Sarjakuvanlukijoiden keskustelut > Kotimaiset sarjakuvat

Kivi Larmolan sarjakuvat

(1/15) > >>

[kivi]:
No niin,
vaikka mua vähän nolottaa aloittaa tämä näin, niin huomattuani kuinka monta (no, monta) ketjua mun eri sarjakuvistani täällä on, niin ajattelin että jos laitetaan yhden katon alle niin hakukonekin löytää...

Ja sitten ne uutiset:
Mun tähänastinen pääteokseni, jota olen vääntänyt kuin Iisakin kirkkoa viimeiset pari vuotta (toki oon tehnyt muitakin sarjakuvia siinä sivussa) on viimein valmis ja kustantajalla matkalla painoon. Eli 2013 Helsingin sarjakuvafestivaaleilla nähdään "Timo", 64-sivuinen kovakantinen albumi jonka julkaisee Kustannusosakeyhtiö Kumiorava.

Kuten takakansiteksti sanoo:
"Elämä ei ole helppoa. Ei ainakaan, jos on epäonninen pikkurikollinen ja huolissaan vaimon ja pienen lapsen toimeentulosta. Rakkaus, velvollisuudentunto ja lääketehtaan kokeet vaativat veronsa: Timo alkaa nähdä toisin. Timon maailma on kuin vääristynyt suurennuslasi, joka paljastaa merkityksettömien asioiden pienimmätkin piirteet, mutta tekee yleisestä arjesta narrin peilin."

Nähdään siellä,
Kivi

Lurker:
Kuulostaa sangen mielenkiintoiselta!

Timo on supisuomalainen nimi, jo seitsemästä veljeksestä...

Lönkka:
Lisää loistavia julkaisuja siisluvassa festareilla.
Ja lompakko valittaa... ;)

Timo Ronkainen:

--- Lainaus käyttäjältä:   - 15.07.2013 klo 23:31:32 ---Kreikkalaisesta Timotheuksesta se tulee, ja tarkoittaa jumalaa pelkäävää.

--- Lainaus päättyy ---

Nii... Oma koko nimeni on Ville Timo Tapani = Voittoisa Jumalaa pelkäävä metsän kuningas.
No perkules. eihän tää enää liity ollenkaan Kiven uuteen tai aikaisempiinkaan sarjiksiin. Damn.  :P

VTT

[kivi]:

--- Lainaus käyttäjältä: Timo Ronkainen - 16.07.2013 klo 02:08:25 ---No perkules. eihän tää enää liity ollenkaan Kiven uuteen tai aikaisempiinkaan sarjiksiin. Damn.  :P

--- Lainaus päättyy ---

Liittyyhän se, enemmän kuin arvaattekaan :D

Merkityssisällöillä ja konnotaatioilla on olennainen rooli tässä sarjakuvassa. Mä en oo varmaan ikinä ennen saanut tarinaa toimimaan näin monella tasolla, yhtä lailla montaasin kuin Aristoteleen keinoin. Jo päähenkilön nimestä alkaen: Timo, Jumalaa pelkäävä, 7 veljeksessä ainainen kakkosmies, idän/yön-Timo halventavana nimenä, nimi jolla ei ole varsinaista suomalaista merkitystä, ja tietenkin se kaimansa katolinen konservatiivi jytkyineen...

Kun vielä ympäristönä on öinen Helsinki keskustoineen ja lähiöineen ja kalpeat aamut, nahkatakkiset yhteiskunnan pudokkaat ja todellisuuden takana väijyvät toiset ulottuvuudet ja salaliitot, niin... vaan enpä kerro enempää. ;)

Odotellaan. Mä olen todella kiinnostunut kuulemaan, mitä pidätte, jahka albumi saadaan ulos. :D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta