Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 ... 10
1
Eikö täällä oikeasti ollut aihetta asialle, vai enkö vain osannut käyttää hakua oikein? Eikö kukaan ole puhunut X-Men '97 sarjasta? (Curtti korjatkoon, jos jossain onkin, kun kuitenkin muistaa kaiken!)

Hyvä jos joskus muistaisin pitää pääni kiinni...

Näemmä tätä on vain sivuttu muissa ketjuissa jos ollenkaan. Se jos minä ja Mikael ei osata käyttää hakua ei yllätä ketään.

Podcast jaksossa kyllä puhutaan myös X-MEN Evolution sarjasta jota kvaakissa on käsitelty
X-Men Evolution

2
Eikö täällä oikeasti ollut aihetta asialle, vai enkö vain osannut käyttää hakua oikein? Eikö kukaan ole puhunut X-Men '97 sarjasta? (Curtti korjatkoon, jos jossain onkin, kun kuitenkin muistaa kaiken!)

Joka tapauksessa, X-Men '97 siis oli jatkoa tälle 1992 alkaneelle X-Men the Animated seriesille, ja hyvät hyssykät kun se näyttää komealta!

Disney plussan muut animaatiot, eli Your Friendly Neighborhood Spider-Man ja What If ovat näyttäneet omaan silmään aivan liian kankeilta ja kämäisiltä 3d-möngerryksiltä, mutta tämä '97 vetää animaation volyymin ihan tappiin asti.

Juoni, animaatio, ääninäyttely, kaikki toimii ja on suunnattu selkeästi faneille, joten en voi kuin suositella. Ja toinen kausihan tästä alkaa ensi viikon keskiviikkona, jolloin ilmestyy muistaakseni kolme ensimmäistä jaksoa kerralla.

Pidempää analyysiä asiasta tarjoaa Sarjismiehet, eli Retromiehet Podcast, jossa juttelemme X-Men animaatioista ja figuista Vitikaisen ja Piirosen kanssa!

Katso jakso Youtubesta!
3
Toimintasarjakuvat / Vs: Supergirl Maailma
« Uusin viesti kirjoittanut Curtvile tänään kello 11:05:30 »
En missään nimessä peittele antipatioita.
Tiedän sanonnan " kaikki PR on hyvää PRää"
Pääasia on että mainitaan.

Jos jollekin oli epäselvää olen olemassa olevan näytön perusteella sitä mieltä että Römpötti on aiheessa tarkoituksellisen asenteellinen koko lajityyppiä kohtaan. Tämä tekee minusta asenteellisen.

Mutta Google ei ole vapauttava tekijä. Jos itse kirjoitan lukihäiriöisesti tai tarkoituksesta tai tarkoituksella väärin sitä korjataan.
Silti kehtaan väittää että jopa näinä aikoina on aste-eroja onko kirjoitus sarjakuvafoorumilla vai maan suurinta levikkiä nauttivan sanomalehden sivulla.

Se että huomioidaan Helsingin Sanomissa on etu. Sarjakuvan kohdalla varmasti samalla viivalla teatterin kanssa= jos lytätään se tuotantokausi oli siinä, jos kehutaan lippuja ja lisäesityksiä ei vaan riitä.

Sanoma media kuitenkin omistaa puolet Story House Egmontista. Se ja oletetusti/toivotusti/pelätysti ( valitkoot sen omien antipatioiden mukaan) kesän yksi isoista elokuvista kytkös on nähdäkseni syy miksi jutulle oli palstatilaa.

Toivottavasti kasvattaa myyntiä ja vaikka sen ja elokuvan vanavedessä vaikka myös muita Supergirl julkaisuja kuten elokuvan pohjana ollutta Supergirl Woman of Tomorrow'ta. Oli se sitten Turun Sarjakuvakaupalta, Rosebudista, akateemisesta kirjakaupasta, Fantasiapeleistä jotta tulevinakin vuosina tulee julkaisuja ja niitä etsivät ehkä, hyvin ehkä, löytävät muutakin sarjakuvaa.

Mutta joo, yhäkin näytön perusteella mielestäni ajetaan kaksilla rattailla eikä ole mitään yhtenäistä " sarjispiireissä tykätään kaikki toisistamme" henkeä. Minulla ja Römpötillä on antipatioita. Itsestäni voin sanoa sen 100% varmuudella.

Silti: teos Supergirl Maailma on puutteineenkin minusta vähintään lukemisen jollei hankkimisen arvoinen. Ja minusta artikkeli ei tehnyt sille oikeutta.
4
Toimintasarjakuvat / Vs: Supergirl Maailma
« Uusin viesti kirjoittanut Reima Mäkinen tänään kello 10:58:34 »
Hesarin juttu oli minusta ihan ok. Eläkeläinen ja freelanceri Römpötti keskittyi siinä enemmän taustoittelemaan kuin kirjoittamaan kyseisestä Sinisalon ja Kämpen sarjakuvasta. Jopa kuvanäytteitä oli kiitettävästi. Sivun juttu on näkyvyyttä, jota ei koskaan ole liikaa.

Näin nyt eilen kyseisen kirjan myös luonnossa. Se vaikutti piirroksiltaan paremmalta kuin mitä oletin tämän ketjun perusteella. Surullista vaan, että ns. sarjakuvia, siis muuta kuin nostalgiaa, tulee Egmontiltakin julki vain leffakytköksinä.
5
Kotimaiset sarjakuvat / Vs: Pekka Puupää
« Uusin viesti kirjoittanut Jari Lehtinen tänään kello 10:29:52 »
Lainaus
Hj. Pohjanheimo ohjasi 1920 humoristisen elokuvan Kilu-Kallen ja Mouku-Franssin kosioretki.

Muhkea ja kovaääninen Hjalmar Pohjanheimo (os. Sikanen) oli joidenkin väitteiden mukaan Tiituksen Hra Kenosen esikuva. Puutavarapohatta päätti ryhtyä 1910-luvulla elokuvamoguliksi. Suomen suurruhtinaskunnassa valmistetuista 25:stä draamaelokuvasta Pohjanheimo tuotti 15. Suurliikemies Pohjanheimo haudattiin vuonna 1936 varattomana kunnan laskuun. Tarpeetonta tietoa.
6
Toimintasarjakuvat / Vs: Supergirl Maailma
« Uusin viesti kirjoittanut Petteri Oja tänään kello 10:17:15 »
Myöskään Curtvile ei peittele antipatioitaan. Spider-Gwen on Googlen mukaan Spider-Woman, joten ei liene ihme, että tämä tieto päätyy myös lehtijuttuun. Ja aivan varmasti Römpötti on halunnut jutun tehdä, kun on sitä kerran lehteen tarjonnut ja läpikin saanut. Freelancereita ei varsinkaan näinä aikoina juuri kotoa haeta ja pakoteta tekemään juttuja.
7
palkkatappaja osa 3/6 Neljän kopla

Vapaasti referoiden, monessako sarjassa nuori mies heittää varttuneelle näyttävälle naiselle " Olen Naruto Izumakisi"
Ja kun alkaa selittämään nainen kertoo lukeneensa ja hankkineensa joka lehden.
Jonka jälkeen harrastavat seksiä.
Minä helpotan Petteri ettei tarvitse erikseen:
Ei tuossa mitään fantasiaa ole, olen nähnyt saman tapahtuvan Suomessakin.  :D
8
Strippi- ja sanomalehtisarjakuvat / Vs: Apu-lehden stripit
« Uusin viesti kirjoittanut poptique74 24.06.2026 klo 15:50:18 »
Tänään tuli hoksattua, että vuodenvaihteen 1982/83 molemmin puolin jatkiksena on julkaistu sarjakuvasovitusta myös Tronista.
9
Toimintasarjakuvat / Vs: Supergirl Maailma
« Uusin viesti kirjoittanut Curtvile 24.06.2026 klo 09:17:54 »
Oli digiversiossa jo mutta päivän (24.6.2026) Helsingin Sanomat omaa sivulla B4 Terästyttö Suomen toisella sortokaudella jutun kirjoittaja on Harri Römpötti.

En voi suositella. Römpötti ei varsinaisesti peittele antipatioitaan ja hesari ei laita tästä korjausta vaikka riveiltä löytyy asiavirheitä niiden asennevirheiden lisäksi.
Lähtien mm
Lainaus
Suomen osuuden, tarinanVahvat naiset muuttavat historiaa on kirjoittanut Sinisalo ja piirtänytRosi Kämpe, joka on piirtänyt Amerikkaan myös muun muassa Spider Gweniä eli Hämähäkkinaista
Juu, tiedän ketään ei kiinnosta että Spider-Gwen, Hämähäkkinainen ja Hämähäkkityttö ovat täysin eri hahmoja.
Hesarin lukijalle samaa makkaraa.
Tai että:
Lainaus
Sarjakuvien naispuolisista supersankareita tehdään elokuvia harvoin. Tältä vuosisadalta ennen Supergirliä tulevat mieleen lähinnä kaksiWonder Womania (2017 ja 2020).

Itselleni tämä juuri on ongelma siinä missä HSn " meille vahingossa lipsahti tietovisaan tekoälyn hallusinoimat Päätalo- kirjat ja luku heitti kuudella miljardilla"
Se kun syö uskottavuutta ja antaa lisää ammuksia niille joille ideologinen sota perinteisen median kanssa on asia.
Tietämättömyys tai sen esittäminen ei saisi olla asia.

Eikä Römpöttikään halunnut tehdä koko juttua, mutta:
Lainaus
Sanoma omistaa puolet Story House Egmontista
10
Toimintasarjakuvat / Vs: Mustanaamio
« Uusin viesti kirjoittanut Veli Loponen 23.06.2026 klo 23:44:24 »
Oliko tämä nyt sitä huumoria?
Petri Aarnio on kvaakissa, yllättävällä käyttäjänimellä Petri Aarnio.
Ei ollut huumoria, en vain tiennyt.
Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 ... 10