Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 ... 10
1
Lännensarjakuvat / Vs: Blueberry
« Uusin viesti kirjoittanut Janne tänään kello 20:52:40 »
Minä hommasin Sfarin ja  Blainin uuden ruotsinkielisen Blueberry-albumin Apacheupproret.

En tiedä, onko tämän lisäksi julkaistu muita Blueberry-albumeja. En usko.
2
Eurooppalaiset sarjakuvat / Vs: Hugo Pratt
« Uusin viesti kirjoittanut Janne tänään kello 20:45:16 »
Aavikon skorpionit on kyllä muuten miellyttävää luettavaa, mutta sivukoko olisi saanut olla isompi. Ei se sen isompi ollut aikoinaan mv-versiossakaan, mutta jo silloin vähän häiritsi pikkaisen ahdas sivutaitto. Tässä välissä on lähinäkö ehtinyt jo mennä, joten nyt lukukokemus oli entistäkin haastavampi. Minulla on isokokoinen, italialainen integraali, jossa on koko saaga yksissä kansissa. Siinä taitto on ilmavampi (alkuperäistä taittoa on kyllä muutettu ja ruutuja kavennettu...), ja selailukokemus sitä myöten oli miellyttävämpi. Sen verran huonosti italiaa kuitenkin hanskaan, että jossain vaiheessa tipahdin kärryiltä, joten ei ollut se(kään) erityisen häävi lukukokemus.
3
Kotimaiset sarjakuvat / Vs: Fingerpori versus Fingerpori koko kuva albumit
« Uusin viesti kirjoittanut Jari Lehtinen tänään kello 13:25:52 »
On. Koko Kuva -albumi 1 alkaa ensimmäisistä Karl-Barks-Stad-jutuista ja sitten menevät kaikki Fingerporit ilmestymisjärjestyksessä ja väritettyinä. 
4
Kotimaiset sarjakuvat / Fingerpori versus Fingerpori koko kuva albumit
« Uusin viesti kirjoittanut Kieputin tänään kello 10:19:04 »
Olen keräillyt noita perusalbumeita osat 1-18. Kysymys, onko noissa Fingerporin koko kuva albumeissa sellaisia strippejä, mitä ei ole koskaan julkaistu näissä perusalbumeissa?
5
Kotimaiset sarjakuvat / Vs: Tunnistaako joku tarinan, pojat Lapissa luonnon armoilla
« Uusin viesti kirjoittanut DeadW tänään kello 00:54:36 »
Kyllä, tämä Erämaaseikkailu on se jota olen etsinyt. Mahtavaa!

Nopeasti vastaus löytyi, vaikka muistikuvani olivatkin jo hiukan vääristyneet.

Iso Kiitos!
6
Kotimaiset sarjakuvat / Vs: Tunnistaako joku tarinan, pojat Lapissa luonnon armoilla
« Uusin viesti kirjoittanut Timo Ronkainen tänään kello 00:06:14 »
Mulle tulee tästä mieleen vain Martti Sirolan Apassit - erämaaseikkailu. Weiling+Göös, 1975.

Timo
7
« Uusin viesti kirjoittanut DeadW 13.07.2025 klo 23:32:57 »
Kiitos vinkistä.
En kuitenkaan muista tällaista scifi-henkeä siinä tai että tarinassa olisi ollut juuri muita hahmojakaan. Jostain syystä pojat olivat sinne erämaahan joutuneet ja sieltä pyrkivät ihmisten ilmoille.
8
« Uusin viesti kirjoittanut Lurker 13.07.2025 klo 23:16:44 »
Terve!
Luin 1990-luvulla kirjastosta sarjakuvan tai kuvitetun nuortenkirjan, jossa kaksi poikaa selviytyvät Lapin luonnossa. Muistelen että suopunkia käytettiin vähän kuin Indyn ruoskaa, esimerkiksi joen ylittämiseen. Teos saattoi olla julkaistu 70/80-luvulla, mutta en muista nimeä. Osaatteko auttaa?

Koltan perintö?

https://www.kvaak.fi/1944-100-koltan-perinto/
9
Kotimaiset sarjakuvat / Tunnistaako joku tarinan, pojat Lapissa luonnon armoilla
« Uusin viesti kirjoittanut DeadW 13.07.2025 klo 23:06:35 »
Terve!
Luin 1990-luvulla kirjastosta sarjakuvan tai kuvitetun nuortenkirjan, jossa kaksi poikaa selviytyvät Lapin luonnossa. Muistelen että suopunkia käytettiin vähän kuin Indyn ruoskaa, esimerkiksi joen ylittämiseen. Teos saattoi olla julkaistu 70/80-luvulla, mutta en muista nimeä. Osaatteko auttaa?
10
Eurooppalaiset sarjakuvat / Vs: Tintti
« Uusin viesti kirjoittanut Darth Mika 12.07.2025 klo 23:36:54 »
Tintti seikkailusta "Kuningas Ottokarin valtikka" albumista tuttu taskunauriissa oleva kamera on oikeasti olemassa!

Ticka watch camera

https://camera-wiki.org/wiki/Ticka_watch_camera

https://www.cameramanuals.org/pdf_files/ticka_watch_camera.pdf

Menee joku ihan erikoinen filmi tohon!
Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 ... 10