Sarjakuvanlukijoiden keskustelut > Toimintasarjakuvat
Jack Kirby
Veli Loponen:
Ajattelin, kun täällä on ainakin muutama Kirby -fani, antaa tällaisen linkin, JOS vaikka se jonkun silmiltä olisi jäänyt huomaamatta (itse sain sen Byrnen foorumilta).
Sivulla on siis esitelty muutamia Kirbyn sivuja: lyijykynäversio ja lopullinen versio. Mielenkiintoiseksi sivun tekee se, että sieltä löytyy myös uusitut (re-created) sivut (siis lyijykynät ja tussaus).
Ja onhan siellä muutakin kiinnostavaa. Siis osoite:
http://www.whatifkirby.com/html/creation.html
Mulla Kirby on taas nousussa, kun ostin divarista uusintapainokset Fantastic Four viitosesta (eka tri. Doom) ja X-men kolmosesta (eka Blob).
Veli Loponen:
Se on uskomatonta, kuinka paljon Kirbyn kynänjälkeä DC:llä rukattiin (varsinkin hahmojen naamat) ja kuitenkin hänelle annettiin varsin laajat vapaudet (noissa sivuissakin vilahteli tämän tästä, että Kirby itse myös toimittaa lehtensä).
Mutta yllätys oli se, että samaa tehtiin myös Marvelilla. Mm. Sinnott otti kuulemma aika moisia vapauksia Kirbyn viivan suhteen.
Olisiko Kirbyn suunnattoman nopeuden salaisuus juuri se, että hän tekikin vain luonnostelman (breakdowns) ja tussaaja viimeisteli yksityiskohdat (=teki tavallaan suurimman työn).
Voih. Mä niin haluisin noita Archive yms. painoksia, mutta ovat niin tavattoman kalliita (tietenkin Essentiaaleissa saa halvalla paljon).
Ruutujätkä:
Jep, Kirby on kunkku. Sen muuten tietää myös Monster Magnet yhtyeen Dave Wyndorfkin. God Says No -abumin avausraidalla "Melt" Wyndorf laulaa uskomattoman kauniin säkeen:
- And I was thinkin' how the world should have cried
On the day Jack Kirby died
Niinpä.
Veli Loponen:
Ihan jos Kirbyn sarjakuvat kiinnostaa, niin kannattaa vilkaista tätä sivua http://monsterblog.oneroom.org/collectors_corner/kirby_monsters_never_reprinted.html
Sisältää sarjakuvia ajalta ennen Fantastic Four ykköstä.
Korjasin osoitteen.
Rami Rautkorpi:
Urhea Phil Parodayco, pelasta meidät tekijänoikeuksien ikeeltä!
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta