Sarjakuvanlukijoiden keskustelut > Sarjakuvailmaisu, sarjakuvan estetiikka ja historia
Egmontin julkaisujen painolaatu
Korsto-Mikko:
Jotenkin tosi platkut värit tässä Delta Airissa. Onko siinä alun perinkin tuollaiset haalean harmaat värit vai onko tämä joku suomiversion (tai peräti vain minun versioni?) ongelma? 🤔
Reima Mäkinen:
--- Lainaus käyttäjältä: Korsto-Mikko - 15.02.2025 klo 22:48:37 ---Jotenkin tosi platkut värit tässä Delta Airissa. Onko siinä alun perinkin tuollaiset haalean harmaat värit vai onko tämä joku suomiversion (tai peräti vain minun versioni?) ongelma? 🤔
--- Lainaus päättyy ---
Se on lähes kaikkien BD-sarjalaisten ongelma. Valerianista olen nähnyt jonkun (2.painoksen) ja ehkä jostain Heiskasta ja Hetasta, missä ei ole ollut "haalennus päällä". Ilmeisesti se on halvempaa painaa noin että kaikki värit ovat täysin erilaiset kuin paremmin painetuissa.
Petteri Oja:
--- Lainaus käyttäjältä: Reima Mäkinen - 23.02.2025 klo 11:25:42 ---Se on lähes kaikkien BD-sarjalaisten ongelma. Valerianista olen nähnyt jonkun (2.painoksen) ja ehkä jostain Heiskasta ja Hetasta, missä ei ole ollut "haalennus päällä". Ilmeisesti se on halvempaa painaa noin että kaikki värit ovat täysin erilaiset kuin paremmin painetuissa.
--- Lainaus päättyy ---
Se johtuu paperista. Valerianissa on kalliimpi paperi, samoin esim. Bruno Brazilien toisissa painoksissa.
Lurker:
--- Lainaus käyttäjältä: Petteri Oja - 23.02.2025 klo 16:53:26 ---Se johtuu paperista. Valerianissa on kalliimpi paperi, samoin esim. Bruno Brazilien toisissa painoksissa.
--- Lainaus päättyy ---
Kas, tämähän olikin tärkeetä tietoo. Toivottavasti nyt sitten sitä parempaa paperia saataisiin tuleviin albumeihin.
Reima Mäkinen:
--- Lainaus käyttäjältä: Lurker - 23.02.2025 klo 20:07:18 ---Kas, tämähän olikin tärkeetä tietoo. Toivottavasti nyt sitten sitä parempaa paperia saataisiin tuleviin albumeihin.
--- Lainaus päättyy ---
Mun on vaikea uskoa että Egmontilla olisi vahingossa tehty huonosti niin vino pino alppareita. Tai että ongelma olisi vain paperi. Toki eri papereille on painaessa käytössä eri väriprofiilit. Mutta BD-sarjan tapauksessa näyttää siltä että on ihan tarkoituksella säästetty väriä ja siten myös kustannuksia. Onhan tästä "tehdään halvalla tai ollenkaan-politiikasta" ollut juttua jo muistaakseni Kvaakissakin?
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta