Turun Taiteiden Yö päätti mainostaa itseään....tekoäly sarjakuvalla..
Just näin.
Blueskyssa oli juttua että Oulussa ilmeisesti sama tilanne. Ai-kuraa ei pääse enää pakoon vaikka en edes käytä Metan somea. Parhaillaan pyörii esim. Veikkauksen mainos telkkarissa... Futiksen MM-animaatiotauhka...
Edellisellä sivulla valitin
Ajatushautomon ajautumista alhaisimpaan alhoon. Mutta myös Wallu on enemmän tai vähemmän innostunut tekoälykuvista. Bitti-lehden
Mikrokivikausi-stripin (5/2026) idea oli kuulemma niin hyvä, että kannatti sitä sloppikuvitusta käyttää. No, ko. lehden lukijat eivät varmaankaan pane pahakseen. Sattumalta huomasin myös hänen tekemässään
Hessu-Kissan sarjakuvapiirustusoppaassa tekoälypätkän. Sarjassa kerrotaan miten sitä voi kokeilla ja sitten miedosti varoitellaan että kyllä kynällä tulee parempia kuvia.
Edelleen olen sitä mieltä että niin hyvää tekosyytä ei olekaan, että se oikeuttaisi riistomeininkiin osallistumisen. Wallukin oli takavuosina sarjakuvantekijöiden oikeuksien tulisieluinen puolustaja, mutta nyt ilmeisesti häntä ei haitta se että ohjelmistot on koulutettu piraattimatskulla ja lupia tekijöiltä kyselemättä!
Selkeästi tämä vuosi jää historiaan siinä että se jakoi tekijäkunnan niihin jotka itsekkäästi tai laiskuuttaan hyväksyvät AI:n "työkalupakkiinsa", esitellen tuloksia ylpeästi... ja niihin jotka vielä nillittävät vastaan. AI:ta ei valitettavasti voi käyttää vain vähän ja sillee eettisesti. Se on joko tai.