Sarjakuvantekijöiden keskustelut > Luomistyö, käsikirjoittaminen ja kääntäminen

Pieniä kysymyksiä sarjakuvan tekemisestä

<< < (44/44)

-JJ-:
Kiitos tyypeille vastauksista.
Itse jotenkin ajattelin, että pdf olisi ollut paras vaihtoehto, mutta hyvä jos jpg riittää!

Jos tarkennan ja laajennan kysymystäni vielä, vaikka en tiedä tuleeko tämä asia enää tämän selvemmäksi..

Teen harmaasävyjä siis Photoshopissa.
Niinkin itsestäänselvä asia kuin väriprofiili on itselleni oikeasti tosi epäselvä. (vaikka kuinka olen sitä koittanut opiskella)
Jos tiedän, että näiden harmaansävykuvien painatus tapahtuu ameriikanmaalla, pitäisikö minun ottaa se nyt jo jotenkin huomioon?
Väriprofiilihan määrittää myös tuota dot gainia, mutta jos en tiedä painopaikkaa, enkä heidän ohjeisustaan, niin voinko tehdä tällä hetkellä mitään erityistä varmistaakseni parhaan painolaadun?

Huoh, että osaa olla vaikeaa, kun on perusteet hukassa. *sadface*

Ville Manninen:

--- Lainaus käyttäjältä: -JJ- - 27.03.2015 klo 20:35:31 ---Teen harmaasävyjä siis Photoshopissa.
Niinkin itsestäänselvä asia kuin väriprofiili on itselleni oikeasti tosi epäselvä. (vaikka kuinka olen sitä koittanut opiskella)
Jos tiedän, että näiden harmaansävykuvien painatus tapahtuu ameriikanmaalla, pitäisikö minun ottaa se nyt jo jotenkin huomioon?
Väriprofiilihan määrittää myös tuota dot gainia, mutta jos en tiedä painopaikkaa, enkä heidän ohjeisustaan, niin voinko tehdä tällä hetkellä mitään erityistä varmistaakseni parhaan painolaadun?
--- Lainaus päättyy ---
Harmaasävykuvan profiileja ovat ne Dot Gain 10% … 30%. Nyrkkisääntönä päällystämättömälle paperille painetun offsetin pisteen kasvu on 20 % ja päällystetylle 15 %.

Uskaltaisin väittää, että sillä ei ole suurta seksuaalista merkitystä, että mitä harmaasävyprofiilia käytät, koska painon RIP linearisoi kuitenkin sen sävykäyrän oikein.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta