Kirjoittaja Aihe: Työtilan sisustus ym.  (Luettu 3092 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Drawer99

• Vieras
Työtilan sisustus ym.
« : 04.01.2012 klo 15:54:27 »
Eli mun huoneessa on nyt semmonen "nurkkaus" (joka kyllä vie yhden seinänkin  ;D), joka on nyt mun piirtotila.
Senverran infoo siitä et siihen kuuluu pöytä, jonka päällä piirrän, hylly ja sit kirjahylly vasemmalla siitä pöydästä.
Jos joku haluu nähdä minkälainen kötöstys se on se piirtopöytä niin menkää työpöydät- threadiin. En jaksa laittaa linkkiä  :P.
Ongelmahan mulla on nyt se, että haluaisin pyhittää sen pleissin nyt kokonaan sille piirtämiselle, mutta se ei oikeen luonnistu multa. Siis tarkotan sitä et pöydällä olis VAIN piirtokamoja, ja hyllyllä vain kaikkee mitä piirtämiseen tarvii. Emmänyt kuole jos siinä hyllyllä vähän muutakin olis ku niitä piirtojuttuja.
Eli siis: Hyllylle ja pöydälle meinaa kertyä kaikkee mitä sinne ei kuulus, ja sit ne piirtokamat tietenki meinaa jäädä vähäänninku taka-alalle siinä.
Tilaahan mulla on aivan juuttaan paljon joten ei haittaa vaikka puoli huonetta ois sitä piirtämisen pyhää temppeliä :D
'joten kertokaas te kokeneemmat että mitä mun kannattais tehä.
Aamen.

Drawer99

• Vieras
Vs: Työtilan sisustus ym.
« Vastaus #1 : 04.01.2012 klo 21:27:01 »
Eli mun huoneessa on nyt semmonen "nurkkaus" (joka kyllä vie yhden seinänkin  ;D), joka on nyt mun piirtotila.
Senverran infoo siitä et siihen kuuluu pöytä, jonka päällä piirrän, hylly ja sit kirjahylly vasemmalla siitä pöydästä.
Jos joku haluu nähdä minkälainen kötöstys se on se piirtopöytä niin menkää työpöydät- threadiin. En jaksa laittaa linkkiä  :P.
Ongelmahan mulla on nyt se, että haluaisin pyhittää sen pleissin nyt kokonaan sille piirtämiselle, mutta se ei oikeen luonnistu multa. Siis tarkotan sitä et pöydällä olis VAIN piirtokamoja, ja hyllyllä vain kaikkee mitä piirtämiseen tarvii. Emmänyt kuole jos siinä hyllyllä vähän muutakin olis ku niitä piirtojuttuja.
Eli siis: Hyllylle ja pöydälle meinaa kertyä kaikkee mitä sinne ei kuulus, ja sit ne piirtokamat tietenki meinaa jäädä vähäänninku taka-alalle siinä.
Tilaahan mulla on aivan juuttaan paljon joten ei haittaa vaikka puoli huonetta ois sitä piirtämisen pyhää temppeliä :D
'joten kertokaas te kokeneemmat että mitä mun kannattais tehä.
Aamen.

Vastaako kukaan tähän? Ihme ettei ole vielä tullu vastausta...

judea

• Vieras
« Vastaus #2 : 04.01.2012 klo 21:59:00 »
Vastaako kukaan tähän? Ihme ettei ole vielä tullu vastausta...

Ei ole ihme! Itse en osaa vastata, mutta on (liian) monesti jätettu munkin kysymyksiini vastaamatta.

EDIT: Selaa tuo työpöydät-aihe kokonaan läpi niin voit löytää kuvia, joista saa inspistä sisustamiseen.

janne luokkanen

• Jäsen
« Vastaus #3 : 04.01.2012 klo 22:10:14 »
Säännöllisellä siivoamisella saa ylimääräset kamat pysymään poissa pöydältä.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #4 : 04.01.2012 klo 22:15:02 »
en itse ihan ymmärrä kysymystäsi.
Joten vastaan sen mukaan mitä ymmärsin:
Minä en pyhittäisi vain piirtotavaroille, jolet sitten sellaiseksi laske myös referenssikuvia.
Seinään juliste tai kaksi, oli kyseessä sitten idoloimasi tavoite ("tulen piirtämään noin tai paremmin, jonain päivänä") inspiroiva kuva/kuvia tai sitten se käänteinen ("okei, noita tuon kuvan virheitä en tule tekemään").
Tarpeeksi lähelle johonkin muutama hakuteos joita käydä läpi sen mukaan mitä tarvitset. Jollain se on Anttilan kuvasto, toisilla lentokoneet kuvitettuna, joillain anatomian opas kolmannella Maailman eläimet kuvina.
(eräillä se kulkee uskontotieteestä historian kautta tähtitieteeseen aina sarjakuvan historiaan ja  *köh* muutaman kirjahyllyn verran)

Äläkä juutu vain sarjakuvaan, piirtäjän on hyvä tuntea Muchan Art Noveausta pointillismiin asti kaikki. Vaihtele. Jossain hommissa Salvador Dali auttaa irrottelemaan toisissavaan tarvitaan Caravaggiota.

Äläkä unohda että sarjakuvantekijälle pienoismallit, nuket ja jopa pehmolelutkin ovat referenssiä ja jopa tärkeämmin: mikä ikinä tekee siitä sopestasi kotoisan ja viihtyisän.
sarjakuvaa tehdään usein ja yksin. Viihtyisyys on tärkeä(kunhan ei syö itse piirtämistä/kirjoittamista kuten tuo ikävä reaalimaailma)

toivottavasti auttoi.

