71
Muut sarjakuva-aiheet / Vs: Näytä ja kerro: Hauskin sarjakuvaruutu
« Uusin viesti kirjoittanut Ephialtes 14.06.2026 klo 20:23:56 »Bizarro asettuu ehdolle vaaleissa Action Comicsin numerossa 263. Elämä matkii taidetta.
Mielenkiintoinen oli myös se kommentti (ja linkki) Comics Journalin sata parasta sarjakuvaa -listalle. Rohkea oli tasan sadas, eli viimeinen listalla. Ville Vallattomallakin oli parempi sijoitus. Hmm...
Mitenkään Hank Ketchamia vähättelemättä Hal Foster on kyllä ihan eri luokan tekijä.
Hieman ihmettelen. Oma arvioni olisi hyvin lähellä kymppiä, koska Prinssi Rohkea on taiteessaan ja omassa genressään täydellinen. Minusta on mahdotonta arvioida mitään niin tarkasti kuin sadasosapisteillä; siihen en rupea.
Mutta samaan aikaan tunnistan kyllä tuon, että laitteesta tulee käyttökelvoton, kun ei muka enää voi sen ikään vedoten sallia siihen päivityksiä. Tää toiminta on väärin ja pitäisi kieltää lailla. Ymmärrän sen, että uudet ohjelmat vaativat laitteilta enemmän suoritustehoa ja tallennustilaakin, mutta jos on vanha laite, jossa näitä riittää ohjelman pyörittämiseen, niin sen pitäisi olla mahdollista.
Vain viisi vuotta vanha älykännykkäni oli lopulta pakko vaihtaa uuteen, kun alkoi kaikki olla ei-toimivaa. Se oli tahallista, ohjelmistolla ja käyttöjärjestelmillä tehtyä "vanhentamista". Laitteessa ei ollut mitään vikaa.Tässä oma kokemukseni Apple-uskovaisena on ollut positiivinen. Tähän mennessä laitteet ovat kestäneet hyvin käyttöä ja aikaa. Nykyisin mulla on käytössä kolmas iPhone, jonka ostin kaverilta käytettynä (myös edellisen ostin käytettynä). Alun perin ekasta iPhonesta jouduin luopumaan, kun se tippui kädestä ja hajosi. Siinä vaiheessa se oli jo ollut käytössä useamman vuoden, eikä osoittanut merkkejä, että pitäisi uusia. Tämän nykyisen ostin siksi, että se toisena ostettu puhelin alkoi jo hiukan väsyä käytössä. Olisi tosin varmaan toiminut vielä vuoden tai pari tai ehkä pidempäänkin, mutta sopivasti kaveri oli omasta uudemmasta iPhonesta luopumassa, joten tartuin tilaisuuteen.
onko niin että ne joiden nimessä ei ole (Super-Manse, Kapteeni Kökkö, Tampereen sankari) ovat kokoelmia lehdissä ilmestyneistä jutuista.Joo. Fyysisinä julkaisuina ero näkyy siinäkin, että yhden tarinan kattavat alkuperäisjulkaisualbumit ovat A4-kokoisia ja nuo kokoelmat ovat B5-kokoisia ja hiukan tuhdimpia kuin nuo albumit.
Hienosti toimitettu kokonaisuus, jonka kruunaa tyylikäs, hyvin harkittu ja valittu kansikuva.
Olet täysin oikeassa. En lue supersankaritarinoita käytännössä ollenkaan englanniksi. Olen tietoinen vähemmistöjen käsittelystä ja moniarvoisuudesta 2000-luvun sarjoissa.
Eero esittelee ja erittelee albumia oikein hyvin ja selvästi pitää siitä paljon. Mutta silti vain 79/100 antaa hän. Pisteet ovat aina tiukassa hänellä.
Olenko oikeassa jos epäilen ettet Sampsa lue juurikaan supersankarisarjakuvaa alkukielellä vaan lähinnä käännettynä?