Kvaak.fi - keskustelu
Sarjakuvanlukijoiden keskustelut => Muut sarjakuva-aiheet => : Timo Ronkainen 31.05.2005 klo 20:33:46
-
Tämän Petterin viestin myötä keksin aloittaa uuden hupsun aiheen.
Varsinainen päivän löytö oli kuitenkin Batman 12/67, jossa Pyyhekumimies yrittää pyyhkästä pois Batmanin ja Robinin! Kannessa on vieläpä varoitus: ERIKOISNUMERO! HIRVITTÄVÄN KOVA-OTTEINEN!
Eli jos löydätte jostain muita yhtä hienoja ja vinkeitä tai eriskummallisia mainoslauseita sarjakuvien kansista tai mainoksista, laitelkaapa tänne. Tuo kyllä peittoaa aika monet vanhan Semicinkin "legendaariset" lauseet, semmoiset kuin "Villin viihteen tositärsky" jne.
ERIKOISNUMERO! HIRVITTÄVÄN KOVA-OTTEINEN! Gosh, Batman! ;D
Timo
-
Kirvestä kalloon kuudesti vuodessa! (Conan n. vm. 1994)
-
Entä tämä mainosteksti: "Avaruuden Korkeajännitys - äärimmäistä jännitystä" "Tappaminen on kivutonta ja totaalista tekniikan huipulla. On vain kyse siitä kenen tekniikka - ja kantti kestää..."
Sen lisäksi, ettei mokomassa ole mitään järkeä, ei se kyllä varmasti myöskään kuvaa Jet-Ace Loganin seikkailuja mitenkään hyvin.
Samaisella sivulla mainostetaan myös "Aavikon Korkeajännitys - aavikolla teräskin palaa" "...kuin koko aavikko olisi tuleen tuikattua ruutia, kuin hornan kattila, jossa keiton sijasta porisee veri ja bensiini." Melkoinen visio.
-
Kylmä Metalli 1/88:
"Rambokin lukisi tätä lehteä jos osaisi!" :D
Ei kovin tahatonta huumoria, mutta huvittava silti.
-
Tässä toinenkin Batman-hehkutus, numero on 8/68:
Räjähtävä tarina täynnä jujua! Peloittavat jalkataistelijat iskevät!
Teräsmiehen poika 6/67:n kannessa sen sijaan käytettiin suomen kieltä näin mielikuvituksekkaasti:
Ylimäär! Teräspoika vierailee 50:nellä vuosisadalla!
-
Mä tykkäsin hirmuisesti Teriksen 50-vuotis mainoslauseesta
50 vuotta ruostumatonta terästä!
-
Urho Epäonnensoturin (Groo) kannessa oli tahallaan huonoja sloganeita:
"Urho iskee kuin nippu nakkeja."
"Urho iskee kuin sukallinen kaurapuuroa."
-P.
-
"Verta! Kauhua! Suolenpätkiä!" Horror-Madin mainos.
-
Yksi hieno mainosteksti löytyy Batman 2/68:n kannesta:
"Batman ja Robin ryntäävät pyörremyrskynä Arvuuttajan kauhujen taloon. Hirmuinen kuolemanjuoksu luotisateessa."
Parasta tuossa on se, että Kauhujen talon isäntä on Jokeri. Arvuuttaja ei lehdessä vilahdakaan.
-
Urkki kustannuksen mainoslauseet ovat aina olleet alan huippuja:
"Suomen seksikkäin sarjakuva: Jokainen painos loppuunmyyty! Jo se kertoo kuinka kovasta kamasta on kysymys!"
"Älä hellitä! Aikuisten sarjakuva nro 1 voi vielä löytyä lehtipisteestäsi tai r-kioskista! Mene ja kysy! Ota omasi!"
"Rrrautainen Travolta nyt timangisena sarjakuvana! Yli 100 kuumaa sivua "lauantai illan huumaa"! Hae heti ettet jää ilman!"
"Kuumaa huumaa Jees-Jengin supersankarin vauhdittamana. Hae omasi!
