Kirjoittaja Aihe: Anatomiaa eri medioissa  (Luettu 2910 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • /* You are not expected to understand this. */
Anatomiaa eri medioissa
« : 15.01.2011 klo 10:37:43 »
Tässä taannoin ihasteltiin Imagine F/X:n How To Draw And Paint Anatomy kokoelmalehteä. Sitä ei enää paljon kaupoissa näy, mutta tilaamalla varmaankin saa vielä. Lehdykässä oli paljon hyödyllistä.

Samaa kastia on Michael Hamptonin kirjoittama kirja Figure Drawing: Design And Invention. Aivan mainio kirja anatomiasta ja anatomian luonnostelusta.

Kirjastoista löytyy Giovanni Civardin opuksia, nekin ovat hyviä, mutta eivät niin luonnosteluun ja ekoihin steppeihin keskittyneitä.

Tässä vielä yksi ilmainen web-tutoriaali, ehkä hiukan outo tyyli, mutta saattaa olla jollekin avuksi. Ainakin ilmainen...

http://www.anatomyplz.com/
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

Ravenberry

• taivaanrannanmaalari
  • Uusi jäsen
Vs: Anatomiaa eri medioissa
« Vastaus #1 : 23.03.2011 klo 09:55:58 »
Olen kirjoittanut aihetta sivuavasti blogikirjoituksessani "Animaattorin apuvälineet internetissä" osoitteessa http://montaasi.blogspot.com/. Ehkä kiinnostaa myös sarjakuvapiirtäjiä.

Jho

• Jäsen
« Vastaus #2 : 12.06.2011 klo 10:41:58 »
Mulle on Andrew Loomiksesta on ollut valtavasti apua. Loomiksen kirjoja on vaikea löytää nykyään, mutta niitä jaetaan netissä ihan laillisesti.

Erityisesti Figure Drawing For What It's Worth on todella hyvä opus, mutta kannattaa tutustua muihinkin Loomiksen kirjoihin täällä: Save Loomis!.

Ivar_L

• Jäsen
« Vastaus #3 : 16.06.2011 klo 01:17:54 »
Figure Drawing for All It's Worth ilmestyi juuri USA-ssa.

Mara

• Jäsen
« Vastaus #4 : 21.06.2011 klo 22:30:06 »
Olen nyt opiskellut 40 sivua Figure Drawing for All It's Worthia, ja pidän. Loomisilla on taito tehdä oppimisesta mielenkiintoista ja hauskaa.

Selasin myös nopeasti läpi Fun with the Pencilin ja oli niin sympaattinen ja mukava opus että hymy nousi huulille ja rupesin piirtelemään ihan huomaamatta .

Ossi Hiekkala

• Archipictor
  • Jäsen
  • archipictor.com
« Vastaus #5 : 20.08.2011 klo 09:02:07 »
Loomisin kirja on todellakin hyvä. Tilasin sen ja olen hämmästellyt, kuinka hyviä ohjeita siitä löytyy. Kirja on selkeästi kaupallisen kuvittajan näkökulmasta tehty ja poikkeaa siten yleisistä anatomiaoppaista. Tähän kun olisi törmännyt vuosia aikaisemmin, niin olisi monta asiaa ratkennut helpommin...

OM

• Jäsen
« Vastaus #6 : 20.08.2011 klo 11:15:43 »

Ossi Hiekkala esitti hienoja ahatuksia. Olen täysin samaa mieltä. Hänen kirjojensa avulla olen opetellut anatomiaa joka ei ole minun mielestä helpoimpia asioita oppia taiteessa... mutta niin tärkeä elementti kuitenkin.  Monet ihmiset kuvittelevat  ehkä, että piirtäminen on lopultakin helppoa. Mutta voin sanoa, että jos sen tekee anatomisesti oikein, se ei ole aivan yksinkertaista että tuosta vaan osaa piirtää esimerkiksi ihmisen, jonka kaikki lihakset ovat anatomisesti oikein tehty. Tikku ukkoja piirrettäessä tai karikatyyleissä se se ei ole nin tärkeää, mutta minulle realistisen kuvituksen tekijänä äärettömän tärkeä elementti, että yksityiskohdat täsmävät todellisuuden kanssa on a ja o.  Mutta hienoa, että hänen kirjoistaan on ollut apua monille. Kiitos kun toitte ajatuksianne esille Loomisin erinomaisista kirjoista. Niistä todella oppii. Siksi suosittelen jokaiselle joka piirtää tikku ukkoja perehtymistä anatomian mielenkiintoiseen maailmaan. Noiden kirjojen avulla voitte varmasti saada omiin kuvituksiiinne uusia elementtejä.
Kannattaa hyödyntää työväen opistojen elävän mallin piirustuskursseja, jossa erinomaiset ja ammattitaitoiset opettajat antavat kullan arvoisia vinkkejä. Olen itse hyötynyt suurresti näistä kursseista.
« Viimeksi muokattu: 20.08.2011 klo 11:20:48 kirjoittanut Orjan May »