31
Toimintasarjakuvat / Vs: Mustanaamio
« Uusin viesti kirjoittanut Sampsa Kuukasjärvi 23.06.2026 klo 21:30:24 »Minä en tiedä teknisestä puolesta mitään, mutta olet varmasti oikeassa, Reima.
Näiden sarjojen kaikki ruudut eivät näytä paremmilta kuin Mustiksissa ja Kronikoissa. En osaa sanoa rasterista, mutta huomaan, että joskus lisätty musta sulauttaa samalla harmaan sävyn liian mustaksi. Monesti kuvat kuitenkin näyttävät paremmilta, etenkin jos lähteenä on ollut parempi ruotsalainen julkaisu. Liian usein vanhat suomalaiset sivut valmistettiin vain tökerösti leikkaa ja liimaa -tekniikalla ruotsalaisista lehdistä.
Se, mistä en tykkää, on omien uusien viivojen lisääminen ruutuihin. Näissä reprotuissa Mustiksissa on poistettu tekstilaatikoita, pantu teksti juoksemaan vapaasti, ja sitten täydennetty tekstin alla oleva piirros. Minusta periaatteessa ei pitäisi koskea taiteeseen.
Näiden sarjojen kaikki ruudut eivät näytä paremmilta kuin Mustiksissa ja Kronikoissa. En osaa sanoa rasterista, mutta huomaan, että joskus lisätty musta sulauttaa samalla harmaan sävyn liian mustaksi. Monesti kuvat kuitenkin näyttävät paremmilta, etenkin jos lähteenä on ollut parempi ruotsalainen julkaisu. Liian usein vanhat suomalaiset sivut valmistettiin vain tökerösti leikkaa ja liimaa -tekniikalla ruotsalaisista lehdistä.
Se, mistä en tykkää, on omien uusien viivojen lisääminen ruutuihin. Näissä reprotuissa Mustiksissa on poistettu tekstilaatikoita, pantu teksti juoksemaan vapaasti, ja sitten täydennetty tekstin alla oleva piirros. Minusta periaatteessa ei pitäisi koskea taiteeseen.

Tuoreimmat viestit
