Sarjakuvanlukijoiden keskustelut > Amerikkalaiset sarjakuvat

Dave Sim (Cerebus)

<< < (2/8) > >>

Rami Rautkorpi:
Haastattelija on laittanut blogiinsa myös Dave Simin tuota haastattelua varten kirjoittaman intron. Cerebusta lukeneille se on aivan hulvaton, mutta myös Cerebusta tuntemattomat varmaankin näkevät siitä, että Sim ei ole ainoastaan hullu, vaan myös taidokas ja nokkela kirjoittaja.

Ja hullu.

Jora:
Onko tämä Sim-heppu se, joka suututti myös Jeff Smithin kirjoituksillaan?

Ilja Rautsi:
Sama mies.
Tuo Jeopady- juttu oli kyllä hyvä. Minulla on kaikki ilmestyneet Cerebus- kokoelmat, vaikka on tunnustettava etten jaksanut lukea sitä viimeisintä kuin puoleen väliin asti. Viimeinenkin tulee varmaan ostettua kun se ilmestyy, olen ehkä siihen mennessä jo saanut kahlattua tuon edellisen läpi. Sim on aivan kahjo, mikä on sääli koska hän on myös kiistämättömän lahjakas. Toisaalta taas, jos hän ei olisi kahjo, ei koko Cerebusta olisi edes olemassa.
Joku varmaan pitää tuota viimeistä pelkästään hyvänä asiana...

tolppis:
Kahjoudesta ja neroudesta: lukekaapa uusin Tieteen kuvalehti, uutta tutkimustulosta tullut mielisairauden ja nerouden biologisesta (aivojen toiminnassa) yhteneväisyydestä.

Simistä en tiedä. Mies on liian pitkäsanainen ja filosofinen makuuni vaikka se piirrosjälki ja huumorintaju (ainakin alussa Cerebusissa) miellyttääkin.

Ilja Rautsi:
...kokoelma siis, toki viimeinen irtonumero tuli jo aikaa sitten.

Ostin tuon tänään enkä ole vielä lukenut kuin Simin esipuheen, jossa hän kertoo keksineensä Kaiken Alkuperän, eli suuren yhtenäisyysteorian (onko se tuo suomeksi, en muista?) jota Einstein yritti saada aikaiseksi. Feministinilkit vain vainoavat häntä yhä. Hän puhuu tästä ja mahdollisesta itsemurhastaan jota kymmenet tuhannet odottavat. Ja masennuslääkkeiden syöttämisestä lapsille...!

Uskaltaako sitä itse sarjakuvaa edes lukea?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta