Sarjakuvamarkkinat > Tapahtumat, näyttelyt ja koulutus
SARJAKUVA-FINLANDIA 2026
kyösti:
Diktaattori ja kymmenikkö on nyt julkastu:
https://www.sarjakuvafinlandia.fi/index.html
Darth Mika:
Janne Ankkanen ja Kumppanit olisi ehdottomasti pitänyt päästä finaaliin. Olen vähän yli puolenvälin lukenut sitä ja se on kyllä hyvä kirja.
Katsolan perhe ja Punaniska palaa! olisin ottanut mukan.
Ehkä eniten hypetystä saanut Tympeät tutöt - Luokkakipuja saattaa voittaa tänä vuonna. Itsellä se on vieläkin varauksessa kirjastosta.
Diktaattorina näköjään Hanna Visala...uutistoimittaja.
Curtvile:
--- Lainaus käyttäjältä: Darth Mika - 10.02.2026 klo 09:09:31 ---Janne Ankkanen ja Kumppanit olisi ehdottomasti pitänyt päästä finaaliin. Olen vähän yli puolenvälin lukenut sitä ja se on kyllä hyvä kirja.
Katsolan perhe ja Punaniska palaa! olisin ottanut mukan.
Ehkä eniten hypetystä saanut Tympeät tutöt - Luokkakipuja saattaa voittaa tänä vuonna. Itsellä se on vieläkin varauksessa kirjastosta.
--- Lainaus päättyy ---
Sarjakuva-Finlandia herättää klassisesti tunteita ja aika usein väärä voittaa monen mielestä.
Itsekin piti ihan kilpailun sivuilta käydä katsomassa olisiko Janne Ankkanen ollut ehdot täyttävä ja tosiaan eihän missään lue että teoksen tekijän tarvitsisi muuta kuin puskea koiranputkea viimeisen 40-50 viime vuoden aikana.
Mutta näillä kisataan. Oletan itsekin Tympeät Tytöt - Luokkakipuja olevan vahvoilla. Itse liputan Tissilogia teoksen puolesta. Eli väärin .
Reijo Valta:
Ehdokkaista pikku-uutinen etusivulla.
echramath:
Kai sen kuitenkin tarkoitus olisi olla modernin suomalaisen sarjakuvan kilpailu (joku voisi kysyä oliko Fingerporin koko kuvakaan oikeassa paikassa, kun olemme lukenee sisällön jo vuonna 2022, mutta ehkä maailma ei vielä niin paljon ole muuttunut), joten sinällään kannatettava taidelajin alkuhämärien kaivelu lienee vähintäänkin sääntöjen hengen, jos ei kirjaimen vastaista?
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta