1
Toimintasarjakuvat / Vs: Mustanaamio
« Uusin viesti kirjoittanut Curtvile tänään kello 14:38:44 »Ollaan olennaisten huomioiden äärellä.
Totta kyllä, taidemuoto on sarjakuva , mutta sillä tekstillä on osuutensa.
Tilasin 1980-1990 - luvuilla Mustanaamiota, mutta pitäisin valehtelemisena väittää että olen Mustanaamio fani. Sen jatko/ kakkossarjat olivat ja ovat syy hankkia yksittäisiä numeroita.
Vaikka Kari T Leppänen aina nostetaan esiin pelkästään piirroksen perusteella kantani ei ole muuttunut Hans Lindahl ensin, muut mittaamattoman pitkän välin jälkeen karrikoiden vain täpärästi ennen Hugleikur Dagssonia.
Mutta ilahduttavaa että vaeltava aave jatkaa yhä. Agentti X9 ja Tarzan ovat Busterin tavoin enemmän potkineet tyhjää. Myös valtaosa supersankareita sisältävistä julkaisuista on manan mailla, syystä tai syyttä.
Mustanaamio sinnittelee, enemmän tai vähemmän nostalgian turvin.
Siihen nähden keskustelu laadusta on jännä. Nostalgia ei ota riskejä, ei kuratoi tai päivitä nykyiseen tietoon ja kulttuuriseen ilmapiiriin. Se on se juttu.
Mutta siinä missä elokuvissa ja musiikissa koetetaan tuoda tarkin 8K kuva ja puhtain hifi-ääni niin oli digipainosta mitä mieltä hyvänsä on erikoista jos vain toiseen elementtiin, piirrokseen, kiinnitetään huolta mutta teksti voi olla sinnepäin.
Mutta intohimo, oli se restauroijan tai keräilijän/ fanin on tarttuvaa. Hyvä että on ihmisiä jotka välittävät näinkin syvästi. Sitä tarvitaan.
Totta kyllä, taidemuoto on sarjakuva , mutta sillä tekstillä on osuutensa.
Tilasin 1980-1990 - luvuilla Mustanaamiota, mutta pitäisin valehtelemisena väittää että olen Mustanaamio fani. Sen jatko/ kakkossarjat olivat ja ovat syy hankkia yksittäisiä numeroita.
Vaikka Kari T Leppänen aina nostetaan esiin pelkästään piirroksen perusteella kantani ei ole muuttunut Hans Lindahl ensin, muut mittaamattoman pitkän välin jälkeen karrikoiden vain täpärästi ennen Hugleikur Dagssonia.
Mutta ilahduttavaa että vaeltava aave jatkaa yhä. Agentti X9 ja Tarzan ovat Busterin tavoin enemmän potkineet tyhjää. Myös valtaosa supersankareita sisältävistä julkaisuista on manan mailla, syystä tai syyttä.
Mustanaamio sinnittelee, enemmän tai vähemmän nostalgian turvin.
Siihen nähden keskustelu laadusta on jännä. Nostalgia ei ota riskejä, ei kuratoi tai päivitä nykyiseen tietoon ja kulttuuriseen ilmapiiriin. Se on se juttu.
Mutta siinä missä elokuvissa ja musiikissa koetetaan tuoda tarkin 8K kuva ja puhtain hifi-ääni niin oli digipainosta mitä mieltä hyvänsä on erikoista jos vain toiseen elementtiin, piirrokseen, kiinnitetään huolta mutta teksti voi olla sinnepäin.
Mutta intohimo, oli se restauroijan tai keräilijän/ fanin on tarttuvaa. Hyvä että on ihmisiä jotka välittävät näinkin syvästi. Sitä tarvitaan.

Tuoreimmat viestit