"Älä hellitä! Aikuisten sarjakuva no:2 Voi vielä löytyä lehtipisteestäsi tai r-kioskista! Lue miten Karzanin kävi himokkaan naisen kanssa!"
"Jees-Jengi taas lehtikioskille 15. Huhtikuuta!"
Kyllä! Joskus sitä osattiin nuo mainonnan niksit.
-
"Hei. Olemme Vahteja, tapoimme koko Ryhmä-X:n.
Paitsi Kittyn, mutta hän on niin pieni..."
Minusta aika hyvä väläys Mail-Manilta.
-
"Hei. Olemme Vahteja, tapoimme koko Ryhmä-X:n.
Paitsi Kittyn, mutta hän on niin pieni..."
Minusta aika hyvä väläys Mail-Manilta.
Yep, Mail-Man oli/in nero.
Marvelin universumissa mennään pintaa syvemmälle, Taivas ja maa tärisevät (DC vs Marvel-spessu) ja sitten oli se kun Kapu Amerikan ja Wolvien tappelukuva niin siinäkin oli hyvä mainoslause.
-
Jos sallitaan jenkkisarjojenkin mukaanotto, niin yksi parhaista on ehdottomasti Team America -lehden viimeisen numeron (12) kansi
Because You demanded it -- the end of Team America!
-
Jos sallitaan jenkkisarjojenkin mukaanotto, niin yksi parhaista on ehdottomasti Team America -lehden viimeisen numeron (12) kansi
Because You demanded it -- the end of Team America!
Auts, siis lukijat toivoivat Team American loppua?
-
Se ei kuulemani mukaan ollut mikään myyntimenestys. Joissain piireissä se kai on kuitenkin saanut jonkinlaisen kulttimaineen, mutta muuten kaikki kai mieluiten vain unohtavat sen. Yhtään numeroa en ole lukenut. Ainakin yhdessä muuten vieraili silloinen Aaveajaja.
-
ennen kuin muu Turku tuo Toniponin peliin käytän Veli Loposen avaamaa ovea ja otan How to make money like a pornstar-teoksen mainoslauseen.
"72% less words than in a real book!"
Trillerin ja Kalman mainostekstiti olivat hienoja. varsinkin "toistele itsellesi: se on vain sarjakuvaa, se on vain sarjakuvaa, se on vain sarjakuvaa,....."
-
ennen kuin muu Turku tuo Toniponin peliin käytän Veli Loposen avaamaa ovea ja otan How to make money like a pornstar-teoksen mainoslauseen.
"72% less words than in a real book!"
Tähän minäkin kiinnitin huomiota juuri tällä viikolla kun pistin tuotteen tilaukseen. Kerrassaan oiva!
-
Edesmennyt valtakunnanjohtaja P. Siitoin oli haka keksimään mainoslauseita. Esmes ufokirja, kirjaimellisesti ufo kirja "Kamenin temput" ei tok ole sarjakuvaa, mutta siitä saisi kyllä semmoisenkin näppärästi. Enihau, The Metsänenkin kalpenisi takakannen koukutuslauseelle:
"Teos on lajissaan erikoinen."
-
"No niin, urheilun ystävät! Kun puhallan pilliin alkaa SOTA!! Judge Dredd 1-84 Ja suunnilleen kaikissa -73 shokeissa: Ei lapsille eikä heikkohermoisille. Shokeissa ja muissa -70 kauhuaviiseissa oli kyllä parhaat. lopuksi vielä oma suosikki: "Tyrmäävä tarina menneiltä hyviltä ajoilta, jolloin noitarovioiden roihua eivät energiapulat tai säästöliekit himmentäneet! Ei tuikeille tosikoille! Ai perhana, ennen sitä jaksettiin panostaa.
-
Herätetääs tätä henkiin. Arizona ei ole kylläkään sarjakuvalehti, mutta kuva on otettu sarjakuvasta. Tunnistanette. Ja vinkeä on lause.