Drawer99

• Vieras
« Vastaus #5 : 04.01.2012 klo 22:15:44 »
Ei ole ihme! Itse en osaa vastata, mutta on (liian) monesti jätettu munkin kysymyksiini vastaamatta.

EDIT: Selaa tuo työpöydät-aihe kokonaan läpi niin voit löytää kuvia, joista saa inspistä sisustamiseen.

Juu, veikkasinkin että on aika paha sanoa. Tuli muute mielee et sielä työtilat-osiossa ei suurin osa kuvista näy?
Koneesta ei vissiin oo kiinni. Oon testannu Macilla, mun läppärillä ja isän läppärillä (R.I.P)

Drawer99

• Vieras
« Vastaus #6 : 04.01.2012 klo 22:19:30 »
en itse ihan ymmärrä kysymystäsi.
Joten vastaan sen mukaan mitä ymmärsin:
Minä en pyhittäisi vain piirtotavaroille, jolet sitten sellaiseksi laske myös referenssikuvia.
Seinään juliste tai kaksi, oli kyseessä sitten idoloimasi tavoite ("tulen piirtämään noin tai paremmin, jonain päivänä") inspiroiva kuva/kuvia tai sitten se käänteinen ("okei, noita tuon kuvan virheitä en tule tekemään").
Tarpeeksi lähelle johonkin muutama hakuteos joita käydä läpi sen mukaan mitä tarvitset. Jollain se on Anttilan kuvasto, toisilla lentokoneet kuvitettuna, joillain anatomian opas kolmannella Maailman eläimet kuvina.
(eräillä se kulkee uskontotieteestä historian kautta tähtitieteeseen aina sarjakuvan historiaan ja  *köh* muutaman kirjahyllyn verran)

Juuh, kyllä sieltä löytyy Don Rosan julisteita, Marvelin juliste, (ja jostain kumman syystä myös turtles ukko :D) sekä muuta inspis kamaa.

Äläkä juutu vain sarjakuvaan, piirtäjän on hyvä tuntea Muchan Art Noveausta pointillismiin asti kaikki. Vaihtele. Jossain hommissa Salvador Dali auttaa irrottelemaan toisissavaan tarvitaan Caravaggiota.

Äläkä unohda että sarjakuvantekijälle pienoismallit, nuket ja jopa pehmolelutkin ovat referenssiä ja jopa tärkeämmin: mikä ikinä tekee siitä sopestasi kotoisan ja viihtyisän.
sarjakuvaa tehdään usein ja yksin. Viihtyisyys on tärkeä(kunhan ei syö itse piirtämistä/kirjoittamista kuten tuo ikävä reaalimaailma)

toivottavasti auttoi.

Drawer99

• Vieras
« Vastaus #7 : 04.01.2012 klo 22:34:21 »
Säännöllisellä siivoamisella saa ylimääräset kamat pysymään poissa pöydältä.

Kyllä mä siivoon, ja se auttaa jonkun verran.
Mutta mä vaan jostain syystä säilön sinne semmosta tavaraa joka ei sinne kuuluis. Peace.

judea

• Vieras
« Vastaus #8 : 05.01.2012 klo 16:22:54 »
Juu, veikkasinkin että on aika paha sanoa. Tuli muute mielee et sielä työtilat-osiossa ei suurin osa kuvista näy?
Koneesta ei vissiin oo kiinni. Oon testannu Macilla, mun läppärillä ja isän läppärillä (R.I.P)

Ne kuvat ovat niin vanhoja että ovat matkaneet jo toisiin ulottuvuuksiin.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #9 : 05.01.2012 klo 16:25:59 »
Jossain oli joku tutkimus, että pienessä sekasotkussa luovuus kukkii parhaiten. No, tutkimukset on tutkimuksia. Minen silti kyllä viihtyisi täysin perfektionistisen kliinisessä työympäristössä. Paperisuljua, kirjoja ja muuta ryönää on ympäriinsä, ja hyvä niin. Tosin jotain aina joskus tuntuu olevan hukassa. :P

Timo

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #10 : 05.01.2012 klo 16:31:54 »
Jossain oli joku tutkimus, että pienessä sekasotkussa luovuus kukkii parhaiten.

Kävin kerran luonasi, oli erittäin kotoisaa. Mutta pelkään pahoin että se mikä on sinun ja minun pieni sekasotku on useimmille silkka kaaos.
(joo, on mm. pari kirjasarjaa ja yksi machete[ei elokuva] hukassa nytkin)

Yksi on mikä olisi minusta kätevä julisteena, joko printti Wally Woodin 22 ruudusta jotka toimii aina tai itse tehty kopio siitä.
Ei varmaan ainakaan haittaisi piirtäjää.

Drawer99

• Vieras
« Vastaus #11 : 05.01.2012 klo 17:25:52 »
Jossain oli joku tutkimus, että pienessä sekasotkussa luovuus kukkii parhaiten. No, tutkimukset on tutkimuksia. Minen silti kyllä viihtyisi täysin perfektionistisen kliinisessä työympäristössä. Paperisuljua, kirjoja ja muuta ryönää on ympäriinsä, ja hyvä niin. Tosin jotain aina joskus tuntuu olevan hukassa. :P

Timo

Mäkin tykkään siitä, etä on vähän sekasta, mut jos olis oikeet tavarat mitkä sielä pöydällä olis sekasin...  ;D

Drawer99

• Vieras
« Vastaus #12 : 05.01.2012 klo 19:38:40 »

Missä mä muuten näin täällä jonkun aiheen missä oli kuvia kaikkien työhuoneista, ja sit oli vielä jonkun ammatilaisen konttori jossa vissinki roikku joku avaruuspuku? Linkatkaa jos löydätte.
Mä lähen penkoon sitä Työpöydät-aihetta  :)