Sarjakuvanlukijoiden keskustelut > Nettisarjakuvat
Kryptotaide (NFT)
Jarkko Sikiö:
--- Lainaus käyttäjältä: Reima Mäkinen - 13.03.2021 klo 18:54:11 ---Tai yksinkertaisemmin jos joku nyt kryptomerkitsisi mun työn, niin miten se kiistatilanteessa selittäisi sen, että minulta löytyy se alkuperäinen jossa tätä kryptomerkintää ei ole?
--- Lainaus päättyy ---
Uutisointi on keskittyy teknologiaan ja mahdollisiin voittoihin spekulatiivisilla taidemarkkinoilla. Itse koetin ottaa mukaan myös inhimillisen hinnan minkä tällainen kiistatilanne sinulta tekijänä veloittaa.
Itse pystyn kuvittelemaan monenlaista harmia, mutta mitä näitä maalailemaan kun todellisuus ehtii kuitenkin sutia sen päälle jotain kamalampaa.
Reima Mäkinen:
--- Lainaus käyttäjältä: Jiksi - 13.03.2021 klo 19:13:26 ---Uutisointi on keskittyy teknologiaan ja mahdollisiin voittoihin spekulatiivisilla taidemarkkinoilla.
--- Lainaus päättyy ---
Eikä kukaan kai siinä kommentoinnin kiireessään tajua miten mahdoton koko lohkoketjukeksintö on. Varmistaminen vaatii yksinkertaisesti liikaa laskentaa. Jos se ei sovi rahameininkeihin niin tuskin se sopii tähänkään.
Aiemmin olen suhtautunut hieman yliolkaisesti myös CC- merkintöihin. Mutta onhan tuo Creative Commons sentään paljon tolkullisempaa kuin tämä koohotus. Täytyykin lukea mitä CC-aiheesta keskusteltiin aiemmin Kvaakissa. Sori, linkki viekin sisällöntuotannon puolelle, minne kaikilla ei ole pääsyä.
Jarkko Sikiö:
En tahdo uudelleentwiitata näitä typeryyksiä, koska en tahdo niille näkyvyyttä sillä alustalla, missä näiden on tarkoitettu leviävän.
DC varmaan on todennut, että nyt ei ole enää mitään menetettävää, ja jospa voisi Warnerin tytöille ja pojille jollain keinoin oikeuttaa olemassa olonsa.
Reima Mäkinen:
Uudessa Skrolli-lehdessä oli hyvä artikkeli NFT-meiningin perusteista. Kirjoittaja Janne Sirén suhtautui hänkin jälkikaneetissaan asiaan melko kriittisesti - tyyliin: teknologian haitat ylittävät sen hyödyt. Koko idea siitä että helposti monistetavalta digitaiteelta näin poistettaan sen ainoa aito etu (se monistettavuus ja laadun säilyminen siinä) perinteiseen taiteeseen verrattuna on kieltämättä melko absurdi.
Itse lähdin kaverin pyynnöstä jokunen viikko sitten mukaan yhteen projektiin, jossa olisi tarkoitus generoida piirrosteni avulla jonkin sortin teoksia, lyödä niihin poletit sekä mahdollisesti laittaa myyntiin. Saapa nähdä tuleeko siitä mitään?
Jarkko Sikiö:
En tunne päivän päälle tilannetta, mutta NFT taisi osoittautua kuplaksi.
Sen kelkkaan tässä vaiheessa hyppääminen johtanee lähinnä mainehaittaan.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta