ei mitään ongelmia pitäisi olla vastaanottavassa päässä.
But pride -  where there is a real superiority of mind, pride will be always under good regulation.

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
« Vastaus #2 : 15.03.2005 klo 12:26:44 »
Eiköhän se mitä kuoresta löytyy ole tärkeämpää kuin se millainen kuori on.

Näin minäkin tuumasin. ;D Mutta ajattelin tarkistaa että mikä on yleinen käytäntö.
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,

tertsi

• Vieras
« Vastaus #3 : 15.03.2005 klo 12:29:24 »
Markku:
Pistätkö vähän tuota finanssipuolta esiin ja muutakin.

Missä painettu, montako sivua, millä ohjelmalla taitettu, mv/monivärikansi?, paljonko paino rokotti ja kaikkea muuta, josta tällaiselle tulevalle omakustantajalle voisi olla hyötyä?

Jookos?

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
« Vastaus #4 : 15.03.2005 klo 12:39:19 »
Tiedän, että vastukset eivät ole sitä mitä toivot, mutta
härifrån tvättas:

Missä painettu

Sisäsivut tuttavan kopiokoneella. Kansi on vielä harkinnassa.

montako sivua

40 (36 mustavalkosarjakuvasivua + värikannet).

millä ohjelmalla taitettu

Paint Shop Pro. (Siis kopioit kopiokuntoon...)

mv/monivärikansi?

Moniväri.

paljonko paino rokotti ja kaikkea muuta, josta tällaiselle tulevalle omakustantajalle voisi olla hyötyä?

Ei ollut painoa, maksan tuttavalle kohtuullisen korvauksen kopioista.

Oikeasti, täällä on paljon porukkaa jotka tietävät enemmän kuin minä, tämä on minun ensimmäinen "julkaisuni".  ;D Mäntylän Terolla oli mielenkiintoinen pienen budjetin julkaisukeskustelu täällä aikaisemmin.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #5 : 15.03.2005 klo 12:43:49 »
Danke schön, kuiteskin! ;D

Doc Lomapäivä

• Jäsen
« Vastaus #6 : 15.03.2005 klo 13:21:29 »
Postista saa Helposti-kuoria, joidenka postimaksu on maksettu valmiiksi. Niitä on monen kokoisia ja niissä on erilaisia paino- ja kokorajoituksia, mutta isommissa postitusrumbissa tulee kuori+merkki-järjestelmää halvemmaksi. Ne myydään 20 kappaleen paketeissa, eli kun aika kuluu ja postimaksut nousee, kuoret tulee ajan myötä aina halvemmaksi.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #7 : 15.03.2005 klo 15:00:48 »
Minä oon niitä Hegen mainitsemia, jotka käyttävät kolmatta kertaa samaa kuorta. Oon ajatellu niin, että tärkeintä on se, että lehti menee perille kunnossa. Samalla säästän omiani ja tilaajan rahoja, kun ei tarvitse erikseen pohtia kuorien hintoja.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
« Vastaus #8 : 15.03.2005 klo 15:17:27 »
Minä oon niitä Hegen mainitsemia, jotka käyttävät kolmatta kertaa samaa kuorta. Oon ajatellu niin, että tärkeintä on se, että lehti menee perille kunnossa. Samalla säästän omiani ja tilaajan rahoja, kun ei tarvitse erikseen pohtia kuorien hintoja.

Kun ottaa huomioon millaiset valtavat taloudelliset hyödyt tyypillinen omakustanteen tekijä saa (i.e. tappiolle menee kuitenkin), lienee ihan ymmärrettävää toimia noin.  ;D

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #9 : 15.03.2005 klo 15:41:44 »
Niin, ja mulla on taipumus ajatella hinnoittelua tyyliin 'ostaisinko itse tämän hintaisen ja tämännäköisen lehden'. Sen takia yleensä hirvittää sekin, että pitää lisätä hintaan postikulut, joka yhden lehden tapauksessa melkein tuplaa hinnna.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

V3§a V1tikain3n

• Jäsen
  • kersanttinapalm.com/
« Vastaus #10 : 15.03.2005 klo 20:37:14 »
Napalmiakin saa useimmiten kierrätyskuorissa. Kierrätyskuorien käyttö pelastaa maailman! Kierrättäkää ja maailma pelastuu !(muistaako kukaan vielä sitä viittatyyppiä joka jossakin hauskassa asiaohjelmassa jakoi kierrätysvinkkejä?)

PS. Olen odottanut että joku oikea julkihippi tekisi joskus vahingossa tilauksen, niin voisin laittaa Puolustusvoimien kirjeluoren matkaan...

Tuuk42

• Jäsen
  • "En pidä minään"
« Vastaus #11 : 16.03.2005 klo 18:34:12 »
Napalmiakin saa useimmiten kierrätyskuorissa. Kierrätyskuorien käyttö pelastaa maailman! Kierrättäkää ja maailma pelastuu !(muistaako kukaan vielä sitä viittatyyppiä joka jossakin hauskassa asiaohjelmassa jakoi kierrätysvinkkejä?)

Tokihan Ekomiehen muistamme.  ;D

Samassa ohjelmassa oli Maisteri Frangenin Niksinurkka.
« Viimeksi muokattu: 24.03.2005 klo 09:57:10 kirjoittanut Tuuk42 »
"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!

Janne Kuusinen

• Jäsen
  • I.L.S.J.K.P.(R)
« Vastaus #12 : 23.03.2005 klo 21:11:43 »
Älkääkä toki olko sidoksissa "kirjekuoriin"! Hyväksi havaittu postitusmenetelmä on myös se, että kääritään tuote tarvittaessa kuplamuoviin, ja "kuoreksi" taitellaan ihan tavallinen A4 / A3 -arkki, ehkä hieman normaalia paksumpi, muttei välttämättä. Saumakohtiin pakkausteippiä, joka on maailman nerokkaimpia keksintöjä, ja a vot!