Sarjakuvantekijöiden keskustelut > Luonnokset, tekovaiheet ja suunnittelu

Elfwood (galleria)

(1/3) > >>

Foxtrot:
Onko täällä muita Elfwoodlaisia kuin mie?

Fantasiagalleriani
Scifigalleriani

Kovin tuoretta materiaalia tuolla ei ole. Eikä sitä ole oikein muuallakaan, kun on laiskottanut viime vuosina.

Wilpuri:
En ole Elfwoodiin vielä omia töitäni tällännyt, mutta useinkin on tullut mentyä sinne ihailemaan muiden juttuja... sieltä on vain aika vaikea löytää ne helmet, kun sitä tauhkaakin on siellä niin törkeät määrät... ja yleensäkin kuvia on tarjolla ihan liikaakin siellä... jopa hienoja kuvia.

Izzy:
Pitäisi kai kirjoittaa vain jos itse Elfwoodissa hääräilisi...
Mutta minun piirustukseni eivät kai oikein ole sinne päin.

Sen sijaan hyvä ystäväni Kerttu on taiteillut kuviaan galleriaan:
http://elfwood.lysator.liu.se/zone/k/e/kerttu/kerttu.html

Hänen pikkusiskonsa myös: http://elfwood.lysator.liu.se/loth/e/m/emie/

Eli Elfwood on tuttu tätä kautta. :)

Wilpuri:
No huh. Voisiko tuo Emmi opettaa minulle, että kuinka ihminen piirretään. Tyttöhän on nero. Ei isosikokaan huonosti piirrä, mutta tuon emmin tyyli oli jotenkin lähellä omaani... paitsi, että paremmin piirrettyä.

Foxtrot. kuvistasi tulee mieleen isoveljeni piirustukset. Hyvässä ja pahassa. Sekä sinulla, että isoveikallani on tapana tehdä huolellisia ja yksityiskohtaisia hahmoja, joissa on persoonaa... hän, kuten sinäkin piirrätte vain komeat hahmonne hieman pahvisiin asentoihin.

Teetkö yleensä ns. luurankoa/haarniskaa hahmosta ennen, kuin piirrät varsinaisen henkilön... jos et, niin kannattaa yrittää. Omat hahmoni tulivat tällä tekniikalla huomattavasti elävämmiksi... vaikka kyllä minunkin hahmoni edelleen kärsivät lievästä jäykkyydestä...

Tuossa Cyber Womani -kuvassa on mielestäni sellainen luonnollinen ja letkeä asento. Toinen käsi ei ole jäkistynyt, vaan roikkuu veltosti alhaalla.

Izzy:

--- Lainaus käyttäjältä: Wilpuri - 30.10.2003 klo 14:38:24 ---No huh. Voisiko tuo Emmi opettaa minulle, että kuinka ihminen piirretään. Tyttöhän on nero. Ei isosikokaan huonosti piirrä, mutta tuon emmin tyyli oli jotenkin lähellä omaani... paitsi, että paremmin piirrettyä.

Foxtrot. kuvistasi tulee mieleen isoveljeni piirustukset. Hyvässä ja pahassa. Sekä sinulla, että isoveikallani on tapana tehdä huolellisia ja yksityiskohtaisia hahmoja, joissa on persoonaa... hän, kuten sinäkin piirrätte vain komeat hahmonne hieman pahvisiin asentoihin.

--- Lainaus päättyy ---

Emmillä on "valitettavasti" ( ;) ) luonnonlahja piirtämiseen, eli
kaikki hienous kuviin tulee aivan itsestään. Kun taas sekä minä että
Kerttu saamme välillä tapella yhden ruumiinosan tai vain viivan kanssa
moneen kertaan.

Foxtrotin taiteesta täytyy sanoa, että olen samaa mieltä. Hienoja,
yksityiskohtaisia (mihin minä en tahdo pystyä!), mutta hieman jäykkiä.

Minulla on myös vaikeuksia saada persoonaa piirtämiini hahmoihin, jotka
kuulemma ovat melkein kaikki samanlaisia/tapaisia... :P
Joten tuotakin taitoa arvostan!  

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta