Sarjakuvantekijöiden keskustelut > Välineet ja oppaat

Valopöydistä ja piirustuspöydistä

<< < (2/16) > >>

Foxtrot:

--- Lainaus käyttäjältä: padraigh - 20.08.2003 klo 13:56:18 ---Huono puoli on, että mainittu pleksi on entinen ikkuna eli n. 150 cm pitkä, ja kun sen kanssa käännähtää työpöydän ääressä varomattomasti, vaimon ming-maljakot ja anopin muotokuvat pirahtavat palasiksi lattialle. Ongelmia aiheuttaa myös spotti, johon säännöllisesti poltan jalkani. Naapuritkin tietävät, että meillä ollaan sarjakuvanteossa kun tuskanhuudot kirivät ja näkevät minun juoksevan sukka liekehtien lumihankeen.

--- Lainaus päättyy ---
Tuostahan saisi hauskan sarjiksen :D

Zabbo:
Minä tein itse valopöytäni... Koko hommaan tarvittiin pätkä kakkosnelosta, kaksi tavallista loisteputkivalaisinta halpahallista, kulmarautoja ja pleksi. Valisimet ja muut tarvikkeet tulivat maksamaan yhteensä n. 30 €. Pleksin sain ilmaiseksi eräästä lopettavasta firmasta. Hyvin toimii...
Tosin parin viikon päästä sain lähes uuden valopöydän (55*75) alumiinikehyksillä. Ilmaiseksi samasta firmasta. ;D

Ainoa huono puoli pöydässä on työskentelyergonomia, koska pöytää ei saa kaltevaksi. Täytyy kai askarrella lisää.

FreakyMike:
Tästä näette minun A3-kokoisen valopöytäni.

http://koti.mbnet.fi/wfan/kuvat/v-valop.jpg

Hitsailin rungon kapeasta neliö-huonekaluputkesta ja sivupintoihin on niitattu ohutta teräslevyä. Pohjana on vaneri ja valonlähteenä toimiva seinälampun koneisto on ruuvattu kiinni suoraan pohjaan.

Pöydän koko on noin pieni, koska kapine on ikäänkuin "matkamalli", eli voin kantaa sitä kainalossani vaikka kouluunkin jos tulee joskus tarvetta.  :) (teknistä piirtämistä etc.)

Veli Loponen:
Pistänpäs tähän vielä päivityksen.
Eli sain tänään tiedon, että ne Hervannan ammattioppilaitoksen valopöydät on kaikki myynnissä ja hinta on 10 e. Siis halvalla lähtee. Itse täytyy tosin järjestää kuljetus. Varovaisen arvion mukaan sieltä löytyy reilu kymmenen (jopa 20?) hyväkuntoista valopöytää.

goldi:
Oi! Tahtoisi tuollaisen. Ei olisi kukaan menossa Helsingin suunnalta tuonnepäin ja samalla toisi mullekin yhden...? Vähän voisin maksaakin.

Autoton ja ajotaidoton oon, ja liian köyhä ostamaan uutta valopöytää.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta