Sarjakuvantekijöiden keskustelut > Välineet ja oppaat

Valopöydistä ja piirustuspöydistä

(1/16) > >>

Veli Loponen:
Juhuu! Valopöytä kannettiin hetki sitten sisään. Eli ajattelin mainostaa, että olen nykyisin ylpeä valopöydän omistaja  ;D

Vihjeenä voisin kateellisille  ;) sanoa, että mm. Tampereen ammattiopiston graafiselta puolelta (Hervannassa) kannatta kysyä myytäviä pöytiä. Sieltä rahdattiin tämäkin.

Samalla saan tuon vanhan piirustuspöydän tietsikan käyttöön ja tulee näin sitten tilaa.

Kitoos ja näkemiin 8)

Patrick Wester:

--- Lainaus käyttäjältä: Welzu - 19.08.2003 klo 22:26:28 ---Juhuu! Valopöytä kannettiin hetki sitten sisään. Eli ajattelin mainostaa, että olen nykyisin ylpeä valopöydän omistaja  ;D

Kitoos ja näkemiin 8)

--- Lainaus päättyy ---

Senkin roisto! Ainakin minä olen aivan valtavan kateellinen!!! Itse en ole saanut laitettua kunnon valopöytää vaan säälittävästi joudun käyttämään semmoista pleksilasia vaan, jonka alle sijoitan spottivalon killuttamaan.

Foxtrot:

--- Lainaus käyttäjältä: padraigh - 20.08.2003 klo 10:00:07 ---Senkin roisto! Ainakin minä olen aivan valtavan kateellinen!!! Itse en ole saanut laitettua kunnon valopöytää vaan säälittävästi joudun käyttämään semmoista pleksilasia vaan, jonka alle sijoitan spottivalon killuttamaan.

--- Lainaus päättyy ---

Minkälaista pleksiä käytät? Kirkas vai valkoinen? Itse olen pohtinut jonkinlaisen pöydän rakentamista joskus kaukaisessa tulevaisuudessa. Skanneria olen ajetellut käyttää valopöytänä, mutta kansi aukeaa ikävästi vain 90 asteen kulmaan ja on tiellä. Ja aika pieni se olisi valopöydäksi.

Patrick Wester:

--- Lainaus käyttäjältä: Foxtrot - 20.08.2003 klo 12:20:49 ---Minkälaista pleksiä käytät? Kirkas vai valkoinen? Itse olen pohtinut jonkinlaisen pöydän rakentamista joskus kaukaisessa tulevaisuudessa. Skanneria olen ajetellut käyttää valopöytänä, mutta kansi aukeaa ikävästi vain 90 asteen kulmaan ja on tiellä. Ja aika pieni se olisi valopöydäksi.

--- Lainaus päättyy ---

Kirkas pleksi jossa alapintaan teipattu paperi hajottamaan valoa. Ja lattialla spottivalo sunnattuna ylöspäin. Hyviä puolia tuollaisessa "valopöydässä" on se että vekotin mahtuu pystyyn komeroon viemästä tilaa muutenkin ylikalustetusta työhuoneesta. Huono puoli on, että mainittu pleksi on entinen ikkuna eli n. 150 cm pitkä, ja kun sen kanssa käännähtää työpöydän ääressä varomattomasti, vaimon ming-maljakot ja anopin muotokuvat pirahtavat palasiksi lattialle. Ongelmia aiheuttaa myös spotti, johon säännöllisesti poltan jalkani. Naapuritkin tietävät, että meillä ollaan sarjakuvanteossa kun tuskanhuudot kirivät ja näkevät minun juoksevan sukka liekehtien lumihankeen. Onkohan Jeff Smithilläkin vastaavanlaisia ongelmia? No joo, mutta voisi sitä pykätä ihan oikeankin valopöydän kunhan saisi aikaiseksi. Tai sitten Weltsu voisi lahjoittaa minulle vanhansa tai antaa rahaa uuden ostamista varten. Kyllä minä ainakin lahjoittaisin jollekin heti rahaa jos vaan pyytäisivät...

Veli Loponen:
Ei ne tuolla Hervannassa hirmuisia pyydä. Tämä maksoi 30 e ja sain itse valita parhaan päältä. Kuljetus piti tietty itse järjestää.
Niin ja tämähän on ihan aito asemointipöytä, joten toimii piirustuspöytänä (pöytätason saa vaakasuorasta melkein pystysuoraan ja korkeus on säädettävissä kyykistyskorkeudesta (alle 80 senttiä) seisomakorkeuteen). Tilaa vie alle 1x1,5 m ja toimii myös kivana sisustuksena esim. tunnelmavalona ja vaimokin tykkää ;)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta