Sarjakuvanlukijoiden keskustelut > Omakustanteet ja underground

Octobriana

<< < (2/6) > >>

Timo Ronkainen:
Saamanne pitää. Tossa toinen sisäkansi kokonaisena ja mainitsemani piraattikuva isompana. Lentokone on kuin päälleliimattu.

Timo

Reima Mäkinen:
Jatketaanpa vielä nyt paremmalla aikaa tuosta Sfinksi-tarinan kannesta.
Olen samaa mieltä että lentsikka on hieman irrallinen. Itse asiassa mulla on semmoinen teoria että Burian kierrätti näihin muutamiin "Octobriana-kansiin" alunperin muihin tarkoituksiin tehtyjä maalauksia. Hänhän oli todella ahkera kansitaiteilija. Siinä kannessa joka tuosta kimarasta puuttuu, tämä "päälleliimaus" näkyy selkeimmin ja siitä asia oikeastaan tuli mieleenkin.

Mutta on tuossa kannessa vielä kaksi muutakin mielenkiintoista juttua.

c) Aarghin julkaisun kuvasta on joku rajannut pois Sadeckyn töhrimät signeeraukset. Kuka ja miksi?

d) Kuvassa näkyvät humanoidipääkallot (huomaa 3 silmä-aukkoa), joita ei kirjan sfinksi-tarinassa näytetä. Kyseiset kallot ovat kuitenkin mukana Brummin kirjan sensuroimattomassa tai pitäisikö sanoa pidemmässä versiossa. On nimittäin paljon mahdollista että Sadecky yhdisteli ja kehitti sfinksi-jutun parin erillisen tarinan kuvista.

Jari Lehtinen:
Kiinnostava artikkeli Reimalta tekijänoikeuden näkökulmasta. (Linkkaan ketjuun, kun häveliäänä hän ei sitä itse tee.)

Tietäen hyvin, että perikunnat ovat paljon pikkumaisempia näissä asioissa kuin tekijät itse, niin huikean tarinan arvoituksiin saataneen vastaus vasta, kun joku vie asian oikeuden selvitettäväksi. Sitä taas ei taida tapahtua, ennen kuin Octobrianassa on kyse rahoista. Tällä hetkellä ei oikein ole.

tertsi:

--- Lainaus käyttäjältä: Jari Lehtinen - 07.10.2015 klo 14:58:11 ---Kiinnostava artikkeli Reimalta tekijänoikeuden näkökulmasta. (Linkkaan ketjuun, kun häveliäänä hän ei sitä itse tee.) 

--- Lainaus päättyy ---
Jep, mukava oli tuota lukea, vaikka Octobriana ei tuttu entuudestaan juurikaan mulle ole. Hesarissa taisi olla artikkeli Octobrianasta joskus vuonna 1970 ja jotain.

Secos-Bill:
Kiinnostavahan tuo oli, hiukan oli saatu dekkarimaisuuttakin.
Se, mikä hiukan hämäsi oli, ettei alussa ollut mitään vuosilukuja, olin ihan pimennossa sen suhteen, kun en tiennyt hahmosta mitään etukäteen.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta